Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka eind februari opnieuw onder het mes

Daniël Zitka herstelt momenteel nog van zijn kuitbeenbreuk die hij een tijd geleden opliep. Toch zal hij zijn revalidatie pas eind februari goed en wel kunnen aanvatten.

De doelman ging na zijn pijnlijke blessure dan wel al eens onder het mes, maar dat volstaat niet om alle problemen op te lossen. Eind februari moet Zitka opnieuw naar het ziekenhuis voor een nieuwe operatie.

Vervolgens zal de doelman van Anderlecht zijn revalidatie volledig kunnen aanvatten. Voorlopig verblijft Zitka nog in zijn thuisland. Op 11 januari keert hij terug naar België.

De Tsjech brak tijdens de competitiewedstrijd tegen Dender zijn kuitbeen en ook de ligamenten van de enkel werden geraakt.

voetbalkrant.com
 

Freddy2005

† In Memoriam
Polak sluit vertrek tijdens winterstop uit

Jan Polak ontpopte zich dit seizoen tot een onmisbare pion op het middenveld bij Anderlecht. De Tsjech zal ook nog minstens tot het einde van dit seizoen bij Anderlecht blijven.

"Als er geen vreemde dingen meer gebeuren, vertrek ik niet tijdens de winterstop. Als het zomer is, zien we wel weer wat de mogelijkheden zijn", aldus de middenvelder in Het Nieuwsblad.

Polak ligt bij Anderlecht nog twee seizoenen onder contract, maar wil in de toekomst graag nog naar de Premier League. "Daar droom ik van", klinkt het. "Maar omdat ik hier nog een tijdje onder contract lig, zal er een goede transfersom betaald moeten worden door een geïnteresseerde club", weet Polak.

De middenvelder denkt ook dat hij nog beter kan worden in de toekomst. "Maar het afgelopen jaar heb ik ook al veel vooruitgang geboekt. Ik ben vooral een slimmere voetballer geworden."

voetbalkrant.com
 
Jan rajnoch, gaat voor een half jaar naar cottbus,, hij is verhuurd door Mlada boleslav, wat voor de huurovereenkomst, 6 miljoen kroon ontvangt, daarnaast, hebben ze de spartaan Ondrej Kudela overgenomen voor 10 miljoen kroon, hele slimme zet, hele domme van sparta, omdat Ondrej Kudela een van de beste spelers op het wk onder 20 1 jaar terrug was, toen was hij directe tegenstander van Sergio Aguero, grote talent van Atletico madrid.

Matej Krajcik, is overigens overgenomen door Lecce, de steunpilaar vertrok vorige week al, omdat hij nog maar en half jaars contract had bij slavia, dus die wilde nog wat aan hem verdienen
 

Freddy2005

† In Memoriam
'Ik wil naar Anderlecht'
Tsjechisch toptalent Ondrej Mazuch van Fiorentina ziet zijn toekomst al in Brussel

Anderlecht wil deze winter nog één transfer doen en onderhandelt momenteel over Ondrej Mazuch (19). De centrale verdediger van Fiorentina is een Tsjechisch toptalent. Mazuch zegt ons dat hij zo snel mogelijk een Anderlecht-shirt wil aantrekken.

Met de mogelijke komst van Ondrej Mazuch van Fiorentina wil Anderlecht vooral anticiperen op een vertrek van Roland Juhasz deze zomer. De transfer is nog niet afgerond en Mazuch is dus nog niet op de stage van Anderlecht in Spanje, maar de Tsjech vertelde ons via e-mail dat hij rekent op een transfer.

mazuch.jpg


Ondrej, hoe ver staat jouw transfer naar Anderlecht al?
'Fiorentina en Anderlecht onderhandelen met mijn manager. Voorlopig komen beide clubs niet tot een akkoord, maar ikzelf wil naar Anderlecht komen. Ik hoop dat de transfer snel wordt afgerond. Er zijn nog enkele andere teams geïnteresseerd, maar voor mij is Anderlecht eerste keus.'

