Vragen over Hruby Jesenik (Altvatergebirge)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kan iemand mij iets vertellen over de om geving van loucna nad desnou en sumperk daar gaan we 1 augustus heen we zijn er nog nooit geweest dus wil er wel wat van weten wat er allemaal te doen is
 
Kuuroord in Velke Losiny is zeker de moeite waard. Buitenzwembad met een temperatuur van 35 graden van geneeskrachtig water dat van 1000 meter diepte komt. De beroemde Olomoucke tvaruzky kun je kopen in Lostice (ongeveer 25 km van Sumperk). Mooi plaatsje trouwens. En vergeet niet het muzeum van de beroemde kunstenaar Adolf Kaspar te bezoeken aldaar.
 

Freddy2005

† In Memoriam
... De beroemde Olomoucke tvaruzky ...

116523-article-a8y17.jpg


Er is ook een kaasmuseum tvaruzky.cz
 
Hoi!

Wij zijn 2 jaar daar in de buurt op vakantie geweest en wel in Štíty.
Mooie omgeving daar, we hebben gewandeld bijv zijn we op een dag met de trein tot Ramzová gegaan en van daaruit gewandeld tot Jeseník. Dit was toch een langere wandeling (met 2 vrij kleine kinderen) dan we gedacht hadden. In Jeseník aangekomen was de laatste trein/bus al weg, dus hebben we daar maar overnacht!
Verder is ons het aquapark in Ústí nad Orlicí bijgebleven.
Ik weet niet waar je interresses liggen?
I.i.g. vonden wij het leuk daar, nog niet zo toeristisch!

Groetjes Arieke.:zwaai:
 
hallo nog bedank voor de reactie wat wij zoeken is ook iets voor de kinderen een stoomtrein is dat ook ergens in de omgeving of wat anders wat er in de omgeving is te doen gr daan

hallo freddie wij dachten dat sumperk in het adelaars gebergte lag maar ieder geval toch bedankt voor de tip weet jij mischien iets leuke of mooie tips voor ons daar in de omgeving zijn er ook mooie auto route,s waar je naar toe kan rijden of watervallen gr daan

is er ook een jaar markt in de eerste twee weken van augustus in de buurt van loucna nad desnou of sumperk en we liggen ook vlak bij polen mischien dat daar ook iets is daan
 
Het plaatsje Bruntal is leuk om te bezoeken. Je hebt daar een mooi paleis, waar rondleidingen worden gegeven. Er wordt een een zwembad verbouwd, maar ik weet niet of dit in augustus al af is. Je hebt daar wel een buitenbad. Richting Jesenik ligt het plaatsje Karlova Studanka, wat een kuuroord is. Kijk maar op deze website er is van alles te doen http://www.jeseniky.tourism.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=74205&lng=2&menu=

Wij gaan emigreren naar dit gebied en wel naar het plaatstje Lomnice, wat net onder Bruntal ligt.

Veel plezier daar.
 
Hoi Opel,

Zelf ben ik nu drie keer in die omgeving op vakantie geweest.

Probeer eens een tocht te maken naar Zlaté Hory. Daar staat in het bos een goudwin gemaal. Verder kun je daar heerlijk wandelen langs een beekje.

Karlova Studanka is een oud kuuroord. even buiten het dorp kun je met de auto naar Padred rijden (om het half uur). Van daar uit zijn er verschillende wandeltochten. Wij hebben zelfs wilde zwijnen gehoord.

In Olomouce is een prachtige klooster boven op de berg, daarachter ligt de dierentuin die een bezoekje waard is. Vooral het gedeelte waar je via een loopbrug tussen de apen loopt is mooi.

In Bousov staat een mooi kasteel

Ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes Driekje
 
Bovenaan