Wandelen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

het is super mooi bij trebon een wandeling bij trebon vind je in het anwb boekje met wandelingen in tsjechie hij begint niet in trebon maar bij chlum. je loopt langs meren en nog langs 2 dorpjes
in het eerste dorpje is een restaurant en in het tweede dorpje zijn erg veel restaurantjes en die is ook erg toeristisch.

voor de gene die benieuwd zijn naar de route
ik zal hem ff vertellen:

bij de kerk van chlum de rode markering volgen richting de meren, je steekt dan de weg majdalena lutova over. je komt dan bij staré jezero.
als rood naar links buigt ga je over op de gele routeje komt dan langs Lutova en stankov. bij stankov ga je over op de blauwe route en komt dan uiteindelijk weer in chlum uit. de route is 15 km
maar volgens mij is hij wel iets meer maar je loopt de hele weg vlak.
hopelijk heb ik mensen blij gemaakt met de route.

als er nog mensen zijn die ook andere routes willen in andere gebieden stuur me dan een prive bericht want misschien kan ik die dan ook ergens op het forum posten
 
hallo wij willen gaan wandelen in Tsjechië.nou las ik dat mezni louka erg mooi is het is 4 uur rijden maar dat is niet erg,
klopt het dat je ook over bruggetjes en smalle randjes moet lopen want dat vind ik het leukst.
weten jullie nog meer van die leuke wandelingen met kloven en smalle paadjes?
moet wel in sumava zijn want we zitten langs de Tsjechische grens.
ik krijg jammer genoeg de klamm niet open en de rest

groetjes miranda
 
Hoort bij mijn 20 meest gegeven antwoorden:

Wandelroutes: plattegrond ter plaatse kopen van Edice Klubu Ceských Turistú.

De groengekleurde wandelkaarten in de molen in de platselijke boekhandel.

Staan ze echt allemaal op.
 
Miranda, in Sumava is het goed wandelen, misschien vind je al iets met de zoekfunktie.
Wij gaan dit jaar dus ook naar Sumava, heb al wat bij elkaar gezocht, ik laat wel weten waar je de mooie wandelroutes hebt.
 
Mooie omgeving om te wandelen

Hallo iedereen.

Na een paar jaar in het reuzengebergte op vakantie te zijn geweest en bij cheb en in de buurt van praag willen we deze zomer een ander gedeelte van cz bezoeken. We houden erg van wandelen en leuke plaatsen bezoeken. We willen deze vakantie ook een bezoekje aan Wenen doen. Wie heeft er leuke ideeen voor mij.

groetjes kitty
 
ja idd kaarten kun je in tjechie overal kopen helemaal als er wandel routes in de buurt zijn dan heeft elk restaurantje hoteltje enzvoort goede en goedkope kaarten groetjes leroy
 
ga naar cesky sycarsko toe mooie natuur om te wandelen en ook veel leuke plaatsjes. hier op het forum is er al veel over getikt. zoek onder andere op tsjechisch zwitersland, hrensko, mezni louka, rynartice, jetrovice, decin.
 
Wandelroutes in Tsjechië

dit is de plek om allemaal jullie beste wandelroutes neer te zetten, wel ongeveer zeggen hoe ver de route is zodat mensen niet voor verrassingen komen te staan, hopelijk zetten veel mensen hier hun routes op zodat iedereen gezellig elkaars route's kan wandelen.

route 1.

tsjechisch zwitserland mezni louka-mezni-vysoka lipa- mezni louka

parkeer je auto in mezni louka of in vysoka lipa. ik beschrijf de route vanaf mezni louka.

loop vanaf mezni louka de groene route naar mezna, loop naar beneden toe naar de bootjes, maar neem dite keer het bootje die niet naar hrensko vaart.volg de gele route, als je op de groene route komt richting hotel zamacek. je komt dan in vysoka lipa, neem daar de gele route, je komt dan langs veel restaurantjes waar je eventjes iets kan drinken. volg de gele route verder, als je bij de rode route komt neem je die, je loopt dan steil omhoog en je gaan langs allemaal rotsen. onderweg zie je saunstein, dat is een soort rotsenkasteel, daar kan je omhoog klimmen en dan heb je een mooi uitzicht over de omgeving. je loopt verder de rode route en komt vanzelf weer uit in mezni louka bij de camping.

