Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Sparta Praag-coach: "PSV is nu sterker"

Jozef Chovanec verwacht donderdag een zwaar Europa League-duel met PSV. De coach van Sparta Praag stelt dat de Eindhovenaren momenteel veel sterker zijn dan in het begin van het seizoen.

De oefenmeester lijkt dan ook tevreden te zijn met een gelijkspel. "Ze zijn veel sterker dan aan het begin van het seizoen", zegt hij op de website van de UEFA. "De basisformatie staat vast en hun aanval is erg sterk. Een punt zou voor ons een succes kunnen zijn." Sparta Praag moet het donderdag overigens stellen zonder de geblesseerde verdediger Roman Hubník, die in Praag nog wist te scoren tegen PSV.

De 49-jarige Chovanec kwam tussen 1989 en 1991 zelf uit voor PSV. Hij bewaard daar goede herinneringen aan. "We wonnen de dubbel en ik speelde naast prima ploeggenoten. Maar ik ben PSV vooral dankbaar voor de kans om echt professioneel voetbal te leren. Geen enkele school kan je de dingen leren die je oppikt als je speelt voor zo'n goede ploeg."

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Europa League

Groep B: De strijd om de bovenste twee plaatsen van groep B ligt nog helemaal open. Valencia, dat Lille met 3-1 versloeg heeft de beste papieren. Ook Genoa maakt nog kans; de Italianen speelden gelijk tegen Slavia Praag. Slavia Praag is uitgeschakeld.

Slavia Praag - Fc Genoa: 0 - 0.

sport.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Alleen Papadopulos twijfelgeval Heerenveen

Trainer Jan de Jonge beschikt voor het duel tegen Sporting Portugal van donderdag in de Europa League over een nagenoeg fitte selectie. Alleen de inzetbaarheid van Michal Papadopulos is twijfelachtig. De Tsjechische aanvaller trainde woensdag in Lissabon apart van de groep. Papadopulos gaf na afloop van de training echter aan te willen spelen.

telesport.nl
 
IK GA DONDERDAG IN HET UITVAK STAAN BIJ PSV SPARTA PRAHAAAAAAAA

JAAAAAAA

als mensen nog zijn die er heen willen en in het uitvak zitten
kijk op de site van sparta, zoek naar psv sparta praag, vul de formulier in handtekening en scannen met paspoort, dan mailen naar iemand die je kent in praag die het kaartje voor jehaald en dan met spoedpost naar je huis bezorge woensdag had me oma ze gehaald e, vrijdag ochtend waren ze binnen
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa

heb er nu al zin in:D:D

Tsjonge, tsjonge, wat een waardeloze wedstrijd. Ik heb het na 1 helft opgegeven.
 

Freddy2005

† In Memoriam
PSV dankzij laat doelpunt door in Europa

Na Ajax is PSV de tweede Nederlandse club die na de winterstop uitkomt in de Europa League. De Eindhovenaren hadden aan een minimale 1-0 zege op Sparta Praag voldoende om zich te kwalificeren voor de volgende ronde.

Een laat eigen doelpunt van Tomas Repka bracht de thuisploeg in het Philips Stadion de zege. De verdediger van Sparta Praag tikte een kopbal van Orlando Engelaar met de punt van de schoen over de doellijn. Daarmee schoot Repka de Eindhovenaren als groepshoofd naar de volgende ronde.

voetbalprimeur.nl
 
egt een klote wedstrijd

sfeer van sparta was geweldig,. en overheersend in het stadion , heb echt een haat gekregen sinds gister avond aan psv supporters
stonde met 4 jongens, en opeens wilde er 30 man op ons inslaan, zielige wannabee hooligans

maargoed, in de trein was er een wel aardige psv supporter die ons vroeg of we zin hadde in een biertje dat maakte de avond weer goed..
 
