Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ze zijn nu nog steeds bezig met marek heinz, en Tomas Galasek, traint nu al mee met banik ostrava, alleen weet nog niet of hij een contract gaat tekenen
Ik begrijp dat Galasek vanwege zijn prive (gezin dus) niet meer uit Duitsland wil vertrekken; tenminste dat meldt Willem II die hem ook een contract heeft aangeboden.
 
ik weet dat willlem 2 hem wilde halen maar dat hij dat tegenhield, daarnaast is hij op vakantie in ostrava en traint mee met banik, waar hij zit te kiezen voor een contract of iets anders, zelf zou hij wel willen spelen voor banik maar wil hij er liever een jaartje in het buitenland bij plakken,

dat doen de laatste tijd veel spelers, want koller zij ook dat er nog tijd is voor een jaar gambrinus liga, en heinz wil liever ook nog een jaar in frankrijk spelen, maar ik moet zeggen de gambrinus liga is zeer op gewaardeert, en er word eindelijk wat geld in gepompt, maar iki zou niet willen dat allemaal spelers pas op hun 37 igste pas in de gambrinus liga beginnen na een lang buitenlands avontuur, dan zie je of alleen maar talenten onder de 18 of oudjes van 35 plus
 
Maar ja, dat is het probleem en lot van de kleinere competities. Ik denk dat we (ook de nederlandse) de toplanden ook nooit meer inhalen of ook naar in de buurt komen.
 
nee vind je het heel gek , :gek::denk: als derby county al even hoge begroting heeft als heerenveen en az en twente, dan houd het snel op ja

maar wat het is is dat het alleen maar om geld gaat, en in engeland houden heel veel mensen van voetbal ook, terwijl als je in tsjechie naar de wedstrijden kijkt, mag je al blij zijn met 10000 man als bijv slavia tegen slovan speelt, terwijl in engeland de stadions meestal bom vol zitten,

stel jij en ik hebben allebei een grote oliemaatschappij, en ik koop marila pribram en jij bohemians strizkov, en pompen er allebei 300 miljoen euro in, dan durf ik te wedden, dat er hele duren spelers en goede daar komen spelen, en dat marila pribram met 4 jaar in de champions league zit en de kwart finale met gemak haald,

en wat is eigenlijk het verschil met middlesbrough en usti nad labem, dat je daar meer verdient ook al is er geen hond te doen in die stad
 
Kijk, het probleem zit m ook in het feit wat je de mensen kan bieden. Nou weet ik niet hoe het met de kwaliteit van de tsjechische stadions is gesteld; ik heb er een paar van de buitenkant gezien, maar dat kon ik zo niet goed beoordelen, maar in Nederland zie je toenemende toeschouwersaantallen, mn bij clubs met een nieuw stadion. De gezinnen komen weer terug (gelukkig), ondanks een matige competitie!
Dit zijn toch ook zaken die de clubs een beetje omhoog kunnen helpen.
 
daar heb je ook helemaal gelijk in

maar in tsjechie is het probleem dat de stadions gewoon niet groot zijn, en dat de mensen er niet warm voor lopen, behalve voor kwaliteit maar die loopt na een tijdje het buitenland in, als je naar de wedstrijden van het u19 team kijkt, die wedstrijden hier in tsjechie waren lang voor de aftrap al uitverkocht omdat de mensen wisten dat er kwaliteit in zat,

daarnaast heb je wel wat leuke stadions hoor in tsjechie,

Bazaly van banik, zit met een degelijke tegenstander helemaal vol 17000 man

Eden van slavia, nieuw gebouwt, 21000 toeschouwers, doet me denken aan stadion van az

letna van sparta, vind ik persoonlijk een leuk stadion, en ze hebben plannen voor uitbreiding,

FC Brmo wil nu een groot stadion neer zetten voor 30000 toeschouwers, wat voor tsjechische voetbalbegrippen erg groot is ,

Slovan stadion, 10000 toeshouwers kunnen een wedstrijd bezichtigen in een typisch oostblokstadion, is niks speciaals en ook niet echt mooi

Jablonec, 8000 toeschouwers is een modern stadion

Teplice, stadion van 18500 toeschouwers, is een degelijk stadion, maar zit vaak bijna leeg

Marila Pribram, stadion van 12500 maar ziet er erg slecht uit

Kladno, 5500 mensen kunnen zitten in een afschuwelijk stadion, waar zelfs een zondag hoofdklasse amateur niet in wil spelen

