Waar is dit?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit vond ik een leuk topic. Misschien wel omdat mijn geheugen niet zo best meer is en ik plaatjes voorbij zag komen waarop ik met "oh ja" reageerde...

Bovendien heeft Char me nog een foto beloofd....

Maar eerst dan deze - die wordt zó 'geraden' - dat scheelt:

waar.jpg
 
Helemaal goed.

Maar er over gestruikeld...
Wij zagen het geheel en al per ongeluk. Pas na er een aantal jaren blind aan voorbij te zijn gereden.

Nu maar hopen dat iemand anders een foto plaatst!
 
vertaal het a.u.b. helemaal want ik wil Tsjechies leren.

Uit de vertaling van de eerste zin zou het inderdaad gaan om het geboortehuis van Josef Müller, zoon van Viktor en Jitka Müller, geboren op 5 juli 1893.

De rest van de vertaling laat ik aan de Tsjechen onder ons.

Op het gemeentehuis zal je beslist wat meer over "Josef Müller" kunnen te weten komen bij een of andere historicus. Er is meer over te vinden op internet zoals ik reeds schreef.

Best eFreddy 2005, wil je het helemaal vertalen want ik wil graag tsjechis leren.
 

char

† In Memoriam
Beste Patrick,
Ik merk dat je, al een paar keer, op de eerste pagina van een onderwerp reageert.. Geeft niks hoor!!.. Maar misschien moet je, na de eerste pagina, even verder lezen...Gewoon even kijken, wat er nog meer geschreven is, over het onderwerp. Ik waardeer jouw spontane reacties zeer!!..Maar misschien moet je eerst even wat meer lezen, voordat je een reactie/vraag plaatst.

Char.

_______________________________________________________
Char. ...bedoelt het goed...
 
Ik weet niet waar het is maar het is in ieder geval 'n mooie foto.
Hopelijk hebben jullie er meer gemaakt.
By the way, ik was al 'n tijdje niet in de fotogalerij geweest, en ik zag dat ik veel mooie fotos gemist had.
 
Uiteraard is het in Tsjechië! En ja Noek, in het reuzengebergte. :) Het is niet aan de 16 Char. Het lijkt inderdaad op zo'n modeldorp aan het Lipno, maar het zijn niet meer huisjes die jullie nu zien.
 
Cista u Cerneho Dolu?

Verschrikkelijk.

RG-007_013.jpg
 
Bovenaan