Waar is Milos Zeman?

Topic in 'Nieuws & Actualiteiten' gestart door kuurgast, 18-03-2020.

1. kuurgast

kuurgast Donateur

Kde je Miloš Zeman? Waar is Milos Zeman?

De president van de republiek, die dagelijks laat zien dat hij tot de natie behoort, spreekt in de media, geeft interviews en spreekt zijn steun uit aan mensen op kritieke dagen. De president handelt zoals beloofd in de inaugurele redevoeringen, en wil president van allemaal zijn. Zo iemand zou zich in een beschaafd land hebben voorgesteld, maar je ziet hem vandaag nergens. We zijn duidelijk niet zo'n land.

De hele Tsjechische Republiek staat al enkele dagen op zijn kop en zal dat nog lang blijven doen. We worden geconfronteerd met de grootste beperkingen na 1989 en niemand van ons heeft enig idee wanneer het zal eindigen en wat we misschien moeten opgeven. De staat voldoet niet aan de meest elementaire medische behoeften die niet eens beschikbaar zijn voor degenen die het eerstelijns coronavirus bestrijden. Sommige gemeenten en steden zijn geïsoleerd, veel mensen, vooral die van de pensioengerechtigde leeftijd, staan voor eenzaamheid. Het is zeker dat veel mensen hun baan zullen verliezen en ondernemers, kleine en grote bedrijven gaan failliet.

Wanneer ik deze tekst schrijf, waarschuwt ČT24-redacteur alleen in de uitzending dat in sommige apotheken zelfs de meest elementaire medicijnen niet verkrijgbaar zijn. Velen van ons zijn onlangs verplicht om het openbaar vervoer met maskers te gebruiken, maar deze zijn niet beschikbaar. Vanwege het falen van de staat hebben duizenden mensen het initiatief genomen en zijn ze zelf begonnen met het naaien en verspreiden van maskers. Bij ons valt het wel mee. Het karakter van ieder van ons komt naar voren in kritieke situaties, en terwijl de samenleving, of in ieder geval een groot deel ervan, het vervangt de staat en toont solidariteit, de president zwijgt en ondersteunt geen mensen.

Natuurlijk kan de president plotseling gezondheidsproblemen krijgen. Zo niet, dan kan zijn passiviteit en stilte niet anders worden verklaard dan als onvergeeflijk elitarisme. En vooral als absolute onverschilligheid. Toen hij de stemmen van mensen nodig had bij de verkiezingen, reisde hij door Tsjechië en vanaf het podium lokte hij veel mensen. Nu dezelfde mensen terecht verwachten dat ze het op zijn minst symbolisch terug krijgen, hebben ze pech. Toen ik zijn voormalige adviseur, Zdeněk Sharapatka, interviewde, vertelde hij me dat Zeman de gewone mensen had geminacht sinds hij premier was.

Als iemand dat doet het lijkt misschien vergezocht, maar vandaag moeten we Sharapatka gelijk geven. Zeman hoest op het meest geschikte moment op zijn lagere tien miljoen. Achter de politieke backstage hoor je soms dat Zeman geïsoleerd is in zijn omgeving - zijn medewerkers. Maar dat verontschuldigt hem ook niet. Verantwoordelijkheid voor wie hem omringde, gaat exclusief naar hem.

Niemand heeft hem immers gedwongen een woordvoerder te kiezen wiens taak het is om tegenstanders van mening op sociale netwerken te tonen en te beledigen zonder te beseffen wat zijn rol was. Het is ook de schuld van de president dat hij de vriendjes van Martin Nejedlý om zich heen heeft, die na een recente terugkeer uit het coronavirus-epicentrum in China de aanbevolen quarantaine van twee weken negeerde en niet kon parkeren in het centrum van Praag zonder de regels te overtreden.

En trouwens, als de Praagse Burcht 2 weken geleden 1500 beschermende maskers kocht voor hun werknemers, waarom kondigt hij pas vandaag aan dat hij besloot om een deel van hen met mensen te delen die ze meer nodig hebben dan een geïsoleerd kasteel-bos? Het antwoord is simpel: vrijwel iedereen gaat er alleen voor zichzelf. En mensen plagen ze gewoon. Het beste bewijs hiervan is het kasteel zelf, op wiens pagina's we de verklaring van de president van 8 maart vinden. Daarin president die spottend mensen raakt, die in paniek voedsel in winkels kochten.
    Bron info.cz.

Dit werd dinsdagmiddag geplaatst op internet..........

2. kuurgast

kuurgast Donateur

Dinsdagavond reactie :

President Zeman zal nog deze week een toespraak houden voor de natie

President Miloš Zeman houdt deze week een toespraak voor de natie. Dat maakte de Tsjechische televisie dinsdag bekend onder verwijzing naar de woordvoerder van president, Jiří Ovčáček.
    De Praagse Burcht wil de details van de toespraak woensdag publiceren, vertelde Ovčáček aan ČTK.

