Wasserettes in Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Wij trekken 's zomers vaak met een tent voor een week of 5-6 langs verschillende campings Tsjechië en Slowakije.
Uiteraard kan je niet voor zo'n lange tijd schone kleding meenemen, dus er moet af en toe kleding gewassen worden. Met de hand wassen lukt mij niet zo goed vanwege reumatische problemen. Sommige campings hebben wel een wasmachine die je kunt gebruiken, maar meestal zijn die in gebruik door andere campinggasten.
De was doen bij een wasserette zou dus een goede oplossing zijn, maar die hebben wij er nog nooit gezien.
Bestaat zoiets überhaupt en zo ja, weet iemand hoe een wasserette in het Tsjechisch heet?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ja, en..................................... We gaan toch niet katten, he?

Gonnie, ik ken Jeanne langer dan van vandaag en heb in het verleden heel veel van haar geleerd. Daarom verwonder ik mij erover dat ze dit nu opnieuw vraagt. Jeanne heeft immers een heel grote kennis van Tsjechië en wat erbij hoort. Jeanne weet dus wel dat ik hier niets fout mee bedoel. :top:
 
Er zijn weinig wasserettes voor particulieren in onze regio. In Hradec Kralove is wel een čistírna, stomerij, waar men incidenteel ook *normale was* wil wassen.
 
In Cesky Krumlov is zeker een wasserette, als je van het grote plein via de brug, voorbij de ingang van het kasteel ga, aan de linkerkant.
3 wasmachines, 3 drogers.
veel wasplezier
 

kuurgast

Donateur
Dan heb je ook nog deze in Brno, die hier reeds meermaals voorbij kwam clubwash.cz Een wasserette met meerdere functies.

Free internet :yess:hoeveel wasmachines hebben ze daar?
Dat wordt dringen met 876 actieve forumleden die op dit jaar dus naar Brno op vakantie gaan.:denk: Freddy zit er al een Tsjechië.net-sticker op de deur?
 
pradelna Susice

In Susice zit ook een pradelna waar we zeer goede ervaringen mee hebben .Er zitten trouwens fantastische campings ook in deze omgeving .b.v. Eurocamping Besiny , Autokemp Annin ,Dhoula ves [beide met plaatsen aan rivier] In Susice aan de hoofdweg bij de forddealer de straat inrijden achterin links zit de pradelna.
 
Bovenaan