Vsestary en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie kan ons iets vertellen over de omgeving van het dorp Vsestary (± 20 km ten zuiden van Praag) waar wij een huisje gehuurd hebben. Is iemand al eens in de buurt geweest van dit dorp?
Wij gaan voor het eerst dit jaar naar Tsjechië.
 
Heb je een auto? Ga dan naar Praag daar raak je niet uitgekeken.
Hou je van kastelen?Ga dan naar Benesov-jachtslot konopiste.3 verschillende tours.
Wij hebben ze alle 3 gedaan. Elk jaar een.
Benesov zelf is ook wel leuk .Kasteel Karlsjtein is ook mooi prachtige omgeving.Heb je kind(deren) ga dan met paard en wagen naar boven en loop naar beneden langs alle kramen.Je komt tijd tekort,geloof me.Veel plezier:zwaai:
 
In het het dorp Vsestary is helemaal niets te beleven. Een oude kleine supermarkt en een niet uitnodigend restaurant, verder is er helemaal niets te beleven, maar dan ook helemaal niets.
Wel is deze plaats een goed vertrekpunt om naar Praag te gaan en naar andere plaatsen en kleinere dorpen in de omgeving.
 
Hoi

Hartelijk dank voor uw snel en klaar en duidelijk antwoord.
Ik denk dat we toch maar iets anders gaan zoeken
"Helemaal niets" is toch echt weinig nietwaar

VG

Omer
 
Klopt wel maar een degelijk restaurant en een kleine treffelijke winkel voor de dagelikse behoeften 'zoals bvb s'morgens verse broodjes) vinden we toch wel een must

VG

Omer
 
misschien is het dorpje pistin iets voor jullie of anders misschien roztoky, of misschien ledecko (heeft wel supermarkt, maar geen goed restaurant), maar een goede is 500 meter.

pistin staat op Happyhome
en de andere 2 van bohemia travel
bij roztoky heb kanoes
bij ledecko sauna en fietsen
bij pistin zwembad

veel plezier om iets te zoeken
 

Freddy2005

† In Memoriam
De trein doet er zo'n 40 minuten over van Strancice tot Praag voor slechts 26 km. Het eerste stukje van Vsestary tot Strancice moet je met de bus of te voet, is zo'n kilometer lopen.

Met de bus duurt het een uurtje voor deze rit.

Alles kunt u hier vinden. idos.cz
 
Trein - Bus

Binnen een 4 tal weken vertrekken we eindelijk naar Tsjechie meer naar Vsestary zo'n 15 km ten zuiden van Praag
Vanuit dit kleine dorpje kunnen we zowel met de trein als de bus naar Praag
Ik heb deze vraag al eens gesteld maar toen geen antwoord op gekregen zodoende hier een 2e poging :
-heeft iemand een idee hoe het eenvoudigst gaat : met de bus of de trein
-als men met de trein gaat waar komt men dan uit in Praag ?

Allen een prettig weekend

omer
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vanuit dit kleine dorpje kunnen we zowel met de trein als de bus naar Praag
Ik heb deze vraag al eens gesteld maar toen geen antwoord op gekregen zodoende hier een 2e poging :
- heeft iemand een idee hoe het eenvoudigst gaat : met de bus of de trein
- als men met de trein gaat waar komt men dan uit in Praag ?
Omer wil van Vsestary naar Praag. In dit topic kreeg hij hierover reeds antwoord. vsestary-omgeving

Op de link jizdnirady kunnen alle verbindingen (trein en bus) opgezocht worden. Als je met de trein gaat kom je in het hoofdstation ( Hlavní nádraží ) aan.

Reistijden en kosten van bus en trein zijn ongeveer gelijk.
 
Bovenaan