Waar vind ik deze bezienswaardigheid?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Willeke, ik ben aardig bekend in de omgeving van Kutná Hora, Kolín, Poděbrady.
Misschien helpt het als we zouden weten in welke plaats jullie toen verbleven en hoe ver dat muzeum met dat miniatuur naar jouw idee van jullie verblijfplaats verwijderd was.
 
Kolin was ook al eerder genoemd ik weet het, maar vandaar ook dat ik het zal vragen aan iemand die in Nymburk woont. trouwens ik heb de kaart voor me hoor. Maar ik begrijp dat Willeke het ook niet zeker weet waar het is dus ik doe maar een gooi.
Trouwens ik vind het heel erg voor Willeke, en wens haar ook heel veel sterkte met het bezoek aan de plaats waar haar vader is overleden.
Egje

Egje, bedankt voor je berichten. Ik denk dat de bezienswaardigheid in de buurt van Nymburk moet liggen, dit was namelijk de kant die we op reden. Bedankt!

Misschien een tip:

Het staat toch zeker in de overlijdens akte,waar je Vader is overleden?

Hoe kom je daar dan aan?

Bedankt voor de tip. Ik weet waar hij is overleden en dat is in het plaatsje Nova Ves I. Ik ben op zoek naar de bezienswaardigheid waar we die dag naar toe wilden gaan.

12973_100.jpg
Vestingwerken Nymburk.

Willeke meer over Nymburk vind je hier met aan de rechterkant "místa v okolí" daaronder zie je plaatjes als je met je muis langs dat rijtje gaat en aan de linkerkant staat Mapa míst v okolí waar een interactieve kaart verschijnt met forten,kastelen en andere monumenten.
En anders misschien Klučov is iets verder weg bij Český Brod.

Wat een handige site! Bedankt.
Ik heb een kasteel gevonden wat overeenkomt met mijn herinnering van de miniatuur. Het ligt alleen, geloof ik, 27 km van Nova Ves I vandaan. Ik probeer een foto van het kasteel mee te zenden in dit bericht.
 
Bovenaan