de route is ongeveer 15 km lang
 
op zoek naar wandelkaart

Ik weet dat wandelkaarten in Tsjechië goedkoper zijn dan dat je ze hier in België koopt maar ik vind het wel leuk om mijn vakantie te plannen als ik die kaarten op voorhand heb.
Nu ondervind ik echter wat problemen om aan een kaart te geraken van het merk Shocart. Normaal gezien haal ik die allemaal in Gent bij Atlas Zanzibar maar daar zou het tot februari duren vooraleer ik aan een kaart geraak van het Reuzengebergte( pakket moet uit Praag komen en het zou te duur zijn om een klein pakketje op te sturen:lmfao: ). Weet er iemand van jullie waar die kaarten van het merk Shocart nog te bestellen zijn? Mag in Nederland zijn als de boekhandel maar bereid is om de kaart op te sturen..
Bedankt voor de hulp!
 
De wandelroutes die wij tot nu toe in Tsjechie gedaan hebben (ook in het Reuzengebergte), en dat waren er veel, waren allemaal prima gemarkeerd en prima begaanbaar. Ikzelf houd helemaal niet van enge paadjes en losse stenen en ik heb last van hoogtevrees maar ik ben niets vervelends tegengekomen. Geniet ervan! (wel je bergschoenen aandoen hoor!)
 
Wandelen naar en rondom Snezka

Ik plan onze volgende vakantie (begin mei) naar de buurt van de Snezka. Het wordt waarschijnlijk Benecko.
Wij zijn wandelaars en wij hebben al eens de wandeling gedaan van Pec Pod Sneskou naar de top en terug. Wij zaten toen wel vrij ver van ginds gelogeerd maar waren toch eens tot daar gekomen omdat ik absoluut eens op de hoogste top wou staan:zwaai: .
Nu we dichter bij de Snezka zitten, wou ik weten of de liften daar ook werken als er géén sneeuw is. En is er al eens iemand met de lift afgedaald naar Polen? Is dat de moeite? Werkt die poolse lift ook in het voorjaar? Zijn de wandelingen in Polen ook zo goed aangeduid als in Tsjechië? Is dat Poolse stadje Karpacz de moeite?
Bovenop de Snezka ligt dan ook een pad dat de kam volgt. Moet je dan heen en weer wandelen over hetzelfde pad of zijn er alternatieven?
Alle suggesties welkom. Om ons niveau van sportiviteit aan te geven ; wij zijn op de Snezka geraakt en ook naar beneden maar dan was het wel genoeg!!:warm:
Ps. : hondjes mogen mee in de kabellift dacht ik als ze in een tas zitten?
 
ja de liften werken waarschijnlijk wel altijd, maar misschien niet het hele uur lang. en wandelen kun je erg goed bij de snezkaberg en er is volgens mij een ander pad naar beneden maar die gaat wel om. en ook bij splinderluv mlyn kun je goed wandelen in de bergen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nu we dichter bij de Snezka zitten, wou ik weten of de liften daar ook werken als er géén sneeuw is. Bovenop de Snezka ligt dan ook een pad dat de kam volgt. Moet je dan heen en weer wandelen over hetzelfde pad of zijn er alternatieven?
De lift gaat wel naar boven, soms wordt er een tussenstop van een kwartier ingelast tussen het eerste en tweede deel. Boven kan er nog behoorlijk sneeuw liggen en terug lopen te voet naar beneden betekent meestal sneeuw tot helemaal onderaan de wandelweg!!!

Zo zag het er uit vorig jaar begin mei



Over de verschillende wandelingen over de bergkam kan je hier meer vinden.
 
Bovenaan