Waarom tegenwoordig altijd kindervermaak op campings?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat ik zeker altijd leuk heb gevonden is animatie georganiseerd voor en door campinggasten zoals playbackshows, gezamelijke BBQ's of een volleybaltoernooi voor jong en oud.
 
Wat ik zeker altijd leuk heb gevonden is animatie georganiseerd voor en door campinggasten zoals playbackshows, gezamelijke BBQ's of een volleybaltoernooi voor jong en oud.

Hierbij denk ik niet aan animatie hoor, dat vind ik wat ze op de Club Med vakanties doen,.....Ik heb daar eens wat over gelezen,... Ik heb het geld niet en ook al had ik het, dan gingen we nog niet:lache:
Gelukkig bestaat dat nog niet in tsjechië.
 
maar toch is er wel iets vreemds aan kinderen....
zo ook aan die van mij....
In de zomer gaan wij dus naar tsjechie,anders alleen in de winter.
Ze zijn dol gelukkig,want nu kunnen ze ook tsjechie eens zien zonder sneeuw.
Ik heb dus de watervallen van harrachov op mijn buroblad staan,en dat lijkt ze schitterend om te bekijken,de waterschoenen moeten mee want ze willen er ook onderdoor lopen.
Prima allemaal.
Paar weken geleden voor allemaal goede wandelschoenen gekocht,en ben dus zo nu en dan bezig met het uitstippelen van wandelroute's.
Bijvoorbeeld met de bus naar rokytnice en dan weer naar harrachov terug lopen,door volgens mij een prachtig gebied.
nou en zo heb ik nog een paar route's...en wat denk je....
Het lijkt ze helemaal niks,terwijl ik denk dat ze het naderhand prachtig zullen vinden.
een eind lopen zeggen ze dan,maar toen we vorig jaar met de cabinelift bij janske lazne omhoog gingen,en we liepen in de sneeuw en regen terug.......dat vonden ze het mooiste van de hele vakantie.
Snap jij het nog dan snap ik het ook.
 

Marcel

Moderator
lekker makkelijk.
de kids dumpen bij het animatie-team.
zelf lekker geen verantwoording meer over je eigen grut.
laat een ander je kids maar opvoeden. makkelijk om naderhand een ander de schuld te geven als je kind maatschappelijk niet meer spoort. dat deed je ook al bij de leraren op hun school.
en thuis speelde je ook al niet meer met ze. want daar is geen tijd meer voor. maar dat je al afgekocht door hun kamer vol te stapelen met een eigen pc, hun eigen tv, hun eigen dvd-speler en stereo/home-cinema system.
jammer dat kinder-slavenarbied niet meer mag en dat de mijnen in Limburg gesloten zijn, anders leverden ze nog een beetje geld en plezier op.
vroeger konden we onszelf goed bezighouden, door a.o. op straat te spelen. een klimrek 4 straten verderop, dat was nog eens een wereldreis.
en als het regende mocht je aan de grote tafel een bordspel doen.

maar ja. ik heb geen kinderen, dus ik heb er geen verstand van ...
 
