Vraag van onervaren Praag rijder(s)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste ervaringsdeskundigen.
Volgende week zaterdag vertrekken we met 130 man naar Praag.
We rijden zelf met de auto.
In de voorbereiding werd er voorgesteld om over de A3 te rijden :
Keulen - frankfurt - nurnberg - pilzen - praag.

Volgens mij is er een alternatief, nl over de A4 :
Keulen - Siegen - erfurt - jena - Dresden -praag.

volgens Google maps scheelt dit 1 km ( we zitten in Rez )

Waarom de voorkeur voor de A3 ?
Ikzelf opteer voor de A4, maar ben geen ervaren Duitslandrijder.

wat zouden jullie doen?
 

char

† In Memoriam
Ik zou over de A4 gaan!!.. Vooral het laatste stuk, (in Tsjechie) rijdt een stuk sneller.

130 man!!... hoeveel auto's zijn dat?.... Denk aan de verplichte winterbanden!!.. Dat wordt een duur ritje!!..

Veel plezier in Praag!!...

Char.
 
Inderdaad de A4 tot bij Dresden. Bovendien: Ik heb een paar dagen geleden nog uit eerste hand vernomen dat de A3 een aaneenschakeling van Baustellen is
 
Beide wegen zijn een goede optie. Eind Augustus waren er op de A4 ook nogal wat baustellen en van Ustí tot Lovosice zit je op een stuk provinciale weg wat ook niet opschiet. Qua files, drukte moet je het net treffen, tussen Frankfurt en Würzburg is het bijna altijd raak maar bij Kassel/Bad Hersfeld is het ook vaak raak, daar kun je toch niks van zeggen. šťastnou cestu in ieder geval!
 
A4 is rustiger, maar nu zijn er veel wegwerkzaamheden.

Maar over het algemeen geven deze geen files.

Succes en ontzettend veel plezier toegewenst.
 
Geen idee waarom A3 de voorkeur heeft. Misschien omdat het immer gerade aus is.

In September nog over de A3 gereden (wat ik altijd doe) en er waren inderdaad weer wat meer wegwerkzaamheden (ik vraag me af of dat ooit anders gaat zijn) dan begin dit jaar. Maar volgens mij scheelt het niks of je de ene of andere route neemt en moet je gewoon rekening houden met een hele dag rijden. Je kunt pech hebben en dan sta je 3 uur in de file (kan dus op beide wegen voorkomen) en je kunt geluk hebben en ben je in 7 uur in Praag.

Belangrijkste is dat je relaxed bent en blijft en niet onder tijds druk staat.

Ik sluit me bij de overigen aan: ben benieuwd hoe de overige 128man naar Praag gaan. Lijkt me een hele organisatie. Maar hoe dan ook, veel plezier daar in iedergeval. Gezelligheid zal met 130 man wel lukken!
 
waarom?

Onze groep bestaat uit een groot aantal gezinnen met als doel te gaan wandelen. Uit solidariteitsoverwegingen zijn de prijzen heel democratisch opgebouwd. Op die manier is het mogelijk om gezinnen met kinderen ook de kans te geven er eens betaalbaar op uit te trekken.
We zijn eigenlijk Zwitserlandreizigers en komen eigenlijk uit heel Vlaanderen. Dit jaar hebben we gekozen voor Praag omdat ons hotel in Zwitserland verbouwd wordt.
Iedereen reist op individuele wijze maar we zorgen er wel voor dat alle wagens vol zitten.
Dus winterbanden en wegenvignetten zijn voor ons bekende kost.
Onze reis begint als we thuis vertrekken.
Alvast bedankt voor de info.
 
Koblenz, Heilbronn,Neurenberg,grensovergang Waidhaus, Plzen en dan hou je Praag aan dat staat trouwens al ver in Duitsland aangegeven.

A3.
 

char

† In Memoriam
We lezen het over een tijdje wel.....

Char.

_____________________________________________
Char. ...gek op Belgen!!...


En dat is positief bedoeld, hoor!!!!...
 
we zijn terug !

we zijn er geraakt en ook weer terug thuis.
onze reisroute liep langs boven.
vertrokken via Roermond ( wegenwerken en onduidelijke wegomlegging ) , Dusseldorf, Dortmund, Kassel, Leipzich, Dresden, Rez.

de terugweg hebben we bijna hetzelfde gedaan, behalve dat we ipv over roermond te rijden, dat we naar Keulen en zo via Aken naar Belgie gereden zijn.

Reistijd was in beide gevallen hetzelfde , iets meer dan 8 uur.
Eenmaal dat je voorbij Dortmund was, kon je rustig je cruise-control opzetten en zonder hinder naar Praag rijden.

Onze kinderen hebben zich er ook geamusseerd. Petrinheuvel en Zoo als hoogtepunten.
 
Leuk te horen dat alles goed gegaan is.

Hoop dat alles leuk en geweldig is geweest voor nog eens een bezoek aan Tsjechie.
 
Een oud topic maar ik wil toch graag even weten hoe de stand van zaken nu is.

Ik wil zondag de 18e vertrekken naar Slapy ( 35 km onder Praag), met vouwwagen achter de auto en vertrekken om 22.00 uur omdat ik graag 's-nachts rij.
Volgens de Tom Tom maakt het in reistijd én in km niet veel uit.

Hoe zit het met de verschillende wegwerkzaamheden op dit moment?
De 3 of de 4?
 
Een oud topic maar ik wil toch graag even weten hoe de stand van zaken nu is.

Ik wil zondag de 18e vertrekken naar Slapy ( 35 km onder Praag), met vouwwagen achter de auto en vertrekken om 22.00 uur omdat ik graag 's-nachts rij.
Volgens de Tom Tom maakt het in reistijd én in km niet veel uit.

Hoe zit het met de verschillende wegwerkzaamheden op dit moment?
De 3 of de 4?

Hoi,

Ik zou aanrade om over de 4 en A38 tegaan dit uit eigen ervaring. Maar dat is natuurlijk volledig aan je zelf. Ik heb het idee dat er op de 3 meer files staan in verband met centralere liging ten opzichte van vakantiegebieden.
Op de site van de ADAC (Duitse ANWB) kun je de eventuele duitse werkzaamheden zien. Voor de Tsjechie wegwegwerkzaamheden ga je naar deze site.

Groetjes Maikello

p.s. achter oranje tekst zit een link

Ik zou je aanraden als je nog een vraag er een nieuw onderwerp van te maken. Word hij eerder bekeken en als hij verplaats moet worden gebeurd dit vanzelf.
 
Bovenaan