Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Smicer (36) stopt met voetballen

PRAAG - De voormalig Tsjechisch international Vladimir Smicer heeft zijn voetbalcarrière beëindigd. De 36-jarige speler van Slavia Praag heeft te veel last van blessures. ''Mijn hoofd en hart willen doorgaan, maar mijn lichaam zegt nee'', sprak hij maandag.
Smicer behaalde zijn grootste successen bij Liverpool. In 2001 won hij met die club de UEFA Cup, waarna hij vier jaar later de sterkste bleek in de Champions League. Smicer kwam 81 keer uit voor het Tsjechische nationale elftal, hij scoorde daarin 27 doelpunten. (ANP)
 
Smicer nieuwe bondscoach Tsjechisch elftal

Een dag na het beëindigen van zijn actieve loopbaan heeft Vladimir Smicer (foto, rechts) een nieuwe betrekking gevonden. De 36-jarige ex-middenvelder begint per direct als bondscoach van Tsjechië. Smicer is de vijfde keuzeheer van het Midden-Europese land in dit kalenderjaar.

Doordat Tsjechië zich niet kwalificeerde voor het WK, reden ook voor de trainerstombola, heeft Smicer alle tijd om zich in te werken. De 81-voudig international kwam de afgelopen twee jaar uit voor Slavia Praag nadat hij de meeste bekendheid verwierf als speler van Liverpool, tussen 1999 en 2005. (MA)

bron: sportweek.nl

Bericht is ook bevestigd door de BBC

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/internationals/8352694.stm
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechië verliest van Emiraten

Tsjechië heeft zichzelf geblameerd tegen de Verenigde Arabische Emiraten. De Tsjechen speelden bij de Emiraten met 0-0 gelijk, en verloren vervolgens de strafschoppen met 3-2.

idnes.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
'Gestopte Nedved keert terug bij Juventus'

Pavel Nedved keert volgens de Italiaanse sportkrant Tuttosport terug bij Juventus. De Tsjech, die in augustus een punt achter zijn loopbaan als profvoetballer zette, zal naar verluidt aan het eind van het lopende seizoen terugkeren.
Bij de Oude Dame kon Nedved eerder aan de slag als lid van de technische staf, maar dat aanbod wees de oud-middenvelder af. Aan het eind van het lopende seizoen zal hij in een andere functie nu alsnog terugkeren bij de club waar hij acht seizoen actief was als speler.

De 37-jarige Nedved zal volgens het dagblad een functie krijgen waarbij hij werkt tussen de staf en de selectie. Recentelijk liet Juventus-voorzitter Jean-Claude Blanc nog weten dat de Tsjech altijd terug kan keren bij de Italiaanse club "De deuren staan voor hem volledig open", zei hij destijds.

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Heerenveen krijgt Tsjechische arbitrage tegen Sporting

Het Europa League-duel tussen de Friese eredivisionist SC Heerenveen en de Portugese titelkandidaat Sporting Club de Portugal zal geleidt gaan worden door een arbitraal trio uit Tsjechië.

Dit maakte de Europese voetbalbond UEFA deze donderdag bekend. In het Stade José Alvalade zal Pavel Kralovec volgende week donderdag het beginsignaal geven. Zijn vaste assistenten Miroslav Zlamal en Martin Wilczek zullen ook afreizen naar de Portugese hoofdstad.

Sporting is inmiddels al verzekerd van Europese overwintering. Het team van Jan de Jonge strijd samen met het Letste FK Ventspils en het Duitse Hertha BSC voor de tweede plaats in de groep. Heerenveen legt het momenteel op doelsaldo af tegen Hertha, dat de tweede stek bezet.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nieuwe arbiter voor PSV-Sparta Praag

De Europese voetbalbond heeft een nieuwe scheidsrechter aangewezen voor de Europa League-wedstrijd PSV-Sparta Praag. Het duel blijft in Zweedse handen. Oorspronkelijk zou Stefan Johannesson de leiding hebben, maar die rol is nu voor zijn landgenoot Martin Ingvarsson. De assistent-scheidsrechters en additionele arbiters blijven hetzelfde.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka speelt woensdag mogelijk eerste match in jaar

Op 28 november 2008 liep Daniel Zitka een kuitbeenbreuk en een zware enkelblessure op tegen Dender. Bijna een jaar later zal de doelman van Anderlecht voor het eerst weer een wedstrijd keepen. "Woensdag om 15u30 speel ik met de beloften een oefenwedstrijd op het veld van Union. Als de weergoden het toelaten tenminste. Daarover wordt dinsdagavond een beslissing genomen", meldt de 34-jarige Tsjech op zijn website. (dea)

hln.be

media_xl_2756475.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daniel Zitka maakte rentree na jaar blessureleed

De 34-jarige Tsjechische doelman Daniel Zitka heeft zijn rentree in het voetbal gemaakt na een jaar blessureleed. Zitka trad in een vriendschappelijke duel met de beloften van paarswit aan tegen derdeklasser Union. Zitka incasseerde één doelpunt, de beloften van Sporting wonnen met 3-1.

