Voor liefhebbers van Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

verheug me er al op het bezoek van Praag

We gaan van de zomer naar noord bohemien op vakantie en de stad praag bezichtigen.
nou ik verheug me er al op hoor. hoe lang doen jullie er over om de meeste bezienswaardigheden te zien. Beginnen jullie al om 9 uur oto 18 uur of gaan jullie nog een dag er naar toe.
 

MartinaK

Moderator
Beste jeanette,

Het minimum voor Praag om basis van monumenten te zien zijn 2 dagen.
Het eerste dag, de roette door de oude stad nemen zo als Praag burg, St. Nicolas kathedraal, over de Karel´s brug naar Oudestad plein. (zie mijn reisverhaal voor meer informatie).

Tweede dag Joodse wijk, Wenceslaw plein, National Museum of eventueel Vyšehrad.
 

Tabe

† In Memoriam
........ Beginnen jullie al om 9 uur oto 18 uur of gaan jullie nog een dag er naar toe.


Eén advies; Doe het niet als de mussen van het dak vallen. (Voor MartinaK; als het heel erg warm is). Wij hebben dat 1 keer meegemaakt met als gevolg dat we alle metrolijnen hebben gezien. Alles ondergronds. Verder minimaal twee dagen voor uitttrekken en naderhand nog eens terugkomen.
 
Hallo Jeanette, ik zag in je profiel dat je denkt dat Tsjechië niet zo duur is. Dat klopt een wel beetje. Maar Praag is wel duur. West-Europese prijzen! Maar daar moet je je niet door laten afschrikken. Praag is een prachtige stad. Je zult er beslist vaker naar toe willen. Fijne vakantie in ieder geval.
 
Bovenaan