Waar kun je in Tsjechie een auto huren voor weinig, wij hebben zelf een auto gehuurd bij de Avis op Praag airport 1205 Euro om mee naar huis te rijden. Een idioot bedrag.
Het verhaal
In het begin van 2007 was bij ons bekend waar we op vakantie gingen, de verzekerings agent ***** heb ik gevraagd voor ons een reisverzekering samen te stellen dat was geen probleem. Immers hij was toch bij ons voor de bedrijfs verzekering WIJ dachten de reis goed verzekerd te hebben.
Ons bekruipt een nare bijsmaak aan onze verzekering maar vooral aan de slechte hulp die we hebben gehad.
Met onze Fam kregen we autopech op de terugreis op zaterdag 11-08-2007 om 10.00 uur vlak voor Praag in Tjechie wat doe je dan je pakt de verzekeringspapieren beld het alarmnummer 0031******
We stonden bijna niet in de wacht dat ging vrij snel , mij werd gevraagd naar het polisnr. 0839***
De medewerker van de alarm centrale vertelde mij wij kunnen niets voor U doen , we hadden nl. geen wagen dekking hoe kon dat nou, ik had gevraagd aan ******** de reis goed te verzekeren.
Ik vertelde de medewerker van de alarmcentrale volgens mij kunt u altijd iets voor ons doen, Nou dat was ook zo, mij werd het nummer van de interpoliscentrale medegedeeld ik zou is contact met hun opnemen omdat mijn autoverzekering bij de hun liep.
Tot aan 12.00 nog niets aan de hand het enige wat ik wilde is dat IEMAND mij ging helpen, dat deden ze ook zo snel mogelijk van de snelweg af MAAR DAN.
Ik kreeg opdracht van de autoverzekering om contact met de reisverzekeraar op te nemen of die ook nog iets voor mij konden doen, omdat ik geen vervangende auto kon krijgen. het was onmogelijk zoniet heel moeilijk omdat voorelkaar te krijgen ,en dat heb ik toen gedaan.
Ik kreeg een dame van de ***** alarmcentrale aan de telefoon die vroeg mij wat aanvullende gegevens omdat er een mini dossier van mij was aangelegd na alle vragen te hebben beantwoord vroeg ik wat kunt u voor mij doen, Als antwoord kreeg ik: we gaan een bemiddelaar instellen en dan hopen we dat U in de loop van de middag word terug gebeld.
Mijn antw. Pardon wat zegt u IN DE LOOP VAN DE MIDDAG kunt u bij benadering aangeven hoelang dat gaat duren Antw **** Nee daar kon ze niets overzeggen
Nou daar sta je dan met je goede gedrag.
Iets gaf me in om mijn verzekerings agent te bellen Hij was immers de man die voor de verzekering gezorgd had. Deze nam de telefoon niet op ook niet na mijn gevoel wel 10 keer bellen.
Verder heb ik alles zelf geregeld , kreeg geen andere auto.
Ondanks dat het 14 dgn zou gaan duren dat mijn auto gerep. zou zijn, en ik casco verzekerd was en een aparte reisverzekering had .
Ze wilden me met het openbaarvervoer terug hebben naar Nederland leuk is dat met bijna 3 kubiekemeter bagage in een VW sharan verpakt veelal in vuilniszakken.
Dit alles heeft zich tussen 10 .00 en 21.00 uur voltrokken. Tegen 17.00 uur konden we aan de terugreis beginnen na zelf een auto te hebben geregeld. 1205 euro bij de AVIS
17.00 uur nog steeds niets gehoord van de **** alarmcentrale.
S Avonds op de terugreis stonden we stil op de snelweg OM 21.00 UUR i.v.m. wegwerkzaamheden.
De telefoon ging en hoor hier de ALARMCENTRALE van ***** om 9 uur s avond.
Beschamend dat je gestrande reizigers zo laat terugbeld dat noemen ze in de loop van de middag bij ****, deze meneer vertelde mij dat hij meneer **** was en bood zijn verontschuldiging aan en in een adem dat hij mij daar weg wilde hebben, ook de vraag aan hem wat gaat u voor mij en mijn vrouw en kind van 4 jaar oud doen, op een verlaten industerieterrein aan de buitenkant van Praag , om mij daar weg te krijgen. Zijn antwoord was IK MOET EEN AUTO voor u regelen u moet daar weg. ( Eindelijk iemand met daadkracht)
Antw. Van mij: maakt u zich geen zorgen ik ben onderweg naar huis en ben blij dat ik niet op jullie heb gewacht, want ik had meer het idee dat het regel was dan uitzondering het echt laten stranden van reizigers.
Ik had om een verzekering gevraagd waarbij dit ook geregeld was. En dan met dit bedoel ik gewoon hulp.
