Voor het eerst naar Tsjechië: Ricany

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Allemaal,

Zoals jullie zien ben ik hier nieuw op het forum.
Mijn vriendin en ik hebben besloten om dit jaar eens wat anders te kiezen voor onze vakantie. We hebben gekozen voor tsjechie! :wow:
We zijn naar het reisbureau gegaan en hebben zo op de bonnefooi wat geboekt. We gaan dus naar Ricany in de buurt van Praag.:lmfao:

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe de omgeving daar is. Kent iemand deze omgeving? Zijn er nog leuke tips om ergens te gaan bezichtigen?
Natuurijk staat Praag op onze agenda.
Best spannend allemaal, vooral als je alleen nog maar in Turkije, Spanje en Griekenland bent geweest.

Ben benieuwd naar jullie reacties en tips.

Groetjes Jeroen en Anja
 
Ga zeker een dagje naar Kutná Hora en vergeet dan de "bottenkerk" in Kutná Hora-Sedlec niet (zie elders op dit forum).

Ook een echte aanrader is het Boheems Paradijs, Prachovské skály in de buurt van Jičín. Dat is een natuurgebied met enorme rotsformaties.
 
Gaan jullie met de wagen? Aan het stationnetje (maar ik spreek van 1998...) van Ricany lieten we onze auto geparkeerd en namen we de trein naar Praag (Slechts 7 haltes om in het Hlavni Nadrazi/het hoofdtreinstation te bereiken). Van daaruit kan je dan met een dagkaartje alle metro's en bussen nemen.

Dat leek ons handiger dan een parking zoeken voor de auto in Praag. Veel reisplezier !
 
Zo te horen lijkt het ons heel erg mooi. We hadden al gezien dat we met de trein naar Praag kunnen. We gaan met de auto dus komt het allemaal goed. Ook het paradijs lijkt ons heel erg mooi. Die noteren we zeker in onze agenda.

Alvast bedankt voor de leuke reacties.....

Groetjes Jeroen en Anja
 
Bovenaan