Ik heb ook geen kinderen en heb er ook geen verstand van.
Maaaaaar ik heb 'n zus, ik heb er meerdere, maar dit terzijde.
Mijn zus heeft drie kinderen, is er altijd voor hun dag in dag uit.
Alles is afgestemd op haar kinderen.
Een van haar kinderen heeft het downsyndroom.
Het is 'n lieve meid, ja mijn zus ook, maar ik bedoel hier mijn nichtje met downsyndroom.
Een keer is mijn zus op vakantie geweest en dat is haar heel goed bevallen.
Mooie camping, met alles er op en eraan.
Ze hadden 'n mooi plekje, lekker achteraf, anderen zouden denken dat ze gewoon ergens gedumpt was zodat anderen geen last zouden hebben van haar dochter met downsyndroom.
Mijn zus dacht daar niet zo over, het was 'n plekje ver weg van het zwembad, ver weg van alle bedrijvigheid.
Had m'n zus in ieder geval nog genoeg tijd om haar kind te vangen voor ze kattekwaad uit kon halen.
Het hele jaar door moeten zij rekening houden met waar ze naar toe geen vanwegen hun dochtertje, niet alleen zij als ouders, maar ook haar jongere en oudere broertje.
En dat doen ze, zonder zeuren, zonder er eigenlijk bij na te denken.
Maar toen, die ene keer konden de twee broertjes heerlijk genieten van alles.
Tochtjes door het bos, heerlijk naar het zwembad, knutsellen en weet ik veel wat nog meer onder begeleiding van mensen die het heerlijk vinden om in 'n animatieteam met kinderen om te gaan.
Maar het belangrijkste was misschien wel, ze konden er van genieten omdat ze nu eens geen rekening hoefde te houden met hun zusje.
Hoeveel ze ook van haar houden, soms is het toch wel fijn om met andere kinderen bezig te zijn, en niet telkens rekening met haar te hoeven houden.
Het hele jaar is mijn zus bezig met haar kinderen, en ja, ook thuis gaat ze naar de bossen met hun, zijn ze spelletjes aan het doen.
En in haar vakantie koos ze voor 'n camping waar heel veel gedaan werd voor kinderen, zodat haar andere twee kinderen ook gewoon kind konden zijn.

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor mijn zus.
Ik vind het echt geen schande als je bewust kiest voor 'n camping of hotel waar veel vermaak is voor kinderen.
Pas als de kinderen zelf gaan zeuren dat ze het niet leuk is, dan wordt het iets anders, maar over het algemeen vinden de kinderen het volgens mij hartstikke leuk als er veel gedaan wordt.
Het is toch vakantie, als iedereen het maar naar hun zin heeft.
 
Ook wel eens gedacht aan al die jongelui die werkzaam zijn bij een animatieteam? Vaak als vakantiebaan, gekoppeld aan de studie die ze volgen. Jaren terug heb ik ze bezig gezien op een camping in Noordwijkerhout, zo'n regenvakantie was dat. De tomeloze energie van die jongelui om al die kinderen te vermaken, schitterend gewoon. Want hoe goed je het ook bedoelt als ouder zijnde, na drie weken regen in een tentje ben je blij dat er zo'n animatieteam is!
Wij zorgen daarom ook dat er in ons huis in Tsjechie tig spelletjes, dvd's en videobanden zijn, want in Tsjechie kan het ook bar regenen!!

Krtom, laat ieder z'n ding doen, dat werkt het beste
 
je hebt gelijk,zover denken we vaak niet
blij dat je in ieder geval mij erop hebt gewezen

Ik wilde niemand echt ergens op wijzen, maar gewoon zeggen dat het vakantie is en dat iedereen heerlijk op z'n eigen manier moet genieten daarvan, of dat nou is op 'n camping waar vanalles te doen is voor de kids of niet.
Gewoon je eigen ding doen, zodat we er na de vakantie weer 'n heel jaar tegenaan kunnen en vooruit kunnen kijken op de volgende heerlijke vakantie.
En soms zijn kinderen net volwassen mensen, allemaal anders.:)
 

Maria

Geroyeerd Lid
lekker makkelijk.
de kids dumpen bij het animatie-team.
zelf lekker geen verantwoording meer over je eigen grut.
laat een ander je kids maar opvoeden. makkelijk om naderhand een ander de schuld te geven als je kind maatschappelijk niet meer spoort. dat deed je ook al bij de leraren op hun school.
en thuis speelde je ook al niet meer met ze. want daar is geen tijd meer voor. maar dat je al afgekocht door hun kamer vol te stapelen met een eigen pc, hun eigen tv, hun eigen dvd-speler en stereo/home-cinema system.
jammer dat kinder-slavenarbied niet meer mag en dat de mijnen in Limburg gesloten zijn, anders leverden ze nog een beetje geld en plezier op.
vroeger konden we onszelf goed bezighouden, door a.o. op straat te spelen. een klimrek 4 straten verderop, dat was nog eens een wereldreis.
en als het regende mocht je aan de grote tafel een bordspel doen.

maar ja. ik heb geen kinderen, dus ik heb er geen verstand van ...