Op dit moment kom je amper van de bank bij Fiorentina.
'Fiorentina is een grote ploeg. Ik heb hier concurrentie van heel ervaren spelers zoals Gamberini, Kroldrup en Danieli. De eerste twee zijn Italiaans en Deens international en Danieli is onze kapitein. Ik ben ook nog maar 19 jaar. Het is normaal dat ik in Italië niet veel speel. Bij Anderlecht zal er ook veel concurrentie zijn, maar ik denk wel dat ik er meer speelkansen zal hebben. Als ik teken bij Anderlecht dan ga ik voor een basisplaats.'

Hoe heeft Fiorentina jou eigenlijk ontdekt?
'Fiorentina volgde mij al sinds mijn zeventiende. Ik speelde toen nog bij Brno in Tsjechië. Dat is de ploeg waar ook Jan Polak nog heeft gespeeld. Veel teams ontdekten mij op het wereldkampioenschap -20 in Canada. Daar behaalden we met Tsjechië de zilveren medaille. Op dit moment speel ik als 19-jarige voor de nationale ploeg -21. In het verleden speelde ik al enkele grote jeugdtornooien.'

Wat zijn jouw kwaliteiten als centrale verdediger?
'Ik ben een stevige jongen en dus sterk in de duels. Ik heb ook een goed spelinzicht heb en ben mentaal sterk. Natuurlijk kan ik op alle vlakken nog veel verbeteren. Mijn grote idolen zijn de Tsjechische international Tomas Repka en John Terry van Chelsea. Dat zijn onverzettelijke verdedigers.'

Klopt het dat Arsenal jou in het verleden wilde vastleggen?
'Ja, maar bij Arsenal zou ik weinig spelen en dus zei ik neen. Eigenlijk had ik toen al een persoonlijk akkoord met Bayer Leverkusen, maar de transfer sprong toen nog af en dus ging ik naar Fiorentina.'

Wat weet je eigenlijk al over Anderlecht en België?
'Van België weet ik alleen dat jullie goede pralines hebben, maar van Anderlecht weet ik al iets meer. Het is de grootste club in België. Anderlecht speelt altijd Europees voetbal en de club heeft een grote geschiedenis. In Tsjechië is Anderlecht ook bekend omdat er met Polak, Zitka en Vlcek al drie Tsjechen voetballen.'

Heb je al met hen gepraat over Anderlecht?
'Neen, maar het zal zeker een voordeel zijn om mij te integreren in de ploeg en zij kunnen mij ook België leren kennen. Als ik naar Anderlecht kom dan zal ik zeker niet alleen komen. Mijn vriendin en mijn hondje zullen meekomen.'

nieuwsblad.be
 
Vaclav Svoboda

Feyenoord: Tsjechische spits gecontracteerd

Geschreven op 2009-01-12 | Bron: FR12.nl

Feyenoord heeft drie jonge spelers op proef. Daarnaast hebben de Rotterdammers een spits uit Tsjechië weten te strikken. Vaclav Svoboda zal de tweede seizoenshelft deel uit gaan maken van Feyenoord.

Wie ken mijn meer over deze jongen vertellen of een profiel van hem aanbieden? Waar speelde die, foto's, hoe is die? Tsjechische links!
Alvast bedankt waneer is weer slavia-sparta?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daniel Zitka moet opnieuw onder het mes

Daniel Zitka ligt op 30 januari voor de tweede keer op de operatietafel. De schroeven boven de enkel worden dan verwijderd, zo laat de Tsjechische doelman van Anderlecht weten op zijn website.

Zitka (33) ging woensdag op controle bij dokter De Clercq. Die liet zich volgens de voetballer positief uit over zijn herstel. "Ik ben een tevreden mens. Na deze operatie kan ik eindelijk met de revalidatie starten", zegt Zitka.