Wat mij ook is tegen gevallen dat ik niet terug ben gebeld door mijn eigen verzekeringsagent. Wanneer hij dat had moeten doen dat weet ik niet want hij had uiteraard zelf op vacantie kunnen zijn, maar niet terug bellen of de tel. niet opnemen als je er wel bent dat doe je niet.
Na al dat gebel flinke belkosten maar mooi niets hoor alleen maar onkosten, maar geen hulp juist toen ik het nodig had. Tot overmaat van ramp werd ook mijn telefoon nog geblokeerd (zondags) door T MOBILE IVM met de ongewone hoge belkosten leuk is dat wanneer je het ding hard nodig bent die telefoon. Ze sturen gewoor een sms je met de mededeling waar je niet meer kunt bellen "internationaal en 090 nummers en of je even contact met hun op wilt nemen. Dat ding had volgen hun gestolen kunnen zijn. (Leuk om een dief te vertellen waar hij dan nog wel kan bellen met mijn telefoon.)
Omdat ze een voorschot wilden ophetgeen ik verbeld had. Die klungels hadden automatische incasso. het geld hadden ze al afgeboekt en nog vroegen ze om een voorschot en werd mij het geblokkeerde niet vrij gegeven ook niet toen het geld al van de rek. af was. Ik heb tenslotte brieven gestuurd naar t mobile hoofdkantoor in duitsland tav van de directie en die hebben denk ik even contact met t mobile ned. opgenomen (want die snapten het nog niet na 3 brieven), en toen was het opgelost ( na een paar maand)
En dan ben je thuis s nacht om half 4, bijna 24 uur onafgebroken in touw, er had door de moeheid nog van alles fout kunnen gaan. we waren met een stel vrienden en die hadden ook kinderen bij zich, daarom hadden ook aardig wat baggage. Die hebben ons overal mee geholpen.
Het verhaal hierboven is een gewijzigde versie die als klacht verstuurd is naar de reisverzekering
Tot slot ze hebben alles betaal tot de laatste cent belkosten de huurauto alles.
de reisverzekering had 1 ding over het hoofd gezien ik had welliswaar geen auto dekking, maar het viel onder het artikel gedwongenoponthoud ze hadden er gewoon voor moeten zorgen dat ik daar weg kwam.
Dus nogmaals bij wie is dit goed geregeld, en bij wie krijg je een andere auto als je turbo naar de kloten is. en waneer niemand je helpt waar kun je dan goedkoop een auto huren om mee naar ned. te rijden en hier weer in te leveren.
Mvrg groet Familie Niemeijer
Het verhaal
In het begin van 2007 was bij ons bekend waar we op vakantie gingen, de verzekerings agent ***** heb ik gevraagd voor ons een reisverzekering samen te stellen dat was geen probleem. Immers hij was toch bij ons voor de bedrijfs verzekering WIJ dachten de reis goed verzekerd te hebben.
Ons bekruipt een nare bijsmaak aan onze verzekering maar vooral aan de slechte hulp die we hebben gehad.
Met onze Fam kregen we autopech op de terugreis op zaterdag 11-08-2007 om 10.00 uur vlak voor Praag in Tjechie wat doe je dan je pakt de verzekeringspapieren beld het alarmnummer 0031******
We stonden bijna niet in de wacht dat ging vrij snel , mij werd gevraagd naar het polisnr. 0839***
De medewerker van de alarm centrale vertelde mij wij kunnen niets voor U doen , we hadden nl. geen wagen dekking hoe kon dat nou, ik had gevraagd aan ******** de reis goed te verzekeren.
Ik vertelde de medewerker van de alarmcentrale volgens mij kunt u altijd iets voor ons doen, Nou dat was ook zo, mij werd het nummer van de interpoliscentrale medegedeeld ik zou is contact met hun opnemen omdat mijn autoverzekering bij de hun liep.
Tot aan 12.00 nog niets aan de hand het enige wat ik wilde is dat IEMAND mij ging helpen, dat deden ze ook zo snel mogelijk van de snelweg af MAAR DAN.
Ik kreeg opdracht van de autoverzekering om contact met de reisverzekeraar op te nemen of die ook nog iets voor mij konden doen, omdat ik geen vervangende auto kon krijgen. het was onmogelijk zoniet heel moeilijk omdat voorelkaar te krijgen ,en dat heb ik toen gedaan.
Ik kreeg een dame van de ***** alarmcentrale aan de telefoon die vroeg mij wat aanvullende gegevens omdat er een mini dossier van mij was aangelegd na alle vragen te hebben beantwoord vroeg ik wat kunt u voor mij doen, Als antwoord kreeg ik: we gaan een bemiddelaar instellen en dan hopen we dat U in de loop van de middag word terug gebeld.