Vroeger was alles beter?
 
tsja wat is er mis met een recreatie team. uit oogpunt van mijn dochter moet ik natuurlijk zeggen niets. tenslotte leert zij voor animatieleider, en dat terwijl wij nooit op campings kwamen waar zo'n team was. wij stonden en nog, op boerencampings of de wat kleinere campings en alleen toen ze de leeftijd van 14 jaar bereikte kwam de vraag mag er een zwembad op de camping zijn. dat hoefde niet eens een luxe ding te wezen hoor. moet ook zeggen dat wij niet van die camping plakkers (even oneerbiedig gezegd) zijn. wij gaan eigenlijk elke dag wel iets doen varierend van boswandeling, stad bekijken, kerk, ruine kasteel noem maar op.
Maar als ik nu naar arjenne kijk op de camping waar zij van de zomer gaat werken dan is dat animatie gebeuren best leuk. vind alleen wel en dat zegt ze zelf ook dat het niet gebruikt moet worden als oppas gebeuren of het is lekker makkelijk want dan hebben de kinderen wat te doen. want dan vind ik het dus de verkeerde kant op gaan. een gulde middenweg is denk ik heel belangrijk. want er is niet mis met een voorlees uurtje of volleybal toernooi.
groetjes petra
 
Prima verhaal Petra, dat bedoelde ik nou ook. Laat men het ook eens van een andere kant bekijken, ook al is het niet je eigen smaak. De doelgroep (kinderen) is vaak wel tevreden en daar gaat het toch om?
 
Ja duuhh,kinderen zijn ook tevreden als ze speelkameraadjes hebben en zichzelf vermaken!
Ik ben het met iedereen eens dat een animatieteam niet bij voorbaat alleen maar slecht is, en je mag echt zelf weten wat je doet, en verzin nog maar honderd andere rederen.

Wat ik bedoel is dat het tegenwoordig zo vaak een heilig moeten is,
"er moet een animatieteam voor de kinderen zijn, anders hebben ze niks te doen!!"

Die ouders bedoel ik dus, met die kinderen.

Mijn kleinkinderen (toen 6 en 3 jaar) zijn vorig jaar met ons naar de camping op Drie geweest, dat is zo'n camping van Staatsbosbeheer, er is één douche, vier toiletten, twee washokken en één warmwaterplaats waar je kan afwassen en een spoelbak voor het chemisch toilet.

We hebben ze bijna niet gezien als we op de camping waren (ja, wij gaan ook wandelen, ijsjes eten, boodschappen doen, paddestoelen zoeken enz. enz.) en als we ze zagen dan was het met andere kinderen.
En zo ging het vroeger ook met onze eigen kinderen.
En ook mijn kinderen gaan zelf kamperen op een camping zonder animatieteam, omdat ze campings met animatieteams niet leuk vinden, vooral te groot!!!

En dit is de laatste keer dat ik hier op reageer, want volgens mij begrijpen jullie nu allemaal wel wat ik bedoelde met mijn begin stukje!! :)
 
Ook wij zijn kampeerders.

We zijn begonnen met een koepeltentje en via een vouwwagen hebben we sinds een paar jaar een caravan.

De eerste campings hebben we gekozen op luxe. Een animatietaem heb je niks aan met een baby, maar alles dichtbij is dan wel zo fijn.

Toen de kinderen groter werden, werden de campings ook groter en luxer. De kinderen kiezen langzaamaan zelf ervoor of ze naar het animatietaem willen ipv zwemmen ofzo.

Als wij er een dag tusseuit gaan, dan gaan de kids altijd mee en genieten er net zo goed van. Kastelen, musea, natuur het mag allemaal. Als we het maar afwisselen met waterplezier.

Wij nemen nooit een spelcomputer en/of tv mee. Een goed verhaal een spelletje, een boek, een kaarsje en een flesje wijn is alles wat we nodig hebben.

Vorig jaar zijn we voor het eerst in het binnenland gaan kamperen. Dus niet aan de kust. In hartje frankrijk hebben we ons super geammuseerd. Als we op de camping bleven lagen de kids de hele dag in het zwembad.

