Wanneer kan ik weer naar Tsjechië?

Topic in 'Diversen' gestart door Kde domov můj, 17-03-2020.

1. Heeft iemand enig idee wanneer ik weer naar Tsjechie kan reizen?

Ik heb er geen officiele verblijfsstatus helaas en ik ben hier nu tegen heug en meug thuis in Nederland en heb bovendien last van een psychopaat hier, situatie is dus uitermate precair. Politie in Nederland weigert iets te ondernemen. Hij dreigt vrienden van mij en mij te doden en een brandbom naar binnen te gooien. Hij heeft in het verleden reeds diverse mensen, waaronder twee vrouwen, helemaal in elkaar gerost. Niet een fijn persoon dus. Hij heeft wapens in huis.

Dus ik ben wat veiliger buiten Nederland. Tsjechie kent dit soort taferelen niet volgens mij van psychopaten die met brandbommen dreigen en een politie die geheel onverschillig is.

Enfin, het is ook niet mijn intentie in Tsjechie mensen te besmetten natuurlijk, ik geloof niet dat ik besmet ben trouwens, ik heb geen enkel verschijnsel.

Maar gedood worden door een psychopaat is ook niet erg fijn.

Ik blijf het volgen en hoop snel weer terug te kunnen naar voor mij in elk geval veilig gebied. Ik heb in al die jaren dat ik in Tsjechie kom nog nooit iets vervelends meegemaakt, nooit is er iets gestolen en geweld heb ik er helemaal nooit gezien. Tof land, dat zaken goed op orde heeft. Heel anders dan Nederland met onze 'clown'politie, die misschien pas de psychopaat arresteert wanneer hij vrienden van me familie van mij en mijzelf heeft gedood.

2. Heel erg naar voor je, maar er lopen op dit forum helaas geen helderzienden rond die kunnen vertellen wanneer het coronaleed geleden is. Ga er voor de zekerheid maar vanuit dat Tsjechië nog een flinke tijd een no-go is. :snotter:

dennuzzz vindt dit leuk.
  3. Je hebt je profielpagina afgeschermd, dus niemand kan zien wie je bent.
    Je verhaal is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.
    Naar Tsjechië nu kan niet, in ieder geval tot en met woensdag.
    Daarna wordt het zeer waarschijnlijk met 20 dagen verlengd.
    Daarna???? Niemand weet het.

Franky en dennuzzz vinden dit leuk.
  4. Inderdaad een wonderlijk verhaal.

5. Inderdaad Feertje, raar

6. Helaas zijn ook hier psychopaaten die je voor kwaarwilende boze afschuwelijke wezen uitmaaken als het hun net er naar is !

Franky, curious en dennuzzz vinden dit leuk.
  7. Zou het mogelijk zijn om in de zomervakantie, juli en augustus dus, Tsjechie weer in te reizen?

Ik mis het erg.

Tsjechen zijn wel altijd erg brave mensen en zijn altijd erg goed voorbereid op ziekten of criminaliteit en zeer goed en efficient georganiseerd (en ook nog eens heel erg in harmonie met de natuur), dus dat men zeer strikte maatregelen oplegt, veel strikter dan Nederland en dat de Tsjechische overheid de Nederlandse overheid sterk wantrouwt, snap ik ook wel.

Ik mis mijn land gewoon erg.

De Kofola natuurlijk, pivo, slivovice, pernik, knedlik, de maffe treintjes van de Ceske Drahy, de taal die voor niemand te verstaan is behalve voor de Tsjechen zelf, de vriendelijkheid van de mensen in de dorpen (steden wel wat minder), de rust en eenvoud, de onmetelijke schoonheid van het land met kilometers lange boswandelingen zonder iemand tegen te komen, herten, wilde zwijnen, hermelijnen, eekhoorns, de bergen, de watervallen vodopady ...

8. 's Morgens om 5 uur ben je blijkbaar op je allerbest. Want ik dacht eerst nog na het lezen van je eerste bericht: "Wat is dit eigenlijk voor een onzin en wat doet dit nu op het forum?". Maar je beschrijving van Tsjechië van vandaag is wel weer heel erg goed, want zo (her)kennen we het land allemaal en daarom houden wij allen zo van dit land. In je eerste berichtje heb je jezelf denk ik gewoon wat ongelukkig uitgedrukt.

Laatst bewerkt: 23-03-2020
    PuNkEnStEiN vindt dit leuk.
  9. Franky

Franky Donateur

Ik denk dat velen met deze gedachte "worstelen". Maar wat is nu belangrijker denk ik dan:denk:. Daar komt nog eens bij, en dat is echt mijn persoonlijke mening, dat het beleid van Nederland, afgezet tegen dat van de overige landen, niet echt in ons voordeel zou kunnen werken. Maar ook dat is puur koffiedik kijken. Het is voor nu een kwestie van aanpassen vrees ik.

henniekootstradekiel en dennuzzz vinden dit leuk.
  10. helaas weten we dat pas over een jaar waarschijnlijk....

11. Bedankt voor de reacties. :ja:

Ik snap dat mijn betoog warrig overkomt.

Psychopaat of geen psychopaat, ik mis Tsjechie erg, de mensen daar, gewoon alles. Ik heb vrijwel uitsluitend mooie herinneringen aan Tsjechie en de Tsjechen. Soms een wat stug en niet erg spraakzaam volk, zeker in het begin. Maar ik ben van het land en de mensen gaan houden.

