Waarom tegenwoordig altijd kindervermaak op campings?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat ik nooit begrijp is dat er voor kinderen tegenwoordig altijd "vermaak" moet zijn, buiten een zwembad of in ieder geval water om in de kledderen hebben kinderen toch weinig nodig? En dat weinige kunnen de ouders toch zelf meenemen?
Wij zorgden wel altijd voor een camping bij of in ieder geval in de buurt van een zwemgelegenheid, maar verder vermaakten wij ze of vermaakten zei zichzelf uitstekend!!

Dit moest mij nu eens van het hart!! :)
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ach, ieder zijn smaak. Ik hou ook niet van de megacampings, maar kan me voorstellen dat je het wel leuk vind als er van alles te doen is. Omdat je er zelf in de vakantie geen zin in hebt of omdat de kinderen het leuk vinden, so what. Als je 't maar naar je zin hebt.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
In grote lijnen ben ik het met Corrie eens, in het verleden zochten wij als surf fanaten altijd meren op in Italie of Oostenrijk,op deze campings was buiten het water niets, de jeugd amuseerde zichzelf met de andere jeugd wel.

Zelf zoeken wij nu campings op die service,zuiverheid en rust geven, bij aankomst lopen we even rond om de sfeer te proeven.

Wij gaan nu 2* per jaar een kleine week met de kleinkids kamperen, dan is zwemparadijs met speeltuin wel handig oa bij minder goed weer, van de animaties maken de kleinkids geen gebruik, daar hebben ze ons gratis voor :).
 
wel, jammer : er zijn tegenwoordig heel wat kinderen die niet weten hoe zichzelf bezig te houden.. Sommigen hebben dit ook niet meer geleerd..

Laat TV en PC spelletjes thuis en ze vervelen zich kapot. entertainment is ook een vorm van consumptie. sommige mensen krijgen er niet genoeg van maar ja, ieder een eigen keuze hé.. Leve de boeken, de gezelschapspelen, de kinderliedjes en de verhalen enz ...
 
Absoluut!! Maar het geldt dus zeer zeker ook voor Tsjechische campings.
We hoeven hier toch niet alleen maar over zaken te spreken die alleen Tsjechie aangaan? Dan zijn we vlug klaar denk ik. :)
 
ja, er zullen vast nog wel kinderen die zich wel zelf kunnen vermaken( zo'n voorbeeld ben ik dus) me zusje ging altijd naar die recreatiedingen toe en ik bleef meestal thuis en ging wat anders doen meestal gewoon een puzzelboekje ofzo of een ander spelletje met me ouders.
 
Ik vind dit wel een goede opmerking. Ik denk dat je als ouders hier heel veel zelf aan doet. Wij zijn altijd naar camping geweest van Staats Bosbeheer, daar stond je in de bossen met soms een meertje en dat was het. De laatste jaren kwam er wel een recreatieteam op de camping in het hoogseizoen, niet alle dagen maar soms werd er een voetbalwedstrijd of een kamvuuravond met liedjes zingen etc. georganiseerd.

Onze kinderen hebben zich altijd prima vermaakt, samen met de andere kinderen op de campings. Samen met andere ouders maakten we speurtochten of deden we droppings. Hutten bouwen, boomtikkertje....ik weet niet wat allemaal. Zolang er niets is, verzinnen ze zelf wel wat.
Kinderen zijn toch heel creatief.
 

char

† In Memoriam
Er zijn in Tsjechie vele honderden campings. Op slechts enkelen daarvan, worden kinderen door een "Team " vermaakt.
Gelukkig maar!!...

Char.

________________________________________________________
Char. ...beetje kind gebleven...
 

Maria

Geroyeerd Lid
Jeetje zeg, laat iedereen toch lekker doen wat hij zélf wil! Voor de één is een vakantie niet geslaagd zonder zon, strand, animatie en WiFI, de ander wil vrij kamperen zonder voorzieningen. Gelukkig dat smaken verschillen! Anders zaten we allemaal in Tsjechie of in Frankrijk...
 
Tuurlijk Maria, iedereen mag lekker doen wat hij wil, ik zal ook zeker geen kritiek geven op mensen die wel kiezen voor veel animatie!
Dat mag iedereen zelf weten, lijkt me logisch. Doe ik ook!
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ik vind het gewoon erg belangrijk ieder in zijn/haar waarde te laten. Wij kiezen ook niet voor de megacampings en houden er erg van als gezin bezig te zijn, zonder gedoe, maar vriendinnen van mij vinden het tegenovergestelde heerlijk en wie ben ik om daar vraagtekens bij te zetten? Ieder zijn ding.
 
Ja, ook ik vind dat iedereen dat zelf mag weten, ik ben de laatste die zoiets zou willen verbieden, alleen heb ik daar wel een mening over en die vertel ik hier.
Ik blijf het onzin vinden dat kinderen door anderen hele dagen vermaakt moeten worden.
 
Onze kinderen willen eigenlijk niet naar een recreatieteam.
Waarom ??? ik heb geen idee ???
Soms is er wel zoiets als we ergens naartoe gaan,maar meestal niet en ze vermaken zich dan prima.
Neem nou zo'n dag als vandaag.............
Donderdag jaarvergadering gehad,ik was tot donderdag secretaris van de club en sinds donderdag voorzitster ( de eerste vrouwlijke in 101 jaar !!!) maar goed ik moest dus wel even de notulen schrijven en dat leek mij vandaag een goed plan.
Zo ben ik dus de hele middag wat bezig,gerben zit in de tuin en let op de kinderen ( de jongens dan van 7 en 6 jaar)
er zijn een paar vriendjes te spelen,en het is mooi weer.
Tegen de klok van 16.45 uur vraag ik of ze nu niet meer om huis willen spelen,maar achter het huis en dan niet voorbij de schutting komen.
oke afgesproken....17.00 uur ik ben klaar,zal de kinderen wat limonade brengen en ................
Ik had deze week de kamer geverft,de wc geverft en de hal......
zo had ik de kwasten potjes enz enz achterhuis neergezet want ik wilde de overloop nog verfen.
Zo kom ik dus buiten en jawel mijn hele schutting is wit geverft,de glijbaan,mijn bloembakken.
Zo zie je maar kinderen kunnen zich prima zelf vermaken.
 

Bijlagen

  • meinderterelid 027.jpg
    meinderterelid 027.jpg
    389,6 KB · Bekeken: 5
nee geen verf (alhoewel ??)
Maar als je op het strand zit met je kinderen , je geeft ze allen 1 auto, en een hoopje zand en emmertje water.....ik hoor ze de hele middag niet meer.......vreemd he

wij wilden eigenlijk rond de maand december naar vysoke gaan,misschien is die verf dan toch nog handig :lache:
 
Wij hebben ook nooit gekampeerd op campings met een recreatieteam. Daardoor hebben onze kinderen geleerd zichzelf te vermaken. Het heeft ook hun vaardigheid om contacten te leggen met anderen, ontwikkeld. En ze hebben er ook nog een aantal vriendschappen aan over gehouden.
Maar, zoals gezegd, ieder z'n smaak. En als je gelukkiger bent op een camping met van alles d'r op en d'r an dan moet je daar zeker gaan kamperen.
 
Bovenaan