Daniel Zitka blesseerde zich eind november in het competitieduel tegen Dender. Hij kwam toen slecht neer na een duel en brak zijn kuitbeen. De Tsjechische international liep ook een letsel aan de ligamenten van de enkel op en brak twee tanden. Begin december werd Zitka een eerste keer geopereerd.

standaard.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Pospisil en Van Houdt mogen weg bij STVV

STVV riep gisteren enkele spelers bij zich, Debroux, Peter Van Houdt en Michal Pospisil kregen te horen dat ze de club mogen verlaten.

Pospisil moet weg, hij weegt te zwaar op het budget van de Kanaries en kwam doorgaans niet verder dan de bank. De Tsjechische aanvaller krijgt tot 31 januari de tijd om zelf een andere club te vinden.

voetbalkrant.co.uk
 
Slavia Praag krijgt van de UEFA een boete van 15000 euro voor de supportersrelletjes naar aanleiding van de wedstrijd tegen Hamburg SV. Bij de 0-2 nederlaag hebben Slavia "fans", flessen en aanstekers op het veld geworpen. De club zal nu ook zelf maatregelen treffen. Dit is gisteren door de clubspreker Ondřej Zlámal medegedeeld.
Het was een behoorlijke lading rotzooi inderdaad die gegooid werd. Maar om het nou relletjes te noemen is overdreven zeg.:slik:

waneer is weer slavia-sparta?
Zondag 12 april om 17:00, maar het zal me niets verbazen als het weer naar maandag om 17:15 verschoven wordt.
 
verdomme, waarom word de S derby nou nooit op een vakantie gespeeld:),kon ik er ook is bij zijn, hmm, als het zaterdag was, zou ik nog overwegen om een ticket voor het weekend heen en weer met het vliegtuig te halen, want dit is iets wat je niet mag en kan missen!!

maarja, sparta speeld gelukkig wel in de mei vakantie tegen Banik thuis, dus dat word ook een leuk en vriendelijke wedstrijd:D:stout:

Slavia heeft btw al wat spelers ingekocht, Pepa Kaufman, Ales Besta, en Pavel Fort, ( Teplice,Brno en Toulouse) ik zou wel willen zien hoe Fort het gaat doen, hij speelde zijn laatste seizoen in de Gambi liga wel aardig volgens mij, maarja SPARTA GAAT TOG WINNEN VAN SL@VI@@@@ haha:top::cheers:
 
slavia

Het was een behoorlijke lading rotzooi inderdaad die gegooid werd. Maar om het nou relletjes te noemen is overdreven zeg.:slik:

Zondag 12 april om 17:00, maar het zal me niets verbazen als het weer naar maandag om 17:15 verschoven wordt.
Ajoh zo houden ze de spanning een beetje in de voetbal haha maar ja. feyenoord-slavia praha :dank:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka met succes geopereerd aan enkel

Anderlecht-doelman Daniël Zitka heeft een succesvolle operatie aan de enkel ondergaan. Zitka had nog bouten in zijn enkel zitten en liet die verwijderen. Hij is ondertussen alweer thuis.

"De dokter heeft me gezegd dat ik op schema zit", laat Zitka weten op zijn website. "Nu ga ik op de club twee weken aan mijn conditie werken. Daarna volgt nog een radiografie en een controle. Dan kan de revalidatie echt beginnen."

