Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jarolim volgt Van der Vaart op als HSV-captain

David Jarolim is benoemd tot eerste aanvoerder van Hamburger SV. De middenvelder volgt daarmee de naar Real Madrid vertrokken Rafael van der Vaart op. "Ik voel me zeer vereerd", aldus de Tsjech op de clubsite van de Duitsers.

"Het is een grote eer voor mij", zo vertelt de 29-jarige controleur. "Ik heb veel zin om het team in het komende seizoen als aanvoerder omhoog te helpen."

Trainer Martin Jol, die Joris Mathijsen als reserve-aanvoerder aanwees, vindt de keuze voor Jarolim logisch. "Jaro is een zeer goede aanvoerder. Hij speelt al een tijdje voor de club en is door zijn goede instelling volledig geaccepteerd
 
Real Betis meldt zich voor Baros

Nu Olympique Lyon zich heeft versterk met Frédéric Piquionne, mag Milan Baros vertrekken bij de landskampioen. Real Betis heeft daar wel oren naar.
De Spaanse club zal dan wel eerst moeten afrekenen met het Turkse Galatasaray en Al-Ittihad uit Saudi-Arabië. Ook zij zouden de Tsjechische aanvaller graag inlijven, meldt L'Équipe.

Eerder kwam de 26-jarige Baros al uit voor onder meer Liverpool en Aston Villa. In Frankrijk kon de aanvaller zich echter nooit onderscheiden. Het afgelopen halfjaar kwam hij op huurbasis uit voor Portsmouth
 
Sparta praag is het gister gelukt om de terug wedstrijd met goede cijfers te beëindigen, de Spartanen die zonder miroslav matusovic speelde ,, spierblessure 2 weken aan de kant,, en met Marek Kulic aan de rechter flank begonnen meteen aanvallend om de 11500 toeschouwers een mooie pot te laten zien,

met kansen van Slepicka en Berger begonnen ze meteen gevaarlijk, maar na 20 minuten begonnen de moldaviers het aanvallend voetbal te bepalen, op een eenof andere manier lukte het niet de spartanen de bal na voren te krijgen, tot de 45 e minuut in blessure tijd, Kusnir werd na een vieze overtreding van achteren naar de grond gehaald en Berger begon met de vrije trap, die prompt voor Petr vorisek zijn voeten kwam en hem mooi vanuit de strafschopgebied in de kruising schoot, 10 seconde later werd er afgefloten, en waren de spartanen zeer gemotiveerd,

In de 2e helft ging sparta meer in de counter spelen, wat na 2 minuten al zijn positieve kant uit pakte, want na een uitbraak van Marek kulic kon hij in zijn eentje richting de keeper lopen, maar niet arrogants, passte hij de bal terug naar miroslav slepicka die de keeper totaal de andere hoek in stuurde waardoor hij van randje strafschopgebied uit kon halen naar de lege hoek, 2-0, dit was een grote klap voor de Moldaviers, en de wedstrijd was eigenlijk al beslist, verder waren aan beide kanten nog wat kleine kansjes en moest Kuchuk van Sherriff 10 minuten voor tijd naar de kant omdat hij vol door haalde naar Matus Kozacik, die met pijn de wedstrijd door speelde, maar door de geweldige fans,, mede mij natuurlijk:lekker::wijs::stout:, :lekker: kon hij de wedstrijd af maken,

Sterspeler naar mijn mening was Marek Kulic, ondanks hem echter niet veel mee zat, gaf hij de volle 200 Procent, om zijn spartaans hart aan de fans te laten zien.

AC Sparta Praha - Sherriff Tiraspol 2 - 0 ,, 11500 toeschouwers,,


Volgende wedstrijd is Woensdag de 13e augustus eerst thuis in letna daarna uit in Grieken land bij Panathinaikos, wat naar mijn mening te doen is, en 10 x zo betere loting dan tegen Arsenal of Barcelona.
 

Bijlagen

  • Foto0047.jpg
    Foto0047.jpg
    94,8 KB · Bekeken: 1
Tsjech Michal Danek bij ADO op proef

ADO Den Haag hoopt de defensie en de aanval deze maand nog te kunnen versterken. Komende week zal de Tsjech Michal Danek meetrainen met de promovendus.
 
zoo zoo

ik had laatst een stuk gelezen op idnes, en de eigenaar van Danek wil dat hij gaat spelen, en hij zelf natuurlijk ook, wat dus niet gebeurt bij West Bromwich, want daar is hij 2e keus, dus ze waren bezig een nieuwe club voor hem te zoeken, en dan heeft ado een zeer goede keeper aan de haal dan als het door gaat, want hij is de Gambrinus liga al voorbijgegaan met kwaliteit, en de Gambi liga is niet zo slecht meer zoals het was
 
