Waar adverteren voor verhuur accommodaties?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik adverteer niet, want ik verhuur niets, maar:
bij adverteren moet je eerst duidelijk hebben op welke doelgroep je je richt: jongeren, gezinnen of ouderen (denk hierbij ook aan de voorzieningen die je biedt). Daarnaast wat biedt de omgeving: natuur, cultuur, avontuur etc (heeft natuurlijk ook weer met de doelgroep te maken).

Een bepaald publiek bereik je met internet maar er zijn nog steeds voldoende mensen die bijvoorbeeld een advertentie in de Kampioen van de ANWB meer vertrouwen schenken.

Vroeger boekte ik zelf altijd via advertenties van particulieren/kleine verhuurders uit de krant. Tegenwoordig ziet men steeds meer grote aanbieders daar (waar een mens nog een nummer is!) en boek ik toch via internet. Maar dan altijd via (oriënterend op) sites van de plaats in Tsjechië zelf.

Probeer iets meer duidelijk te maken: dan kan je betere adviezen verwachten (al moet je natuurlijk niet verwachten dat je van de concurrentie de tip krijgt hoe hun vissen weg te kapen).

Tot besluit: je kan ook op dit forum adverteren!
 
Ik adviseer echt alleen aan vrienden en bekenden te verhuren. Ik woon nu zelf in mijn huis, maar heb het luttele keren aan onbekenden verhuurd en iedere keer met achteraf een hoop ellende: Luiers door het toilet gespoeld, waardoor ik achteraf een giga overstroming had etc. Op het moment van sleuteloverdracht was daar niets van te zien. Mijn ervaring met vrienden en bekenden is dat ik het toch wel regelmatig had verhuurd: misschien een week per maand gedurende het hele jaar. Misschien vind je dat niet genoeg, maar de ervaring leerde mij dat bekenden met liefde met je spullen omgaan, leuk contact onderhouden met je buurtgenoten, zodat je naam ook niet wordt beschadigd en er toch regelmatig wordt verwarmd, gesproeid etc. Al met al heeft mij dat veel meer opgeleverd dan het verhuren aan onbekenden...
 
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar als je toch "commercieel" wilt verhuren, maak dan een goede website. En zorg dan dat de link van die site op zoveel mogelijk "bevriende" websites komt te staan. Je kan natuurlijk ook kiezen voor verhuur via een organisatie. Maar die vragen doorgaans een flinke provisie.
 
Ik adviseer echt alleen aan vrienden en bekenden te verhuren. ..

Ja, ik was ervan uitgegaan dat het om grootschalige verhuur ging ('accomodaties en vakantiehuizen'), maar inderdaad, als het alleen om de verhuur van eigen vakantiewoning gaat, geef ik Nathalie L. helemaal gelijk. Denk aan de kosten die een doorgespoelde luier met zich meebrengt als je er ook nog eens heen moet gaan reizen.

En buren zullen zeker niet staan te springen om je terzijde te staan als ze door hebben dat je commercieel aan het verhuren bent. Is namelijk voor de buurt ook niet prettig.

Bedenk wat voor heibel we hier in Nederland maken - en deels terecht - als er op een woning wekelijks andere "MOE-landers' zitten...
 
Ik zie mijn eerste berichtje in Waar Adverteren geplaatst. (ben een nieuweling op forums, en nog zoekend hoe dit werkt, wat waar hoort en wat wel/niet toegestaan is:)

Mijn vraag is: Ik wil graag mijn Tsjechische boeken verkopen. Mag dat hier? Oude fotoboeken van Tsjechoslowakije, wat vertaalde romans. Ik heb ze ook op Marktplaats gezet.
 
Dit forum heeft een "Bazar". Daar kan je zaken die met Tsjechië te maken hebben ter verkoop aanbieden. Klik maar op "Forum" en scroll naar beneden tot je bij de Bazar bent. Succes met de verkoop.
 
Bovenaan