Sigma olomouc, 12200 er is aan de zijkant van een korte zijden een enorme boogsektor gebouwd, wat er heel raar uitziet, maar wel een redelijk stadion voor de gambi liga

FC Zlin, werd vorig jaar 8ste, maar met het stadion wat ze hebben, kunnen ze hun ambities niet waar maken, 7000 toeschouwers kunnen in een stadion zitten, waar ik liever zou willen staan dat zitten

Mlada Boleslav, heeft een zeer modern stadion gebouwd, alleen het is wel erg klein, en voor de spelers die ze gehaald hebben dit seizoen, mogen er wel 20000 mensen kijken, maar de capaciteit is egter 7000

Ceske budejovice, heeft een heel mooi stadion, dicht op het veld, en waarschijnlijk met Poborskys geld beschikbaar gemaakt, 7500 toeschouwers

Plzen, heeft een stadion van 6500 man, het ziet er uit om te huilen, en met nog een atletiek baan er om heen maakt het niet gemakelijk om de wedstrijd te zien.


Zizkov, heeft midden in een woonwijk wat vernieuwde tribunes staan, maar het is meer een uitstapje voor een keer in de paar maanden.

Bohemians strizkov, ik had een keer een bekerwedstrijd gezien dat ze teegen sparta speelde en toen waren er 3 tribunes die maar 1200 man herbergt beetje zoals spakenburg dus..

en al deze stadions bij elkaar, źou misschien even groot zijn als de arena, phillips stadion en de kuip bij elkaar, of die van manchester, arsenal en derby, triest dus, ondanks er nu meerdere vernieuwde stadions er bij komen of vernieuwd worden, maar ik zie hier geen nut van, tot er geen grote getallen mensen komen, blijft het stil staan, en het gaat niet om het stadion kijk, naar die van shaktar doneck afschuwelijk, terwijl er wel meer dan 50000 toeschouwers met hun toeters op af komen

de tsjechen lopen gewoon niet warm voor voetbal.
 
ik denk dat er gewoon in oost europa het barst van de talenten, alleen die niet bekend zijn, de opvolger van petr cech,, jan sebek, was vorig jaar door chelsea gekocht van een of ander onbekend dorpscluppie, dus wie weet, als ik in tsjechie ga voetballen bij een of ander kroegteam:clown::schrijven: maar to the point

het werd ook bij studio fotbal gezegt, en je zag het ook spelers als necid en vosahlik, veel en veeel beter, dan die jogies van engeland die ergens bij scunthorpe spelen, daarom gaat engeland met die dure competitie nooit meer ek winnaar worden of een wk winnaar, omdat ze gewoon geen kans geven aan talenten, en dat gebeurd in tsjechie en andere landen genoeg,

kijk maar bij fc brno, ieder jaar breekt er een talent door 3 jaar geleden Oklestek, 2 jaar geleden Strestik, vorig jaar Kalouda, en dit jaar marecek, dat zie ik bij bijv een suptopper tottenham niet gebeuren van eigen kweek van het eigen land en speler die een waardige premier league speler is.

en de mensen wisten dat er gewoon een goede pot kwam, en ze zagen spelers die ze misschien over 3 jaar bij een goed team in een ander land spelen, maar mijn mening is, is dat als je deze spelers juist moet behouden, trek zelf de buitenlanders aan, laat talenten niet uit lenen aan vysocina jihlava, maar leen hem als het moet uit voor een jaar ervaring aan leverkusen waar hij weer meer leert, en als het echt moet verkopen aan real madrid of aan manchester united, als dat zou gebeuren, kom tsjechie hoger in de coefficientie dus meer clubs in europa, en misschien wel een groot succes in champions of uefa cup league, en dan die spelers een kans geven en geen bruckner aan de leiding hebben, en dan komt er ook nog is een zeer goede generatie in de representatie van het land en komt er geen goude generatie maar een PLATINUM generatie, en kunnen we allemaal de pillsner urquel winnen op een warme zomer avond, als tsjechie het wk wint.

daarnaast, zijn er veel clubs die nu slim bezig zijn met scouting in oost europa, kijk naar heerenveen na svec hebben ze kopic gekocht, en blijven ze dor scouten, bajer naar heracles, valenta bij volendam, en quasten Half tsjech half nederlander, en tsjechisch oud speler van U19 tijd terug,

welke stadions ben jij in tsjechie geweest aad?:zwaai:
 
Ik ben in geen enkel stadion geweest in Tsjechie (wel heel veel in Nederland, Duitsland en Barcelona), maar heb de stadions in Praag, Hradec Kralove en Budejovice aan de buitenkant gezien. 's Zomers voetballen ze niet, he, da's jammer.