Jankulovski gaat door als international

Marek Jankulovski stelt zich nog zeker twee jaar beschikbaar voor de Tsjechische nationale ploeg. De verdediger van AC Milan twijfelde na het EK 2008 of hij zijn interlandcarrière voort moest zetten. Afgelopen week hakte hij de knoop door.
Turkije schakelde Tsjechië in de groepsfase van de continentale titelstrijd uit met 3-2, nadat de Tsjechen op een 0-2 voorsprong hadden gestaan. Direct na deze nederlaag liet Jankulovski weten meer tijd aan zijn familie te willen besteden. Bondscoach Rada heeft dit toch uit zijn hoofd gekregen, zo laat hij weten aan Denik Sport.

"Marek wil toch doorgaan tot en met het wereldkampioenschap", aldus Rada. "Voor mij en het Tsjechische voetbal is dit goed nieuws." Afgelopen seizoen werd Jankulovski gekozen tot beste speler van Tsjechië. Spits Jan Koller is vooralsnog niet teruggekomen op zijn besluit om te stoppen.
 
Geen overhaaste rentree voor Rosický

Tomáš Rosický is op zijn hoede voor een te snelle terugkeer in de hoofdmacht van Arsenal. De Tjechische middenvelder is bijna fit, maar maakt de laatste stapjes heel voorzichtig.
De spelmaker van de Londense ploeg miste door een blessure meer dan de helft van het afgelopen seizoen. In mei van dit kalenderjaar onderging hij een operatie aan zijn hamstring. Daardoor mist hij ook de start van de nieuwe competitie.

De 27-jarige Gunner is naar verluidt in september weer volledig fit, maar waarschuwt zichzelf voor een te snelle rentree. "Het duurt nog wel even. Het herstel verloopt naar wens, maar ik blijf rustig", aldus Rosický tegenover CTK.

De international let goed op zijn lichaam en wil geleidelijk aan instromen. "Ik moet geduldig wachten tot ik volledig fit ben. Daarom moet ik geen gekke dingen doen."
 
FC Utrecht wil Tsjechische spits

FC Utrecht heeft zijn oog laten vallen op een Tsjeschische aanvaller. De Domstedelingen hopen de negentienjarige Tomas Necid over te nemen van Slavia Praag.
Utrecht hikt vooralsnog wel aan tegen de vraagprijs van Slavia, meldt RTV Utrecht. Deze is momenteel hoger dan de club van trainer Willem van Hanegem wil betalen.
 
Nieuwe gezichten in Tsjechische selectie

De Tsjechische bondscoach Petr Rada heeft enkele nieuwe namen opgenomen in zijn selectie voor het oefenduel met Engeland. Onder meer Radek Sirl (Zenit) en Michal Kadlec (Sparta Praag) maken hun opwachting.
Verder verstuurde Rada ook uitnodigingen naar Daniel Zitka (Anderlecht), Jan Rajnoch en Michal Papadopulos (beiden Mlada Boleslav). De laatste twee kunnen tegen Engeland hun interlanddebuut maken.

Rada kan tegen de Engelsen geen beroep doen op de geblesseerden Tomás Rosicky en Libor Sionko. Verder blijft Jan Koller bij zijn club en hebben Jaromir Blazek en Tomas Galasek afscheid genomen van het nationale elftal.

Het treffen tussen Engeland en Tsjechië staat op het programma voor 20 augustus en zal worden gespeeld op Wembley.
 
zo ziet de gambrinus liga ( als ik goed gelinkt heb:P) er na 2 wedstrijden nu uit:

1.Brno 2 200 5:1 6 2.
Sparta 2 200 3:0 6 3.
Olomouc 2 200 4:2 6 4.
Jablonec 2 200 3:1 6 5.
Žižkov 2 101 5:3 3 6.
Teplice 2 101 4:3 3 7.
Plzeň 2 101 4:4 3 8.
Ostrava 2 101 2:2 3
Slavia 2 101 2:3 1 0.
M.Boles. 2 101 1:13 1 1.
Liberec 2 101 3:5 31 2.
FC Bohem 2 011 1:2 11 3.
Č.Buděj. 2 011 0:4 11 4.
Příbram 2 002 0:2 0
Zlín 2 002 0:2 6.
Kladno 2 002 0:3 0

Opvallend: Slavia verloor de eerste wedstrijd op het veld van liberec, en die week daarnaa kreeg het een oorwassing bij brno die hun met 4-1 versloeg, daarnaast, zoasl mijn voorspelling al was, heeft banik ostrava het moeilijk gehad bij jablonec, want die hebben met 2-1 van de ostravanen gewonnen, en teplice, die thuis nog van ceske budejovice met 4-0 won,, hattrick Jun,,, verloor bij zizkov met 3-0 omdat de helft van de bassis spelers, een of ander rare ziekte had.