"Ik had niet veel werk op te knappen, maar ik ben geconcentreerd gebleven tijdens de wedstrijd", reageerde Zitka. "Ik heb hard gewerkt om opnieuw een echte wedstrijd, zelfs al is het maar een oefenwedstrijd, te kunnen spelen. Dat is toch niet te vergelijken met een gewone training."

hln.be

media_xl_2784618.jpg
 
IK GA DONDERDAG IN HET UITVAK STAAN BIJ PSV SPARTA PRAHAAAAAAAA

JAAAAAAA

als mensen nog zijn die er heen willen en in het uitvak zitten
kijk op de site van sparta, zoek naar psv sparta praag, vul de formulier in handtekening en scannen met paspoort, dan mailen naar iemand die je kent in praag die het kaartje voor jehaald en dan met spoedpost naar je huis bezorge woensdag had me oma ze gehaald e, vrijdag ochtend waren ze binnen
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa

heb er nu al zin in:D:D
 

Freddy2005

† In Memoriam
Sparta Praag blijft ongeslagen

Sparta Praag, donderdag in Eindhoven tegenstander van PSV in de Europa League, won met 0-2 bij stadgenoot Bohemians. De ploeg bleef door de overwinning ongeslagen in de Tsjechische competitie.

telesport.nl
 
Rosický wil graag bij Arsenal blijven

Tomas Rosický is niet van plan Arsenal via een vrije transfer te verlaten. De Tsjech is in het bezit van een aflopend contract, maar laat weten dat hij The Gunners graag trouw blijft.

Momenteel praten beide partijen al over een nieuwe overeenkomst. Arsène Wenger liet eerder ook al weten dat hij de 29-jarige speler graag in Londen wil houden.

Rosický, die achttien maanden aan de kant stond vanwege blessureleed, is daar blij mee. "De situatie is niet veranderd", zegt de international tegenover Sky Sports. "De manager vertelde me dat hij wil dat ik blijf. Dat wil ik ook graag, dus we zullen zien."

Na de 0-3 nederlaag tegen Chelsea staat Arsenal elf punten achter op de stadsgenoot. Rosický, die tegen The Blues mocht invallen, hoopt dat zijn ploeg in de kwartfinale van de Carling Cup tegen Manchester City weer laat zien wat het kan.

"De volgende wedstrijd is van levensbelang. Na een nederlaag als deze heb je een goede reactie nodig. Anders zal het nog moeilijker worden. Het zal nu lastig worden om de titel te pakken, dat weten we. Maar het seizoen als verloren beschouwen zou de grootste fout zijn die we kunnen maken", denkt de middenvelder.

Dat Robin van Persie maanden aan de kant staat met een blessure maakt het er voor Arsenal niet gemakkelijker op. "Het is moeilijk zonder Robin, maar ik had het idee dat andere spelers tijdens dit duel hun kansen zouden grijpen. We probeerden ons normale spel te spelen, maar ze verdedigden uitstekend."

Voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Havel stuurt condoleancebrief aan weduwe van Robert Enke

Na de zelfmoord van de Duitse voetballer Robert Enke heeft ex-president Václav Havel de weduwe in een brief gecondoleerd. Teresa Enke had in de doodsbrief voor haar man een citaat van uit een boek van Havel gebruikt. Havel voelde zich ontroerd dat de 33-jarige juist een zin van hem had gekozen en wenste in zijn brief Teresa Enke veel kracht en moed.

Het citaat van Havel was "Hoffnung ist nicht die Überzeugung, dass etwas gut ausgeht, sondern die Gewissheit, dass etwas Sinn hat, egal wie es ausgeht" en kwam uit zijn boek "Fernverhör" (1990).

radio.cz
 
Koller wellicht naar Cannes

De carrière van Jan Koller krijgt mogelijk in Cannes een vervolg. De 36-jarige Tsjechische spits denkt bij de Franse derdeklasser met plezier te kunnen spelen.

'Ik ben in onderhandeling met Cannes', bevestigde Koller tegen het Tsjechische Sport de gesprekken met de Franse derdeklasser. 'In de eerste week van december moet er meer duidelijkheid komen.'

Koller, die vanaf 2006 twee jaar voor AS Monaco speelde, staat tot 1 januari onder contract bij Krylia Sovetov Samara. Cannes, dat in de Franse derdeklasse dertiende staat, is voor de oud-international een aantrekkelijke optie. 'Ik ben geïnteresseerd en denk nog steeds mijn bijdrage te kunnen leveren', aldus Koller. 'Op mijn 36ste heb ik geen enorme ambities meer. Ik wil voor mijn plezier spelen.'

Bron: vi.nl
 
als koller nou gwn even bij sparta ze goals maakt, want zulke topschutters zijn er niet, bonny scoorde 4 goals, aan het beginv an het seizoen, en holenda de laatste paar wedstrijde Kadlec scoorde er 3,
En als Rosicky nou even in vorm komt half jaartje bij sparta, zou die meteen een basisplaats hebben bij de Gunners vanaf de zomer

Er word verteld dat Jarosik terug gaat keren naar sparta, dat zou heel mooi zijn Jarosik speeld nu bij Krylia Sovetov Samara, en is de enige speler in de wereld die in 4 landen Kampiioen is geweest.

Donderdag Psv Sparta, ik dnek dat het net sparta of net psv word,
heb er nu al zin in:D:D
 
Bovenaan