Waarschijnlijk heb ik wel iets van 427 jaar nodig om de taal te kunnen spreken, ik probeer al heel lang die taal onder de knie te krijgen a ja mozna mluvite pouze trocku Cestina, to je tesky jazika. :sterretjes::wow:

Ja miluje Ceska Republika en ik hoop dat Tsjechie goed en ongeschonden uit deze crisis komt.
    Ik geloof in God (in tegenstelling tot de gemiddelde Tsjech :D ) en alhoewel Tsjechen behoorlijk atheistisch zijn in de regel, heb ik het idee dat ze de geboden van God beter opvolgen dan hun gelovigen buren. Criminaliteit is er bijvoorbeeld vrijwel niet, er wordt zeer goed voor de zieken gezorgd, ook voor de zieken zonder dikke portemonnaie of creditcard. Er wordt voor de natuur en het milieu gezorgd (rentmeesterschap is een bijbels principe, ook al houden de meeste Christenen zich hier niet aan) en Tsjechen zijn niet gewelddadig, moord komt er niet voor voor zover mij bekend.

Prachtig land, geweldige mensen en misschien wil ik er ook wel gaan wonen en werken, alleen is het salaris wel beduidend lager dan in Nederland en tsja, wederom het taalprobleem.

Hopelijk - en ik denk toch dat ik ook wel namens iedereen hier spreek, jullie blijken allemaal vol lof over Tsjechie als ik zo de onderwerpen lees - kan ik zeer binnenkort Tsjechie weer echt aanschouwen en niet louter via een beeldscherm.
    Ik volg ook 'Honest Guide' op youtube, een meneer uit Praag met interessante onderwerpen. In het Engels (hij heeft ook onderwerpen in het Tsjechisch, maar dat volgen lukt me echt niet).

elske en Azum vinden dit leuk.
  12. Wij als doorgewinterde kampeerders zouden dit jaar voor het eerst naar Tsjechië gaan met ons gezin.
    Wel een camping geboekt omdat dit het eerste jaar is dat we naar Tsjechië zouden gaan.
    Ik begrijp heel goed dat het naar alle waarschijnlijkheid niet doorgaat, maar hoop er toch stiekem op.
    Wat zijn jullie verwachtingen?
    Ik weet dat dat koffiedik kijken is maar toch..

vriendelijke groet,
    Nienke

henniekootstradekiel en PuNkEnStEiN vinden dit leuk.
  13. Leuk dat jullie voor Tsjechië kiezen, Nienke, maar wat een pech dat het net in deze ellendige tijd valt. Zoals je al zegt: het is koffiedik kijken, niemand kan je zeggen wanneer de grenzen weer opengaan en de situatie normaliseert.
    Ik hoop dat het allemaal snel voorbij is. In de eerste plaats voor de zieken, maar ook lekker egoïstisch voor onszelf, omdat wij eindelijk weer eens een Tsjechische vakantie hebben geboekt in juli/augustus. :stout:

14. Dat hoop ik ook, maar dan met als reden dat we dan onze kinderen weer kunnen zien, en de rest van de familie.

15. zojuist in mijn kristallen bol gekeken maar zie nog niks....

kuurgast vindt dit leuk.
  16. @feertje22, ik hoop het ook voor jullie. Ik heb in deze tijd ook het liefst alle kinderen bij me.

17. Voor ons is het ook een rare, onzekere en vooral zeer rustige tijd. We hebben een hotel, camping en manege. De paardrijlessen liggen al een tijdje stil en we zien niet dat de mensen die geboekt hebben voor de meivakantie nog gaan komen. In juni en september hebben we hier altijd bruiloften van rond de 100 mensen.
    De grote vraag is natuurlijk of in de zomervakantie de grens weer open is. Onze gasten komen voornamelijk uit Nederland.
    Er was nu al een aanvraag van Tsjechen die voor de zekerheid van de zomer in eigen land een vakantie wilden boeken, maar wat is in deze tijd wijsheid. De kamers zijn al grotendeels volgeboekt door Nederlanders. Moet je er van uitgaan dat de grenzen nog dicht zullen zijn of zo lang mogelijk afwachten. Je kan de kamers moeilijk dubbel vol boeken. Ook is het in de zomer niet handig als je in het Tsjechisch en Nederlands tegelijk les moet geven of instructies moet geven tijdens buitenritten. Vooral omdat de Tsjechen en Nederlanders elkaar niet zullen begrijpen.
    Helaas hebben wij ook geen glazen bol om even in de toekomst te kunnen kijken en zullen we toch rustig moeten afwachten.

dennuzzz vindt dit leuk.
  18. Het enige wat zeker is, is dat de Tsjechische grenzen dichtblijven of opengaan naar gelang de situatie in de (meeste) buurlanden. Stel dat de situatie in Tsjechië redelijk verbeterd is tegen mei/juni, maar in andere landen nog niet, dan blijven de grenzen zeker gesloten.
    Tsjechië was een van de eerste landen die deze strenge maatregelen nam, en zal ook niet aarzelen om de maatregelen te handhaven.

Franky vindt dit leuk.
  19. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ga ik dit weekend naar Tsjechie. :yess:

kuurgast vindt dit leuk.
  20. Hoe dan? Verstopt in een vrachtwagen? :slik:

Deel deze pagina