Bron ceskenoviny.cz.

3. Gezien de gezondheidstoestand van Milos moet je niet raar kijken dat er binnenkort een staatsbegrafenis is.

4. kuurgast

kuurgast Donateur

Vanavond toespraak Miloš Zeman op TV Prima

Zeman heeft al een toespraak opgenomen voor de natie in Lány.
    Deze wordt vanavond om 19.25 uur uitgezonden op TV Prima. Tot dusver heeft de president zich beperkt tot korte verklaringen die op de sociale netwerken zijn gepubliceerd door zijn woordvoerder Jiří Ovčáček.
    Er wordt verwacht dat de president ingaat op de huidige situatie in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus.

Bron novinky.cz.

5. cor

cor

ben benieuwd. zal wel een en al somberheid zijn. sterkte daar in cz

6. kuurgast

kuurgast Donateur

Afschrift van de hele toespraak van president Milos Zeman over de situatie met coronavirus!

Beste medeburgers,

ongeveer twee weken geleden heb ik voor het eerst een openbare verklaring afgelegd over de coronavirusepidemie. In deze verklaring steunde ik de regering van de Tsjechische Republiek volledig in haar maatregelen en waarschuwde ik voor paniek. Sindsdien is het voorgekomen dat het aantal besmette mensen aanzienlijk is gestegen en de eerste dodelijke gevallen de komende dagen niet kunnen worden uitgesloten. Aan de andere kant zijn er al de eerste gevallen teruggevonden.

Ik zou u daarom willen vragen om twee uitersten te vermijden. De eerste is dat u deze epidemie gaat bagatelliseren. Zo verklaarde een theaterhoofd onlangs dat coronavirus slechts een lichte griep is en bekritiseerde hij overheidsmaatregelen. Het andere uiterste is paniek en angst. Ik zei eerder dat angst ons verzwakt en ik zou je daarom moed willen noemen.

Wat de huidige situatie betreft, heb ik zowel de huidige als de voormalige minister van Volksgezondheid uitgenodigd en hen gevraagd wat het grootste probleem was in de strijd tegen het coronavirus. Er is mij verteld dat dit probleem een aanzienlijk gebrek aan medische hulpmiddelen is.

Daarom wil ik de Volksrepubliek China bedanken, het enige land dat ons heeft geholpen deze fondsen te verstrekken. We hebben zeven Travel Service-vliegtuigen naar China gestuurd, voor zover ik weet, is de eerste verzending van testpreparaten al aangekomen in Tsjechië en is er ook een Ruslan-vliegtuig, een vliegtuig met grote capaciteit dat deze assistentie in de toekomst zal verlenen.

Wat onze oppositie betreft, ik zou u eraan willen herinneren dat ik op het moment dat ik voorzitter van de oppositiepartij was en er een economische crisis was, zei dat wanneer water in een boot stroomt, iedereen naar de pompen moet gaan. Ik zou ook onze oppositie willen oproepen om de maatregelen van de regering te steunen, en als ze niet kan zwijgen gedurende ten minste de quarantaine. Besteed niet te veel aandacht aan het geblaf en gekrijs van onze journalisten die, zoals gewoonlijk, over alles schrijven en niets begrijpen. Besteed nog meer aandacht aan deskundig advies dat u kan helpen.

Ik ben erg blij met de spontane activiteiten van vrijwilligers die samenkomen om hun medeburgers te helpen, of het nu gaat om gepensioneerden of gezinnen met kinderen die niemand hebben om voor te zorgen, of de hulp van artsen in ziekenhuizen enzovoort. Zelfs acteurs, van wie sommigen klaagden dat ze geen zaken hadden, zouden het beter doen als ze bejaardentehuizen bezochten en wat vreugde brachten.

Beste vrienden, wat te zeggen aan het eind.Ik wens je, laten we allemaal van elkaar houden, vriendelijk en behulpzaam zijn, elkaar helpen en onze menselijkheid bewijzen in deze moeilijke tijd.

Bedankt voor je aandacht en tot ziens in betere tijden.

Bron seznamzpravy.cz.

7. Zo, dat is maar weer even gezegd door het staatshoofd.:stout:

8. kuurgast

kuurgast Donateur

Niemand mag in de bejaardenhuizen komen. :fool:
    Deze uitspraak leverde hem veel kritiek op.

9. cor

cor

blijft een bijzondere man.............

10. Wat een verschil qua tekst en lichaamshouding met wat Rutte, Merkel en de koning vertelden!

Deel deze pagina