Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het is nog onduidelijk of Pavel Nedved zijn aflopende contract bij Juventus zal verlengen, maar zaakwaarnemer Mina Raiola kan binnen afzienbare tijd de eerste aanbieding verwachten. Het Japanse FC Tokyo heeft namelijk meer dan gemiddelde belangstelling voor de Tsjechische middenvelder.

In Tokio kan de inmiddels oud-international vanaf komende zomer een slordige acht miljoen euro opstrijken, indien hij zijn handtekening zet onder een tweejarig contract. Het zou voor Nedved een afscheid betekenen van het Italiaanse voetbal, waarin hij de afgelopen twaalf seizoenen de kleuren van Lazio en Juventus verdedigde.

“Het is geen onmogelijke missie”, vertelt Tokio-voorzitter Fumitoshi Wakabayashi tegenover Nikkan Sports. “De club wil enkele goede spelers aantrekken en Nedved is een optie. We zullen er alles aan doen om hem hierheen te halen.”

Nedved (35) is bezig aan zijn zevende seizoen voor Juventus, dat hem in de zomer van 2001 had overgenomen van Lazio. Dit seizoen was de 91-voudig international in zeventien wedstrijden van de partij en maakte hij twee doelpunten.




voetbalzone.nl
 
Atlético Madrid neemt Tomas Ujfalusi komende zomer transfervrij over van Fiorentina. De Tsjechische verdediger tekent voor drie seizoenen en gaat anderhalf miljoen euro per seizoen verdienen.
 
martin Abraham

ik las het al zaterdag..
( de vieze verrader) Tomas Abraham is vertrokken op de laatste transferdag naar slavia praag:kwaad:

geen style dit soort spelers(ondanks dat het een speler is die een gambrinus liga team veel bij kan brengen) want hij speeldde hier voor ook al voor mlada boleslav en slovan liberec en jablonec, hebben ze dan geen clubliefde tegenwoordig?

er was zo'n 10 miljoen kroon met de transfer betrokken

Karel Jarolim: ik ben blij dat Abraham ons team heeft mogen versterken want nu hebben we meer opties op het midenveld, waar we niet zo veel spelers hebben.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tomas Rosicky moet AC Milan mogelijk missen

Arsenal moet het in het Champions League-duel tegen AC Milan mogelijk stellen zonder Tomas Rosicky. De Tsjechische middenvelder kampt nog steeds met een knieblessure en kan het duel in de achtste finales hoogstwaarschijnlijk vergeten.

Een flinke tegenvaller voor de middenvelder die weet dat het verstandig is om rust te houden. "Er zijn geen nieuwe verbeteringen. Ik moet geduld hebben alleen dan komt het goed. Op dit moment kan ik geen wedstrijden spelen voor Arsenal."

"Normaal gesproken zal hij niet spelen, hij verkeert nog altijd in het herstelproces", aldus zijn zaakwaarnemer Pavel Paska.

voetbalcentraal.nl
 
Jan Koller

Koller riskeert flinke schorsing na fluim
1. FC Nurnberg kan de komende wedstrijden waarschijnlijk niet beschikken over Jan Koller. De boomlange spits riskeert een flinke schorsing, omdat hij gisteren in het uitduel met Hannover 96 (2-1 verlies) spuugde richting een tegenstander.
Hannover-speler Christian Schulz was het doelwit van de fluim van Koller. Scheidsrechter Michael Kempter ontging het incident, maar de camera's van de Duitse televisie hebben het wel geregistreerd.

De Duitse voetbalbond zal de beelden van het spuugincident komende week bekijken. Waarschijnlijk krijgt Koller een schorsing van twee tot vier duels.

Koller speelt sinds de winterstop voor 1. FC Nurnberg. De Tsjechische spits kwam over van AS Monaco, maar kan sinds zijn terugkeer op Duitse bodem nog geen potten breken in de Bundesliga. In zeven duels scoorde hij nul keer.

Bron: voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Koller spuugde niet maar praatte met consumptie

Jan Koller heeft naar eigen zeggen niet bewust gespuugd naar de tegenpartij. De aanvaller van 1. FC Nürnberg hangt een schorsing boven het hoofd wegens spugen, maar volgens hemzelf is dat volledig onterecht. De 34-jarige Tsjechische spits stelt dat het gewoon wat speeksel was, dat vrij kwam bij het verbaal toespreken van enkele tegenstanders.


De arbitrage ontging het 'spuugincident' in het duel tussen Hannover en Nürnberg (2-1). Op tv-beelden is de actie echter wel goed te zien. Koller ontkent dat het gaat om spugen. "Het was een woordenwisseling. Ik had wat speeksel in mijn mond en omdat ik snel praatte vloog dat er uit", zegt de boomlange spits tegenover Sport. "Het was in een menigte van spelers. Het leek alsof ik op Christian Schultz spuugde. Maar Ik had absoluut niet de intentie iemand te spugen; het vloog er gewoon uit."

Koller is zo zeker van zijn zaak, dat hij dreigt een einde te maken aan zijn loopbaan als hij geschorst wordt. "Als ze me hiervoor straffen, is mijn carrière voorbij."

