Waar skiën vanuit Jablonec nad Nisou?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forummers, bij deze een vraagje om onze vakantie in zijn plooi te laten vallen.

Even kort het verhaal: in het verleden reeds meerdere keren naar Praag geweest. Dit jaar zullen we van 4 t.e.m. 18 januari onze wintervakantie doorbrengen in Noord Bohemen. We logeren in Jablonec nad Nisou. Onze planning is reeds gemaakt, met uitstapjes naar Praag, culturele uitstapjes in de omgeving, rondritjes, natuurwandelingen en natuurlijk enkele dagen skiën en snowboarden.

Nu raken we er niet goed aan uit waar we best terecht kunnen om te skiën en snowboarden... Want elk centrum prijst zichzelf natuurlijk aan als beste, dat is logisch.

Dus, waar kunnen wij best terecht, rekening houdend:
- dat wij nog maar beginners zijn met enkel indoor ervaring (zullen dus maar voor blauwe pistes gaan :ja: )
- we geen nood hebben aan après-skitoestanden of party's
- we houden van enige rust en natuur
- mijn staartbeentje stoeltjesliften prefereert... :bloos2:
- met de huidige weersomstandigheden

Zijn er toevallig forummers die hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt!
 
Bij jullie in de buurt heb je wel pistes, maar deze hebben volgens mij alleen sleepliften: www.skijizerky.cz

Voor stoeltjesliften moet je verder weg, bijvoorbeeld Harrachov: www.skiareal.com
of Rokytnce nad Jizerou: www.skiareal-rokytnice.cz

Dit zijn beiden bekende skioorden, met langere pistes en deze zijn over het algemeen vrij sneeuwzeker. Het zijn wel, met name in vakanties en weekenden, drukke pistes! Als je wat rustiger pistes zoekt, misschien toch eerst eens kijken bij de pistes in de buurt van Jablonec nJ? ;)

Met dezelfde ruime afstand maar dan westelijk, heb je ook nog Jested bij Liberec, deze kleinere piste heeft een cabinelift: www.skijested.cz
 
Harrachov hadden we ook al in gedachte. Als we niet in het weekend gaan zal de drukte wel meevallen vermoed ik. Is geen vakantieperiode meer dan.

Jested moeten we ter plaatse ook overwegen dan. Lekker rustig in zo'n cabine genieten van het uitzicht ipv aan een kabel te hangen alsof er elektrische stroom op zit... :slik:

Hopelijk wil het nog wat sneeuwen volgende week:oeps:
 
In Jablonec is Dobra Voda en in de omgeving Arnika bij Josefův Dul met min. 5 pistes, Bedrichov, Spicak Alleen is nog wachten op sneeuw.
 
Bovenaan