Voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal! Mijn naam is Katinka en ben nieuw op dit forum. Ik heb net al een berichtje geplaatst op "tsjechische taal" maar zag dat er ook nog een forum was waar je je voor kunt stellen.
Ik ga nu al ongeveer 15 jaar met veel plezier naar Tsjechie en dan vooral naar Praag. Ik voel me er wel thuis eigenlijk.:hart: Een gevoel dat moeilijk te omschrijven is.. Maar goed de mensen, de cultuur, de taal, het spreekt me allemaal erg aan. Heb ook al verschillende cursussen gevolgd en deel zeker de mening dat het tsjechisch niet zo makkelijk is. Heb onlangs nog de boeken "New Czech Step By Step" gekocht en ben er erg blij mee. Wil eventueel in het najaar nog een cursus in Praag gaan volgen.. :zwaai:
 
Wij hebben destijds Czech step by step ook gekocht, maar de reactie die we kregen van Tsjechen is dat het een soort van discotheek Tsjechisch is. Het boek hebben we maar weggegeven. Waar we uiteindelijk het meest aan gehad is het boek "Colloquial Czech, the complete course for beginners", van James Naughton, uitgeverij Routledge, ISBN 0-415-16134-7. Bestellen via Amazon dacht ik, event. verkrijgbaar met CD's. Ze gaan er op een goede manier doorheen.

Vrienden van ons in NL hebben bij LOI een cursus Tsjechisch besteld. Dat is dan wat duurder, maar het materiaal vind ik er gelikt uitzien.

Misschien heeft iemand wat aan deze tips.
 
Wij hebben destijds Czech step by step ook gekocht, maar de reactie die we kregen van Tsjechen is dat het een soort van discotheek Tsjechisch is.
ach, zelf kreeg ik in het begin bijna iedere dag les uit Czech step by step
en kan nu redelijk een gesprek voeren.
ik denk dat het niet zo veel uitmaakt welk boek je gebruikt.
hoofdzaak is dat je gemotiveerd blijft.
en veel in contact komt met tjechen.
leren uit een boek en toepassen is niet altijd even eenvoudig.
belangrijkste is in het begin woorden leren, grammatika is wel zinvol maar in het begin kun je ze toch niet volgen. ik zie dit dus als een bijzaak.
 
Hallo Katinka, welkom op het forum. Op de volksuniversiteit in Doetinchem geven ze ook een cursus Tsjechisch. Hebben wij ook gedaan. Op dit moment hebben we nog privélessen, wat ons ook heel goed bevalt.
 
Hallo Rojo

Heb de cursus op de volksuniversiteit al gedaan; tsjechisch op reis en tsjechisch 1 & 2. Verder heb ik zo'n 11 jaar geleden nog een jaar tsjechisch gevolgd aan de Universiteit van Amsterdam.. Maar als je het niet regelmatig bijhoudt, verwatert het snel.
 
Bovenaan