Waar vind ik deze bezienswaardigheid?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste Allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Deze zomer wil ik afreizen naar de gemeente Nova Ves in Tsjechië. Dit plaatsje ligt tussen de steden Kolin en Podebrady.

In 1996 heb ik hier een verkeersongeluk meegemaakt waarbij mijn vader overleden is. we waren onderweg naar een bezienswaardigheid die nog ongeveer 15 km verderop lag, deze wil ik heel graag gaan bezoeken maar ik heb geen idee waar deze ligt en hoe deze heet.

die dag zijn we s'ochtends naar een museum geweest waar we in het miniatuur een plein of een burcht zagen waar vroeger gevochten werd. Die middag (de dag van het verkeersongeval) waren we op weg naar deze bezienswaardigheid die we 's ochtends in het miniatuur hebben gezien in het museum.

Het is dus waarschijnlijk een plein of een burcht, komt dit iemand bekend voor!

Misschien ligt de bezienswaardigheid waar ik naar op zoek ben in het plaatsje Kutna Hora? Hier zijn meerdere bezienswaardigheden heb ik gelezen.

Alvast bedankt!
Vriendelijke groet, Willeke
 
Hi Willeke,

Welkom op dit forum

Ik persoonlijk kan je niet helpen maar ik weet zeker dat er mensen zijn dit wel kunnen.

Freddy2005 weet bijna alles en wat hij niet weet kan hij vinden op het internet. Als hij je vraag leest komt er een antwoord, let maar op!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Willeke, ik heb de vraag gelezen hoor maar er zijn nog een aantal onduidelijkheden. Waar zijn jullie s'morgens naar een museum geweest ? Lag de bezienswaardigheid op 15 km van Nova Ves ? Hoe zag dat miniatuur eruit ?

Iets om een maquette van te maken lijkt mij anders wel Nymburk. Het zou ook Kouřim kunnen geweest zijn.(foto)

kourim-model-mesta(1).jpg
 
Bedankt Feertje en Freddy voor jullie reacties.

Freddy;
Ik weet niet waar we naar het museum geweest zijn. Het is in ieder geval wel in die regio geweest. Misschien in Kolin?

Ja, de bezienswaardigheid lag ongeveer 15 km vanaf Nova Ves.

Ik denk dat het best Nymburk zou kunnen zijn! Aangezien we richting Podebrady reden en Nymburk boven Podebrady ligt.

In mijn herinnering zag de miniatuur eruit als een grijs plein omheind met grijze muren. Misschien kan het ook een opgraving geweest zijn?

Sorry dat de informatie een beetje vaag is.
 
Bedankt kuurgast voor de handige site! Ik heb de bezienswaardigheid alleen helaas niet kunnen vinden.

MatinaK bedankt voor de foto, ik denk dat dat het ook niet is. Ik weet zeker dat de bezienswaardigheid omheind was met muren, dus denk ik niet dat het de bezienswaardigheid is op de foto.

bedankt!

Zijn er in Nymburk nog andere bezienswaardigheden die overeenkomen met mijn verhaal?
 
waar is dit

Hallo Willeke.

Ik weet het niet , maar is het toevallig niet de burgt TROSKY bij Turnov.Ook daar heb je in het midden alleen een plein tussen grijze muren.!!!!

groetjes Lenka
 
hoi allemaal,
kan het ook iets in Kolin zijn , is volgens mij ook ± 15 km van
Nova ves vandaan, en de andere kant op Ostra een historisch dorpje, maar dit ligt wel weer 5 km van nymburk.

egje
 
Kolin was ook al eerder genoemd ik weet het, maar vandaar ook dat ik het zal vragen aan iemand die in Nymburk woont. trouwens ik heb de kaart voor me hoor. Maar ik begrijp dat Willeke het ook niet zeker weet waar het is dus ik doe maar een gooi.
Trouwens ik vind het heel erg voor Willeke, en wens haar ook heel veel sterkte met het bezoek aan de plaats waar haar vader is overleden.
Egje
 

kuurgast

Donateur
12973_100.jpg
Vestingwerken Nymburk.

Willeke meer over Nymburk vind je hier met aan de rechterkant "místa v okolí" daaronder zie je plaatjes als je met je muis langs dat rijtje gaat en aan de linkerkant staat Mapa míst v okolí waar een interactieve kaart verschijnt met forten,kastelen en andere monumenten.
En anders misschien Klučov is iets verder weg bij Český Brod.
 
Bovenaan