Wandelroutes gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zoek naar mooie wandelroutes, omgeving van Hostouň.
Ik heb de omgeving al wat bekeken, oa: http://www.zalesak.bluefile.cz/prirodni-park-sedmihori/ en nog
een ander bos vlakbij, maar was eerlijk gezegd teleurgesteld.
Kan iemand mij aub adviseren of er in de buurt mooiere wandelroutes te vinden zijn, bergop, bergaf, volle natuur, kronkelende paadjes? In straal van max 30km want is te voet en te paard. Is er eventueel een mogelijkheid om een doorsteek door de bossen te maken richting grens met Duitsland en dus ook hoger gelegen bossen (want ik vermoed dat daar mooiere wandeltochten te maken zijn)
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Haha ja, dat weet mijn kleine teen ook wel, wandelkaarten, internet, heb het allemaal. Vroeg om ervaring naar MOOIE tochten. Op een kaart kun je niet het verloop zien. Wat ik tot ni toe zie in Tsjechië, zijn lange, rechte wegen door bossen. Dat staat mij niet aan.
Daarom, je weet maar nooit, vragen staat vrij dacht ik zo, is er misschien iemand die mij kan adviseren waar ik spannende, kronkelende paadjes kan vinden, bergop-bergaf. Voor de rest ben ik het onderdaad aan het uitzoeken, maar is tot nu toe beetje teleurstellend....
Op kaarten gaan ze toeristen nooit de mooiste plekjes laten zien, die moet je zelf zien te vinden. Aan een Tsjech moet ik het niet vragen, want die kijken dan alsof ze het in Keulen horen donderen :-)
Sumava bvb is veel mooier, maar te ver om te paard te doen. Wellicht zijn er mooie plekjes in West Bohemen, de kunst is ze te vinden!
 
Zo, kleine teen, ooit wel eens gehoord om gewoon te gaan wandelen.
Geloof me, bij mij in de buurt verdwaal je.
Vandaar dat bij ons de gedetailleerde kaarten klaar liggen.
Schitterende tochten door de bergen.
En een recht stuk door de bossen heb ik nog niet meegemaakt.
En ik heb wat gewandeld en gefietst in Tsjechië.
En je kan het rustig aan een Tsjech vragen hoor.
Grote kans dat je een antwoord krijgt.
Succes.
 
Haha, kleine teen heeft interesse in die kaarten, deze die ik gezien heb liep ook door dorpen,
Ik zal dan nog eens zoeken naar specifieke wandelkaarten van de bossen in omstreken.
Waar zit jij als ik vragen mag?
Ik ben de Ardennen gewoon, met zalig kronkelende paadjes door de bossen naar de toppen van de bergen, ik
Veronderstel toch dat Tsjechië dit ook heeft en nog mooier!
 
Klinkt goed :cheerleader:
Ik moet gewoon eens tijd vinden om alles uit te pluizen. Ik kan wel slechts in straal van 30 km blijven om wandelingen te doen. Daarbinnen wil ik toffe wandelingen kunnen maken.
Zou wel gemakkelijk geweest zijn met wat tips, maar ik vogel het daar wel uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik leef in Sindelova.
Nabij Karlovy Vary.
Grensgebied met Duitsland en daardoor werkelijk een ongerepte natuur met vele wandelmogelijkheden.
Maar geloof me, waar je ook in Tsjechië bent, er zijn overal wandelmogelijkheden.
Je kan gewoon in je auto stappen, een pension nemen en wandelen maar.
Er zijn volop VVV informatie bureaus.
Die helpen je graag.
Dus, loop ze!
 
Oei, dat is heel ver van waar ik zit.
Ik heb geen auto. Daarom lijkt het me wel handig om naast verkenning met de fiets
Tips te krijgen over mooie plekjes. Ik heb al gemerkt dat de mooiste plekjes niet altijd
op een kaart staan. Zal beetje zoeken worden, ik heb maar straal van max 20 km van waar ik zit
Om een mooie wandeling te paard samen te stellen. Zou ook trektocht willen doen richting Duitse grens, daar lijkt het me nog mooier. Ga binnenkort uitgebreid gaan verkennen!
 
Misschien heb je nog iets aan deze site: https://www.turistika.cz/mista/hostoun-zeleznicni-stanice/detail
Bij ons in de buurt zijn ook verschillende wandelingen vanaf een treinstation of bushalte uitgezet. Net als de NS-wandelingen in Nederland. Misschien is dat daar ook wel. Het openbaar vervoer in Tsjechië is niet erg duur, hiermee kan je je straal van 20 km aanmerkelijk vergroten.
Thx zal eens kijken naar de site.
Zijn wandelroutes te paard ;), openbaar vervoer, heb geen ervaring met Tsjechisch openbaar vervoer, maar vermoed dat paard niet mee mag ;-)
 
Hellaas,dit heb ik ook heel sterk betreurt toen ik een schaap had koopen willen en geen vervoer had en loopers was het ook veel te ver.Maar in welk Hostoun van de drire zit Jij dan? Ik vermoed in dat bij het praagse vlieveld of?
 
naast verkenning met de fiets
Die kan vaak wel mee met de trein. Wij hebben het altijd over buitenritten te paard en noemen dat geen wandelroutes, behalve misschien als je een pony meeneemt waarnaast je zelf gaat lopen. Vandaar misschien de spraakverwarring. Onze paarden staan helaas wat uit de buurt van Hostouň, dat wordt wel een erg lange treinreis.
 
En ik geloof heel vast dat Peluchy aleen maar een grapje maakt ,een leuk grapje.Is helemaal niets van plan en al helemaal niet ergens bij een dorp op een kreusing van rechte wegen....geeft niets, nu weet ik waar Hostoun ligcht.
 
Hoi mensen.
Inmiddels 2021 kun je de KOMOOT app installeren, zomaar kant en klaar wandeltochten voor het uitkiezen.
Zelfs toevoegen wat je zelf loopt, gewoon ergens beginnen. Op de zeer gedetailleerde kaart kan je de route kiezen, hoogtelijnen staan er ook op.
Succes.
 
Bovenaan