Maarre met de goed scouting scoor je een punt hoor!
 
Na veel jaren heeft Sparta praag eindelijk een wat gunstigere loting

sparta zelf speelt in het 3e ronde van de champions league tegen Panathinaikos, terwijl Slavia praag tegen fiorentina moet aantreden, ik hoop zelf dat ze allebei doorgaan, en dat er na al die jaren weer fuore komt bij de praagse clubs

Fc Twente heeft een wat minder leuke loting, ondanks dat het leuk is om tegen Arsenal te spelen doe je dat liever in de poulfase dan in de voorrronde

Slovan liberec, moet tegen MK Zilina aantreden in de 2e voorronde van de uefa cup, banik ostrava speelt pas in de derde voorronde de wedstrijden.
 
:)En er is al weer bijna een grote speler in de Gambrinus liga

Oud-Ajacied Galasek lijkt terug te keren naar Tsjechië

Tomas Galasek keert terug naar zijn vaderland. De 35-jarige middenvelder, die sinds zijn vertrek bij het Duitse 1.FC Nürnberg zonder club zit, staat op het punt om een contract te tekenen bij het Tsjechische Banik Ostrava.

De overstap van de oud-Ajacied is zo goed als rond, meldt zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer in De Telegraaf. "Het hangt nog om de details."

Eerder aasde Willem II, de club waar Galasek tussen 1996 en 2000 speelde, op de komst van de ervaren middenvelder. Na een gesprek met coach Andries Jonker besloot de Tsjech echter niet op de Tilburgse aanbieding in te gaan.......

Fc update

het zat er al aan te komen eigenlijk, hoop dat het bijna rond is, want hierdoor word de gambrinus liga nog interresanter, en beter en leuker
 
FC Zwolle slaat slag

Drie dagen voor de start van de Jupiler League heeft FC Zwolle een flinke slag op de transfermarkt geslagen. Drie proefspelers, waaronder de Tsjech Radek Görner, hebben een contract getekend.

De 25-jarige Görner maakt de overstap van 1.FC Slovácko. Hij heeft een eenjarige verbintenis met een optie op nog twee seizoenen gekregen.

De Overijsselse club verkeert nog in het ongewisse of zij de spelers vrijdag tegen MVV al op kan stellen. Ze zijn nu nog niet speelgerechtigd.

Voetbalvandaag.nl
 
Wel vreemd dat hij terug gaat, in de Voetbal International (van 1 jaar geleden) zei hij nog dat het zeker was dat hij zijn carriere niet af zou sluiten in Tsjechie omdat "Ze daar denken dat je het allemaal goed kan omdat je van ajax bent geweest" ofzo....
Maarja, de gambrinus liga wordt er wel beter door als steeds meer van dat soort spelers terugkomt.
 
jazeker, want het gaat nu zelfs moeilijk worden om bij jablonec te winnen, nadat ze de zeer goede speler van sparta praag Igor Zofcak weer voor een jaar geleent, hebben ze vorige week een zeer grote slag geslagen, ik weet nog steeds niet hoeveel geld er mee gemoeid is, of dat het een leen deal is, maar DAVID LAFATA, is weer terrug in de Gambrinus liga, en geloof mij dat is een echte killer, netzoals bij FC Bohemians praha, Marek Kincl gehaald is, en naast vachousek die Teplice heeft gehaald, zijn er weer nieuwe tijden aangebroken voor Tomas Jun, die tegen Ceske Budejovice meteen een Hattrick maakte, dan hebben we bij Banik Ostrava nog Sverkos, misschien gaat hij weg, maar voor die tijd blijft hij net zoals zaterdag gewoon zijn doelpunten maken, dan hebben we nog Slepicka, die hopelijk zijn niveau van vorig jaar oppakt, en heeft Mlada Boleslav met Papadopulos, Pecka en Menddy 3 zeer goede gambrinus liga aanvallers, en dan hebben we nog Plzen die bijna de helft van hun basisteam uit oud spartanen bestaat,

en dan heb ik het nog niet eens over de middenvelders, verdedigers en keepers die er bij zijn gekomen dit jaar,

verder zijn alleen wat opvallende spelers vertrokken, Pudil, liberec, naar Genk, Bajer, sigma olomouc, naar Heracles almelo, en Kopic,mlada boleslav, naar heerenveen, en Singlar, liberec, naar Wisla Krakow.
 
en hradec kralove(bwah) heeft ook grootste plannen met hun stadion, was een tijdje geleden in de tsjechische media.... .

