Vragen over Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!
Het is zover; ik ga (waarschijnlijk) met mijn ouders naar Tsjechie!:wow:
Het wordt kamperen, en nu heb ik een paar vraagjes:

Kun je in Tsjechie al met euro's betalen? (ik dacht van niet, behalve in de toeristische stadjes)

En in welk gebied in Tsjechie is de mooiste natuur? (Mijn ouders houden erg van wandelen;))
En zijn er in dat gebied veel campings? (eenvoudige, zonder zwembad etc.)

Ik hoop dat jullie mij (en mijn ouders) iets kunnen aanraden:)

Groetjes Riannah
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Dat valt me nou een beetje tegen van je Riannah.... hoe lang ben je al lid van dit forum? Precies... dan zou je de antwoorden op deze vragen toch al lang moeten weten! ;)
 
Hallo Riannah.
Wat fijn dat je tsjechie nu eindelijk gaat zien. De voorpret is al erg leuk. vind ik zelf altijd.
Duik de `bieb`eventueel in. Kijk foto`s in de fotogalerij en vraag info aan bij het Tsjechisch verkeersbureau. Of google er lekker op los.

Euro`s horen nog niet bij Tsjechie. Ze hebben nog een vorstelijke munt. DE KROON. En er is makkelijk geld te pinnen.

Zelf zijn we fan van camping Vidlak. Zo`n 50 plaatsen,aan een meertje. Waar we drie maal drie weken hebben doorgebracht. Het ligt in de omgeving van Telc,Trebic en Jihlava en zo`n 80 km ten westen van Brno.

Ook hebben we goede ervaringen met Ludvikov horses en holiday.
Een wat kleinere camping met veel wandelmogelijkheden en een manege met voornamelijk ijslanders om tochten mee te maken.
Deze ligt in de omgeving van de Smrk en Nove mesto pod Smrkem.
Ze hebben allebei een website en zijn al vermeld op het forum.

Veel voorpret.

Hilde:zwaai:
 
De mooiste natuur van Tsjechie is natuurlijk! die van Sindelova.

Stal je ouders en jezelf in de buurt van Karlovy Vary en jullie hebben de vakantie van je leven!

Natuur, natuur, frisse lucht en veel te wandelen.

Mijn kind, wat wil je nog meer.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik snap nu wel een klein beetje die onvoldoende voor je werkstuk over Tsjechie ;) Heel veel voorplezier nu je het land eindelijk zelf eens gaat bekijken, lees lekker rond joh. En laten we eerlijk zijn, de natuur is in (bijna) heel Tsjechie mooi, van boven tot onder, van links naar rechts. Overal kun je prachtige wandeltochten maken. Bereid je ouders maar alvast voor dat wordt minstens 20 jaar Tsjechie, voor dat jullie alles gezien en meegemaakt hebben.
 
Doe een blinddoek voor en prik een willekeurige plek op de kaart van Tsjechië. Tsjechië is overal mooi, het hangt van je persoonlijke voorkeur af. Hou je van bergen, rotsen, woeste natuur of meer lieflijk? Bedenk eerst waar je voorkeur naar uit gaat en ga dan lekker lezen op het forum. Alvast veel plezier.
 
Bovenaan