Voorspelling, ik hoop dat kladno der uit vliegt, want die huren hun hele elftal ieder jaar bij elkaar, dan dat ze wat hebbeen dat stadion is vreselijk, daarnaast pribram die het echt van de talenten moet hebben, met een likje ervaring van wat senioren, ik hoop dat bohemians ondanks ze geen eigen stadion en fans hebben ook door blijft voetballen in de gambrinus liga, want die spelen aardig voetbal, en hebben ook aardig goede spelers, en dan zou het leuk zijn als bohemka weer promoveert, want dan hebben we 2 bohemians teams.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Galasek terug naar Banik Ostrava

De Tsjechische veteraan Tomas Galasek heeft voor een jaar getekend bij Banik Ostrava, de club waar hij zijn carrière begon. De 35-jarige middenvelder speelde de voorbije twee seizoenen in Duitsland bij Nürnberg, waarmee hij dit jaar degradeerde. De 69-voudige international voetbalde ook lange tijd in Nederland: vier jaar voor Willem II en zes seizoenen bij Ajax.

sporza.be
 
Heracles strikt met Schulmeister 'aanvaller pur sang'

15 augustus 2008


Heracles Almelo heeft een nieuwe spits gevonden. De ploeg van coach Gert Heerkes (foto) neemt de 24-jarige Tsjech Vojtech Schulmeister over van Sigma Olomouc.

Schulmeister, die vorig seizoen clubtopscorer was, had nog een contract tot medio 2010 bij de Tsjechische formatie. Zijn komst naar Almelo is mogelijk gemaakt door een investeringsfonds, zo laat Heracles weten. "Vojtech kan in principe op alle voorste posities spelen en is een aanvaller pur sang", aldus de club in een verklaring.
 
aangezien hij vorig jaar topscoorder was wel ja,, maar ze hebben al met michal ordos van bohemians 1905 een aanvallende versterking binnen, en strijden samen met brno en banik ostrava voor de hantekening van Marek heinz,, die waarschijnlijk naar banik gaat,, maar brno heeft ook goede papieren.
 
Dortmund en Slavia Praag in gesprek over Necid

Slavia Praag en Borussia Dortmund zijn in onderhandeling over de negentienjarige aanvaller Tomas Necid. Volgens 4-4-2.com wil Necid zelf liever in Engeland voetballen, maar staat hij niet onwelwillend tegenover een transfer naar de Bundesliga.

Naast Borussia Dortmund hebben ook Schalke 04 en VfB Stuttgart interesse in de Tsjechische spits die in eigen land gezien wordt als een groot talent. Necid schitterde op het WK onder 17 en werd toen al begeerd door veel topclubs, waaronder Ajax. Tot een transfer kwam het niet.

Eerder toonde FC Utrecht ook al belangstelling voor de 1.90m lange Necid, alleen lijkt de vraagprijs te hoog voor de Domstedelingen. Necid mag naar verluidt voor een bedrag van rond de 2,5 miljoen euro vertrekken uit Praag.

Voetbalprimeur.nl
 
en wie zal de volgende zijn van van het team dat de kwartfinale haalde van het ek-19,, Necid, die word gezien als de nieuwe Koller, maakte dit seizoen in in anderhalve wedstrijd 2 goals gescoord, dus het is absoluut een talent,, en borussia wil de tijden weer laten leven,, misschien willen ze ook nog een nieuwe rosicky over nemen,, maar, dan zou het wel veel geld neer meoten legen bij sparta praag voor de nieuwe rosicky ( Vaclav Kadlec 16 jaar,)

en ik denk dat utrecht niet durft de actie te gaan ondernemen voor de 19 jarige speler die aardig wat centen kost, dan zien ze liever al een wat ervarener speler halen.
 
Ik vind het te vroeg om te zeggen dat ze de ´nieuwe´ koller en rosicky zijn.
Bovendien is Rosicky nog lang niet uitgespeeld...:)
Als je bij talenten zoiets zegt valt het meestal toch weer tegen, als ze vroeg naar het buitenland gaan, dus laat ze eerst ontwikkelen in Tsjechie!:denk:
 
dortmund,, had vroeger 2 jaar geleden echt hele dikke schulden dus zo vol zitten de kassas daar niet,, dus moeten se maar goedkope talenten halen die veel belofend zijn anders, dan kan het de kop kosten daaro in duitsland
 
Jah, dan moeten ze het zo maar doen, maar om spelers meteen een titel te geven, vind ik wat ver gaan:) (in het algemeen)
 
Bovenaan