Matthijs, je weet toch dat pekhart aan de rand van de doorbraak staat bij de spurs(ook bwah:)) )?

Lastuvka is van donetsk naar west ham united(mijn favo engelse ploeg, ik ga er elk seizoen minstens 1x heen, dit seizoen tegen sunderland). West ham had eerder ook al een tsjechische talentvolle keeper aangetrokken van 16 jaar ofzo.
 
je bedoeld Marek Stech, die hebben ze 2 jaar geleden overgekocht van Sparta Praag, voor ik meen 300 000 euro, hij is nu 18 jaar en zit al 2 jaar in het eerste van West ham.

En hradec kralove, een nieuw stadion:denk:, ik heb er niks over gehoord, en ze hebben trouwens een van de grootste voetbalstadions in heel tsjechie, namelijk voor 28000 toeschouwers, maar het is wel een alles stadion dus niet alleen voor voetbal, vraag me af waarvoor ze een nieuw stadion hebben, omdat er toch niet zoveel fans van zijn , tog?
 
Galasek keert terug naar eigen land

Tomás Galásek heeft besloten om terug te keren naar Tsjechië. De middenvelder was tijdens het Europees kampioenschap nog basisspeler, maar wilde geen nieuw avontuur aangaan. Hij verkast naar Banik Ostrava
Het afgelopen seizoen speelde de voormalig Ajacied bij 1. FC Nürnberg. Ondanks onder meer een zege in de UEFA Cup op AZ degradeerde de Duitse club naar de 2. Bundesliga. Galásek had geen trek om op het tweede plan te gaan acteren.

Zaakwaarnemer Arnold Oosterveer laat in het Brabants Dagblad weten dat de Tsjech zo goed als rond is met Banik Ostrava. "Ik ga er niet vanuit dat het nu nog afketst."

Galásek had ook nog aan de slag kunnen gaan in Nederland. Hij was onder Co Adriaanse een belangrijke schakel bij Willem II en had een rentree kunnen maken in Tilburg. De familie van de Tsjech had alleen geen zin om weer te verhuizen. Hij gaat daardoor bij Banik Ostrava - waar hij z'n carrière begon - weer aan de slag.

Voetbalprimeur
 
zal eens p het net zoeken naar info over dat stadion in mechov(hradec kralove).


http://www.europe-re.com/system/main.php?pageid=2616&articleid=11710
http://www.praguemonitor.com/en/349/7/23656/
http://zpravy.hradeckralove.cz/clanek.php?id=1833

Dat ene Miklosko keepertrainer is bij de hammers zal wel niet vreemd zijn dat lastuvka(in een vorige periode onsuccesvol bij fulham dacht ik) en die stech (is idd dat jong talent) daar rondlopen.5Lastuvka is wel maar voor een jaar geleend, al betwijfel ik dat hij een schitterende doelman als Green uit het eerste elftal kan spelen. (off topic: ik zie het somber in dit seizoen voor onze hammers, teveel uitgaande transfers... pantsil, ljungberg, dat kan je niet zomaar in 1 2 3 opvangen).
 
Anderlecht denkt aan verkoop sterspelers

De vroege uitschakeling in de Champions League heeft mogelijk catastrofale gevolgen voor de sportieve ambities van Anderlecht. De Brusselse club lijkt zijn sterspelers te moeten verkopen.
Door de uitschakeling in de voorronde van de Champions League (tegen BATE Borisov red.) moet Anderlecht zijn begroting met vier miljoen euro terugschroeven. Daardoor lijkt er geen financiële ruimte om sterspelers als Mbark Boussoufa en Jan Polak vast te houden. Deze worden mogelijk op de transferlijst gezet.

Boussoufa zelf ziet een dergelijke constructie niet zitten. "Ik wil blijven, ook zonder Europees voetbal", zegt de spelmaker tegen Sporza. "Dat heb ik aangegeven door eind vorig seizoen mijn contract te verlengen. Maar ik weet niet wat Anderlecht wil. Als de club mij wil verkopen, komt er misschien toch een transfer van."
 
Bovenaan