Geen game-boy of wat dan ook. Onze "buren" hadden een play-station bij zich, maar daar hebben de kids niet 1 keer naar om gekeken. Zelfs als het regende dan zwierven ze over de camping.

Een zandbak en een klimtoren is al super voor een geslaagde vakantie. Ook de aanwezigheid van andere kinderen is natuurlijk wel belangrijk.

Dit jaar een nog grotere stap richting het "oer-kamperen". Super, het hele gezin verheugt zich erop. Ook de kids. Want met hun eigen tentje naast de caravan kamperen zij ook drie weken.

En wat betreft vroeger.....wat niet weet wat niet deert. Ik bedoel dat als er vroeger computers en dergelijke waren geweest, dan waren die net zo goed gebruikt als nu. Wat is nu het probleem ?????

Als mijn kinderen ipv zwemmen kiezen om te game-boyen, en dat ook nog eens met andere kinderen op de camping.....fijn, zolang ze zich maar amuseren.

Bij mij staat voorop dat mijn kinderen een toffe vakantie hebben. Dat ik blij kan zijn dat ik hun dat kan bieden. Dat ik een lach op die gebruinde gezichten zie. Dat staat bij mij voorop. En de manier waarop ? Zoals dat in een gezin gaat. Allemaal wat water bij de wijn....

En oja, ieder lekker op zijn manier...leuk toch? als we maar allemaal plezier hebben.

:zwaai: Gegroet, Aliën.
 
vermaak voor kinderen

wij gingen vroeger altijd gewoon kamperen, was er wat te doen dan was dat meegenomen. nu gaan we zelf met de kinderen op stap en kiezen iets waar het voor de kinderen ook leuk is.
aangezien wij altijd op megacampings stonden, was het voor de kinderen makkelijk contact maken. vooral als er meer dan 1500 plaatsen zijn, is het makkelijk voor de kinderen om contact te maken en elkaar weer terug te vinden. maar ja, tsjechische campings zijn veel overzichtelijker.
maar ook nu zoeken we een camping met zwembad, want zelf willen we ook gewoon zwemmen.
 
Ik ga met man (en daarna met kinderen) kamperen sinds we elkaar kennen.
Eerst in een punt tentje, later met 1 baby een bivaktent, daarna met kind nr.2 een vouwwagen en nu sinds 2 jaar een kleine caravan met bijzettent voor de kinderen. Nu 11 en 14.
Wij kiezen altijd een kleine camping zonder animatie.
Nog nooit hebben onze kinderen zich verveeld, die zwemmen, bouwen hutten, spelen verstoppertje enz enz. :zwem:
We nemen basis speelgoed mee zoals bal, teken spullen, wat spelletjes, boot en emmers.:roeien:
Om de dag gaan we er ongeveer op uit en de andere dagen zijn we op de camping.
Volgens mij ligt het inderdaat ook aan de ouders, als je met weinig tevreden bent en het zelf gezellig maakt of samen met anderen wat onderneemt leren je kinderen dat ook en heb je een wereld vakantie.:cheers:
 
zelf krijg ik altijd de rillingen van de term animatie team, maar das persoonlijk.

wel vind ik een ding belangrijk.
door de weeks zijn kinderen naar school en ik aan het werk.
hoort nou eenmaal bij het leven.

Maar daarom is voor mij (en de kinderen) vakantie de tijd om samen te genieten en samen dingen te doen. dus samen weg en als ze "animatie" nodig hebben, dan heb ik daar geen team voor nodig. Dat doe ik zelf wel.
daar geniet ik erg van. En dat papa ook "vakantie" wil...... tja kinderen krijg je om voor te zorgen. dat doe ik dan ook met zoveel plezier dat ik daar van uitrust en als dat niet genoeg is.... na bed tijd ene (of meer :stout: ) pivo is goddelijk. daarbij de momenten dat de kids zichzelf (met of zonder vriendjes) vermaken zijn ook heeeeerrrlijk.

dus voor mij geen camping met animatie :stout:

rené
 
Bovenaan