Vysočina

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Telč is inderdaad een fantastisch stadje, met een geweldig marktplein, een tiptop in orde kasteel (met groot park), omgeven door heel wat vijverpartijen, en altijd wel wat te beleven.
Wij zijn hier minstens al een keer of vijf geweest en komen ieder jaar weer terug.
Buiten het kasteel, dat te bezichtigen is, nog het heemkundig museum van Vysocina, en het museum Telčský dům
http://www.telcsky-dum.cz/, uitermate geschikt om te bezoeken met kinderen.
Telčský dům is eigenlijk een winkeltje dat gerund wordt door iemand die keramiek doet.
In de kelders van dit historische huis, echt toffe doe en kijkdingen voor de kleinsten.
Uiteraard kan je in het winkeltje ook terecht voor leuke souvenirs!
 
Voorlopig zal het op het verlanglijstje blijven staan, voor dit jaar staat Sumava met zijn Cesky Krumlov al op het lijstje.
Maar tot dusver lopen wij ons lijstje keurig af, al duurt het wel jaaaren. En houden we ook ons leven lang een lijstje haha,
want het lijstje wordt steeds weer aangevuld met nieuwe. :)
 
Ja leuke folders ik heb ze op onze camping ook alle twee liggen maar ben al meer dan een jaar bezig om er een paar bij te krijgen voor op beurzen etc. Al een aantal mailtjes gestuurd en gebeld en ze beloven ook om het te sturen maar helaas .... Ga toch nog maar weer eens een poging wagen denk ik
 
:D Was blijkbaar niet zo duidelijk, wat ik bedoelde was dus folders geschreven in het Nederlands.
Meest gebruikte talen voor de uitvoering van folders voor buitenlandse toeristen in Tsjechië zijn toch, Duits, Engels, Pools, Italiaans...
Maar Nederlands, komt een beetje achterna hinkelen, niet???
 
Ik weet het,.. toch heeft mijn vriendin daar voor mij vorig jaar heel wat weten bijeen te sprokkelen. (om mee te nemen naar huis voor volgende uitstappen op voorhand te kunnen plannen) Ik heb geen idee of ze in Pelhrimov of Jihlava langsgeweest is, maar ze had toch een stapeltje voor mij, maar merendeel toch Engels of Duits.
De volhouder wint zou ik zeggen.
Ook kan je aan je vaste klanten die je een beetje kent, vragen om rond te kijken als die ergens komen en een deel voor je mee te brengen, scheelt sowieso in loopwerk!
 
Bovenaan