Wanneer kan ik weer naar Tsjechië?

Topic in 'Diversen' gestart door Kde domov můj, 17-03-2020.

1. Betreft de kleuren van de landen, die dus vanuit Tsjechië anders zijn dan vanuit Nederland, las ik gisteren dat de EU dit (eindelijk) gaat veranderen.
    Er komt één kaart die voor de hele EU geldig is.
    Wanneer etc. weet ik niet. De kaart wordt gemaakt met data vanuit het ECDC: https://www.ecdc.europa.eu/en

Joaninha en Josef vinden dit leuk/interessant.
  2. Dat klopt. Maar wat daarbij niet gebeurt is dat de maatregelen ook hetzelfde zijn. Met andere woorden, Tsjechie kan heel anders tegen mensen uit oranje of rode gebieden aankijken dan Nederland. Dus nog steeds opletten bij reizen door Europa, wat de maatregelen/eisen van elk land zijn.

Het is ook gewoon lastig. Aan de ene kant wil je echt geen tweede golf, en aan de andere kant wil je de economie zo min mogelijk schaden. De afgelopen weken/maanden kreeg je dus een mix van half-zachte maatregelen die niet uit te leggen zijn... (Een lockdown is wat dat betreft beter uit te leggen, en een laatste redmiddel.)

Plank vindt dit leuk/interessant.
  3. Hier een concept van de kleurenkaart:
    (dus wellicht niet de definitieve versie)

4. En zo zien de kleuren er dan op de kaart van Europa uit: upload_2020-10-15_22-40-5.png

Plank vindt dit leuk/interessant.
  5. Zwitserland doet niet mee? Gisteren toch 2115 besmettingen op 1 dag.

6. Bewerkt door een moderator: 16-10-2020 om 17:50
  7. Het lijkt er voorlopig op dat EU-landen nu niet in de stress raken en hun grenzen (nog) niet sluiten. Natuurlijk wordt reizen wel afgeraden.

Verder zie ik dat KLM en CSA nog steeds vluchten aanbieden vanuit NL op Praag, Easyjet nog zeer beperkt. Transavia en Ryanair zijn gestopt met vliegen.

8. In het voorjaar was Tsjechië ook het enige land dat letterlijk de barricades had opgeworpen volgens mij.

9. Nee, dat deden de meeste Europese landen wel. Er waren enkele uitzonderingen, zoals de grens tussen Nederland-Duitsland. Maar ook Belgie zat potdicht voor reizigers vanuit Nederland.

10. Ja nu je het zegt komt de herinnering weer boven ;)

Deel deze pagina