Mijn antw. Pardon wat zegt u IN DE LOOP VAN DE MIDDAG kunt u bij benadering aangeven hoelang dat gaat duren Antw **** Nee daar kon ze niets overzeggen
Nou daar sta je dan met je goede gedrag.
Iets gaf me in om mijn verzekerings agent te bellen Hij was immers de man die voor de verzekering gezorgd had. Deze nam de telefoon niet op ook niet na mijn gevoel wel 10 keer bellen.
Verder heb ik alles zelf geregeld , kreeg geen andere auto.
Ondanks dat het 14 dgn zou gaan duren dat mijn auto gerep. zou zijn, en ik casco verzekerd was en een aparte reisverzekering had .
Ze wilden me met het openbaarvervoer terug hebben naar Nederland leuk is dat met bijna 3 kubiekemeter bagage in een VW sharan verpakt veelal in vuilniszakken.
Dit alles heeft zich tussen 10 .00 en 21.00 uur voltrokken. Tegen 17.00 uur konden we aan de terugreis beginnen na zelf een auto te hebben geregeld. 1205 euro bij de AVIS
17.00 uur nog steeds niets gehoord van de **** alarmcentrale.
S Avonds op de terugreis stonden we stil op de snelweg OM 21.00 UUR i.v.m. wegwerkzaamheden.
De telefoon ging en hoor hier de ALARMCENTRALE van ***** om 9 uur s avond.
Beschamend dat je gestrande reizigers zo laat terugbeld dat noemen ze in de loop van de middag bij ****, deze meneer vertelde mij dat hij meneer **** was en bood zijn verontschuldiging aan en in een adem dat hij mij daar weg wilde hebben, ook de vraag aan hem wat gaat u voor mij en mijn vrouw en kind van 4 jaar oud doen, op een verlaten industerieterrein aan de buitenkant van Praag , om mij daar weg te krijgen. Zijn antwoord was IK MOET EEN AUTO voor u regelen u moet daar weg. ( Eindelijk iemand met daadkracht)
Antw. Van mij: maakt u zich geen zorgen ik ben onderweg naar huis en ben blij dat ik niet op jullie heb gewacht, want ik had meer het idee dat het regel was dan uitzondering het echt laten stranden van reizigers.
Ik had om een verzekering gevraagd waarbij dit ook geregeld was. En dan met dit bedoel ik gewoon hulp.
Wat mij ook is tegen gevallen dat ik niet terug ben gebeld door mijn eigen verzekeringsagent. Wanneer hij dat had moeten doen dat weet ik niet want hij had uiteraard zelf op vacantie kunnen zijn, maar niet terug bellen of de tel. niet opnemen als je er wel bent dat doe je niet.
Na al dat gebel flinke belkosten maar mooi niets hoor alleen maar onkosten, maar geen hulp juist toen ik het nodig had. Tot overmaat van ramp werd ook mijn telefoon nog geblokeerd (zondags) door T MOBILE IVM met de ongewone hoge belkosten leuk is dat wanneer je het ding hard nodig bent die telefoon. Ze sturen gewoor een sms je met de mededeling waar je niet meer kunt bellen "internationaal en 090 nummers en of je even contact met hun op wilt nemen. Dat ding had volgen hun gestolen kunnen zijn. (Leuk om een dief te vertellen waar hij dan nog wel kan bellen met mijn telefoon.)
Omdat ze een voorschot wilden ophetgeen ik verbeld had. Die klungels hadden automatische incasso. het geld hadden ze al afgeboekt en nog vroegen ze om een voorschot en werd mij het geblokkeerde niet vrij gegeven ook niet toen het geld al van de rek. af was. Ik heb tenslotte brieven gestuurd naar t mobile hoofdkantoor in duitsland tav van de directie en die hebben denk ik even contact met t mobile ned. opgenomen (want die snapten het nog niet na 3 brieven), en toen was het opgelost ( na een paar maand)
En dan ben je thuis s nacht om half 4, bijna 24 uur onafgebroken in touw, er had door de moeheid nog van alles fout kunnen gaan. we waren met een stel vrienden en die hadden ook kinderen bij zich, daarom hadden ook aardig wat baggage. Die hebben ons overal mee geholpen.
Het verhaal hierboven is een gewijzigde versie die als klacht verstuurd is naar de reisverzekering
Tot slot ze hebben alles betaal tot de laatste cent belkosten de huurauto alles.
de reisverzekering had 1 ding over het hoofd gezien ik had welliswaar geen auto dekking, maar het viel onder het artikel gedwongenoponthoud ze hadden er gewoon voor moeten zorgen dat ik daar weg kwam.
Dus nogmaals bij wie is dit goed geregeld, en bij wie krijg je een andere auto als je turbo naar de kloten is. en waneer niemand je helpt waar kun je dan goedkoop een auto huren om mee naar ned. te rijden en hier weer in te leveren.
Mvrg groet Familie Niemeijer