De tuchtcommissie van de Duitse bond is een onderzoek gestart naar het incident.

fcupdate.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Slechts één match schorsing voor spuwende Koller

Jan Koller is door de Duitse Voetbalbond voor slechts één wedstrijd geschorst omdat hij naar een tegenstander heeft gespuwd. Hij moet ook een boete van 15.000 euro betalen. Koller, die in januari Monaco ruilde voor Nürnberg, ging over de schreef tijdens de competitiematch van de 22e speeldag in Hannover (2-1 verlies). De voormalige spits van Lokeren en Anderlecht spuwde toen naar de Albanees Altin Lala.

De scheidsrechter merkte de feiten niet op maar ze werden wel vastgelegd door de televisie. Op basis van die beelden legde de Duitse bond Koller alsnog een sanctie op. De Tsjechische international en zijn club hebben al laten weten de straf te aanvaarden. (belga/kh)


hln.be 05/03/08 16u27
 

Freddy2005

† In Memoriam
'Cech kan voorlopig het doel van Chelsea niet verdedigen'

Petr Cech staat woensdag niet onder de lat bij Chelsea als de Engelse club het opneemt tegen Olympiakos Piraeus. De Tsjechische doelman kampt met een knieblessure en wordt vervangen door Carlo Cudicini.

Volgens dagblad The Guardian is
Cech zelfs voor de komende vier weken uitgeschakeld. De keeper liep de kwetsuur op tijdens de training.

Cudicini keepte dit seizoen tien duels namens Chelsea. De 34-jarige Italiaan verdedigde vier keer het doel in de Premier League, twee keer in de Champions League, twee keer in het League Cup-toernooi en één keer in de strijd om de FA Cup.

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
CSKA Moskou versterkt zich met Tsjechische middenvelder

De Russische voetbalclub CSKA Moskou heeft zich versterkt met de Tsjechische middenvelder Lubos Kalouda van FC Brno. Dat maakte de Tsjechische eersteklasser woensdag bekend.

De 20-jarige Kalouda, een belofteninternational, tekende een contract voor vijf seizoenen bij de Russische club. Met de overgang van Kalouda, die wat wordt vergeleken met zijn landgenoot Pavel Nedved, is volgens de pers ongeveer 5,2 miljoen euro gemoeid.

gva.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht moet het twee weken zonder Zitka doen

De stunt in München heeft voor doelman Daniel Zitka een wrange nasmaak, de Tsjech moest namelijk geblesseerd vervangen worden en zal meer dan waarschijnlijk enkele belangrijke matchen van zijn ploeg moeten missen.

Daniel Zitka werd gisteren tijdens de pauze vervangen doorDavy Schollen. De Tsjechische titularis van Anderlecht bleef in de kleedkamer met een blessure aan de adductoren. De medische staf van paars-wit vreest dat Zitka een scheurtje heeft opgelopen en dat zou inhouden dat de Tsjech de komende twee weken forfait moet geven. Gelukkig voor Anderlecht speelde derde doelman Schollen gisteren ook een sterke partij, want tweede doelman Proto is eveneens out met een blessure. Zitka moet zo snel mogelijk onder de scanner, dan zal duidelijk worden hoe ernstig de blessure precies is.

voetbalkrant.com
 
Knieblessure blijft Rosicky parten spelen

Het is nog altijd volstrekt onduidelijk wanneer Tomas Rosicky zijn rentree kan maken in de hoofdmacht van Arsenal. De Tsjechische middenvelder staat al sinds januari buiten spel met een knieblessure en heeft nog steeds last van zijn gewricht.


"Het is behoorlijk irritant, maar ik kan nog steeds niet trainen", zegt de technische middenvelder van de Londense club op zijn officiële website. "Voorlopig kan ik niets anders doen dan rust houden en hopen dat de klachten verdwijnen."

Door zijn blessure speelde Rosicky (27) dit seizoen pas negentien competitiewedstrijden voor Arsenal, waarin hij zes doelpunten maakte.

fcupdate.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky heeft vreemde blessure

Arsenal FC kan Tomas Rosicky goed gebruiken in de eindfase van de Premier League en Champions League. De Tsjechische middenvelder staat echter op non-actief sinds eind januari. De medische staf weet niet wanneer Rosicky terug inzetbaar is.

"Rosicky kampt niet met een ernstige blessure, wel met een vreemde blessure", verklaarde Arsenal-manager Arsene Wenger. "Er is weinig progressie merkbaar. Rosicky is al zeven weken uit en het is onmogelijk om er een datum op te plakken wanneer hij terug is. Dat is frustrerend voor mij en voor hem."

voetbalbelgie.be
 
Grygera meldt zich af bij Brückner

25 maart 2008

Zdenek Grygera doet woensdag niet mee in de vriendschappelijke interland van Tsjechië tegen Denemarken. De oud-Ajacied, die tegenwoordig zijn brood verdient bij Juventus, heeft in de topper tegen Inter (1-2) een voetblessure opgelopen.

Grygera (27) stapte afgelopen zomer over van Ajax naar Juventus. Dit seizoen kwam hij in competitieverband al achttien keer in actie voor de Oude Dame.
 
Tsjechie heeft woensdagavond gelijkgespeeld tegen Denemarken. In Herning werd het 1-1. Bendtner opende de score voor de Denen in de 25e minuut, Jan Koller maakte in de 42e minuut gelijk.
 
Bovenaan