Voor het eerst naar Tsjechië: Vodnany

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo beste mensen,

Mijn naam is Ad en kom uit Eindhoven.
Dit jaar hebben we besloten om eens een bezoek te brengen aan Tsjechië. Half juli vertrekken we voor 2 weken naar Vodñany.
2 volwassenen en 3 kinderen variërend van leeftijd 10 tot 15 jaar. Een kind met ADHD. Graag zouden we wat info willen over de bezienswaardigheden die we met de kinderen kunnen doen. Want als de kids het leuk hebben dan hebben wij het als volwassenen ook goed.
Waarschijnlijk moet ik deze vraag ergens anders plaatsen, maar dat krijg ik wel te horen van de moderator.

In ieder geval heb ik er erg veel zin in.

Bedankt voor jullie reacties

Mvgr,

Ad
 
Laatst bewerkt:
Tabor, Pisek, Cesky Budejovice, Cesky Krumlov en alles er tussenin, jullie komen tijd te kort.
Zoek eens met de zoekfunctie op het forum of via Google.
En natuurlijk vrij om vragen te stellen.
 

Ad Verschoor

Donateur
Welkom op het forum. Baan heeft volledig gelijk. Je zult tijd tekort komen. Zelf heb ik vanuit Vimperk kennis gemaakt met deze streek. Vimperk en Prachatice kan ik voor een bezoek aanbevelen. Zeker ook Cesky Krumlov en de weg ernaar toe tussen Prachatice en Cesky Krumlov. Niet vergeten het Windsor-kasteel van Hluboka nad Vltavou.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties hoor, maar mijn vriend Ad heeft het zo druk gehad, dat hij (nog) niet heeft gereageerd. Ik heb flink zitten speuren op internet, tips van vrienden gekregen en vanalles nageplozen.
We hebben een flinke lijst gemaakt, niet dat we alles gaan doen hoor, maar het biedt voldoende mogelijkheden om een dagje op pad te gaan en Vodñany en omgeving te gaan ontdekken.
---------------------------
Tsjechië to do!

Vodñany manege. Bedevaartsoord.

Strakonice (20km) overdekt én buitenzwembad.

Helfenburk (7km) mooie wandelwegen door de bossen naar oude ruïnes, kasteel, geweldig uitzicht.

Pisek (20km) leuke stad met oudste brug van Tsjechië, mooi park, burcht en kerken. Botanische tuinen. Overdekt zwembad. Kuuroorden. 2 uitkijktorens.

Prachatice (15km) mooie historische stad met plein met hele mooie monumentale gebouwen. Vlakbij is een 7ha groot gletsjermeer, (Plesné Jezero) Overdekt én buitenzwembad. Uitkijktoren.

Blatna (50km) super park met kasteel. In het park/bos lopen de herten los.

Ceské Budéjovice (30km) historische stad met heel mooi plein met mooie gebouwen, leuke winkeltjes en terrasjes. Aquapark. Sterrenwacht. Overdekt én buitenzwembad

Cesky Krumlov (55km) schitterende stad staat op Werelderfgoedlijst. Heel toeristisch, leuke gebouwen, winkeltjes en kerkje. Je kunt met een kano heel leuk afdalen op de rivier dwars door de stad. 2 uitkijktorens.

Netolice (15 km) archeologisch park, leuk voor kinderen, leuk stadje

Vimperk (30km) mooi kasteel, goed wandelgebied.

Tabor (65km) grote stad, mooie winkels, restaurantjes. Mooie historische gebouwen, stadspoort en plein.

Chynov (65km) ligt vlakbij Tabor-> grotten

Hluboká (25km) mooiste kasteel van Tsjechië, stond model voor Windsor castle, kun je ook rondleiding krijgen. Aquapark. Dierentuin.

Tyn n. Vltavou ( 25km) rondvaart. Uitkijktoren.
------------------------------

Praag staat er niet tussen, maar die slaan we zeker niet over! Waarschijnlijk 2 dgn met een overnachting of dat we 1 dag in de 1e week doen om de stad te bekijken en in de 2e week nog een dagje gaan winkelen..

Zaterdag vertrekken we al, iedereen heeft er zin in!
Groetjes
Monique
 
Bovenaan