De Tjechische doelman brak eind november vorig jaar zijn kuitbeen en liep een zware blessure op aan de gewrichtsbanden van zijn enkel.

gva.be
 
ik stond verbaasd naar het nieuws te luisteren op de 31e...

er werd in nova sport verteld wie de nieuwe eigenaar is van de club slavia praag, en dat is geworden... de koning van monaco:confused:
hij belooft veel geld en nog erger hij belooft honza Koller:kwaad: , die er nog even bij toevoegt dat Eden een mooi stadion is

gggrrrr waar gaat dit toch heen zeg

reacties graag..,,,

Ach ja voetbal wordt commercieel eh ;) je merkt het ook bij feyenoord
 
West Ham United heeft Radoslav Kovac voor het komende half jaar gehuurd van Spartak Moskou. Mocht de samenwerking in de komende maanden bevallen, dan heeft de Londense club de mogelijkheid om Kovac definitief over te nemen.
Kovac stond de afgelopen vier seizoenen onder contract bij Spartak en was geruime tijd aanvoerder van de Moskovieten. Voor zijn verblijf in de Russische hoofdstad was de 28-voudig international actief namens Sigma Olomouc en Sparta Praag. Op het EK deed Kovac de laatste vier minuten van het openingsduel tegen Zwitserland mee.
 
FC Twente verzekert zich van Fin en Tsjech

02/02/2009 19:42
Petterie Pennanen en Martin Sus zijn per direct inzetbaar voor FC Twente. De Enschedese club had de twee middenvelders eerder willen vastleggen.

De komst van Sus had flink wat voeten in de aarde. De Tsjechische middenvelder was al langer in Enschede, maar kon vanwege een geschil met zijn oude club FC Brno niet in actie komen voor de Tukkers.
 
Jol tevreden met aankopen Hamburger SV

Hamburger SV heeft zich op de dag van het sluiten van de transfermarkt uiterst slagvaardig getoond. Maar liefst vijf spelers werden gecontracteerd. Maandag bereikte de Duitse topclub een akkoord met Khalid Sinouh, Tomas Rincon (Deportivo Tachira), Michael Gravgaard (FC Nantes), Albert Streit (gehuurd van Schalke 04) en Mikael Tavares (Slavia Praag). Coach Martin Jol is in zijn nopjes met de vijf aankopen.
 
met een bedrag van maar 3 miljoen euro, schande vind ik het, dat slavia voor een van de beste spelers uit de gambrinus liga, voor zo weinig verkoopt, zeker als je ziet, dat ze hem als de vervanger voor De jong zien, die voor 16 miljoen naar M City ging,,,
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht-doelman Daniël Zitka heeft een succesvolle operatie aan de enkel ondergaan. Zitka had nog bouten in zijn enkel zitten en liet die verwijderen...

Revalidatienieuws van Daniel Zitka:

Zitka: "Plak geen datum op comeback"

"Mentaal heb ik dat snel geplaatst. De telefoontjes, sms'jes en mailtjes hielpen daarbij enorm", zegt Zitka op de site van Anderlecht.

"Het medeleven was groot. Dat maakte die periode iets makkelijker."

"Nu zit alles in mijn kuit en enkel weer goed. Ik mag vanaf nu meer krachtoefeningen doen."

"Ik moet nog twee weken met krukken lopen. De dokter wil dat ik zo leer stappen en de krukken daarna weggooi, in plaats van nu met één kruk te lopen", vertelt de Tsjech.

Vanaf vrijdag krijgt Zitka drie keer per week aquagym op zijn bord, naast de gebruikelijke revalidatie-oefeningen.

"Het worden heel lange dagen, maar alles is beter dan thuis in bed liggen en niets kunnen doen", zegt de doelman.

"Over vier weken moet ik opnieuw op controle. Verder denk ik nog niet. Wanneer ik weer onder de lat sta? Daar heb ik nog geen datum op geplakt. Het zal wel nog een tijdje duren."

"Ik moet eerst weer leren stappen en daarna leren lopen. Het veld is dus nog ver weg."

"Ik leef nu als een supporter"


"Ik leef nu als een supporter. Als het goed gaat met de ploeg, ben ik blij. Als het minder gaat, ben ik triest", luidt het bij Zitka.

"Maar dat duurt nooit lang, want als ik op de club ben, maak ik weer plezier met de andere jongens."

sporza.be
 
Bovenaan