Volgende week weer naar Praag en Beroun

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik zal verslag doen over de treinreis.
Vandaag weer terug. fijne dagen gehad met mooi weer. oude herinneringen opgehaald. prima hotel in beroun (hotel grand).
Treinreis is een hele belevenis. het is echt nodig om plaatsen te reserveren (omio.nl), anders wordt het staan. openbaar vervoer voor 65-plussers is gratis in praag. in Duitsland zijn de stoelen in de wagon wel genummerd, de wagons zelf niet. bv wagon 9 is de negende wagon geteld vanaf de loc. Vaak zijn dezelfde stoelnummers in meerdere wagons. terugreis vandaag erg chaotisch omdat er overal in cz vertragingen waren van meer dan een uur. je mist nogal wat aansluitingen. das niet zo fijn. voor de rest met de trein prima. lekker rustig, hapje, drankje, spelletje. goed te doen
 
Praag vind ik niet veel aan, maar Beroun is echt een schitterend stadje. Er is ook een camping die volgens mij het hele jaar geopend is, helaas nogal aan de prijs, kamers op de camping voor 500 Kc per nacht. In de zomer kan je natuurlijk ook je tentje opzetten, dat is veel goedkoper, maar nu in bijna november - listopad - is het wat fris in een tent.
Beroun Zavodi is echt een leuk grappig stationnetje en het kleine centrum van Beroun is prachtig.
Treintje van Beroun richting Hyskov en verder is zeker ook aan te raden.
Na shledanou.

Ik hoop straks op sneeuw, ik ga denk richting Jesenik morgen.

Gde to je snih?

Waar is de sneeuw?

:yess::):sneeuw:
 
Praag niet veel aan?
Je hebt jaren nodig om te ontdekken hoe mooi Praag is.
Beroun is een aardig stadje, weinig te zien of te doen.
Wij hebben op de camping daar gestaan, met een zwemparadijs aan de overzijde.
Zo zie je, smaken verschillen.
 
Bovenaan