Soortgelijke ervaring had ik 2 jaar geleden bij Slavia Praag- Ajax. Toen stoven een kleine 800 man op ons af. Haatgevoelens?? Het schijnt er tegenwoordig bij te horen, helaas. Er lopen meer gekken los rond dan er vast zitten.
Mijn Ajaxshirtje zat veilig onder mijn dikke jas. Ik zat overigens gewoon op de eretribune , dus niet tussen de officiele uitsupporters.
 
tja, maarja ze hebbe gewonne in blesure tijd,. gaan door dus wat is ej probleem, ja het witte poeder in je neus dat ze hadde denk ik

de andere jongens ware wel geschrokke, ik en beetje, ik ga iedere wedstrijd van haarlem in de noord side, en ga ook vaak naar uitwedstrijde dus ik ben een beetje spanning wel gewend haha
 

Freddy2005

† In Memoriam
Wenger aangeslagen door nieuwe blessure Rosicky

Tomas Rosicky moet opnieuw plaatsnemen in de ziekenboeg. Arsenal-manager Arsène Wenger is aangeslagen door de liesblessure van de Tsjechische middenvelder.

Wenger moest Rosicky zaterdag halverwege het duel met Stoke City wisselen. 'Hij zat kapot en ik ook', aldus de Franse manager. 'Vooraf had ik me afgevraagd hij heeft woensdag al een hele wedstrijd gespeeld, moet ik de gok nemen? Tegen de rust had hij al problemen.'

Rosicky komt waarschijnlijk pas in 2010 weer in actie. De absentie van minimaal een maand is extra zuur voor de Tsjech aangezien hij in september na achttien maanden eindelijk verlost was van fysieke ongemakken.

Het wegvallen van Rosicky vergroot de personele problemen van Arsenal, dat door blessures Robin van Persie (enkel), Nicklas Bendtner (lies), Gaël Clichy (rugb), Theo Walcott (hamstring), Abou Diaby (kuit), Kieran Gibbs (enkel) en Johan Djourou (knie) al moet missen. 'We hebben meer blessures dan andere topteams', erkende Wenger. 'Je kan niet zeggen dat daar geen reden voor is. Maar die heb ik nog niet gevonden.'

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Wenger wil contract Rosicky graag verlengen

Arsène Wenger is ondanks het aanhoudende blessureleed van Tomas Rosicky van plan de Tsjech langer aan Arsenal te binden. Volgens de coach van de Londenaren is de middenvelder zelf niet schuldig aan alle blessures.
"Ik heb geduld met hem. Ik kijk altijd eerst naar de kwaliteiten van een speler, naar zijn instelling en naar zijn leidinggevende capaciteiten. Blessures kunnen iedereen overkomen. Tomas kan zelf niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat er met hem is gebeurd", aldus Wenger over de Tsjechische international.

De 29-jarige Rosicky keerde in september terug na bijna twee jaar aan de kant te hebben gestaan met een hardnekkige blessure aan zijn hamstring en knie. Ook op dit moment vindt Wenger de spelmaker terug in de ziekenboeg vanwege een liesblessure.

"Hij heeft nu te maken met een kleine terugslag. Maar als hij eenmaal weer regelmatig speelt, zal hij zijn oude niveau weer halen", spreekt Wenger zijn vertrouwen uit in de aanvallende middenvelder, die in drieënhalf seizoen niet meer dan 53 wedstrijden speelde voor The Gunners. Daarin kwam hij overigens tien keer tot scoren.

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Sparta Praag-FC Kopenhagen: 0-3

De strijd om de tweede plek in Groep K ging tussen Sparta Praag en FC Kopenhagen. Beide clubs stonden voor de confrontatie van woensdag gelijk in punten.

In Tsjechië toonde Kopenhagen zich echter een maatje groter dan Sparta Praag. Twee doelpunten van Dame N'Dioye hielpen de Denen aan een 0-2 voorsprong bij rust. Na de pauze gooide Jesper Gronkjaer het duel in het slot. Praag beëindigde de wedstrijd met tien man na een rode kaart voor Manuel Pamic.

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Filip Chlup verlaat RBC Roosendaal. De 24-jarige middenvelder laat zijn contract per 1 januari ontbinden en keert dan terug naar Tsjechië. Anderhalf jaar geleden nam de Brabantse club Chlup over van het Tsjechische Brno. Destijds tekende hij een contract tot medio 2010.

elfvoetbal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Lille plaatste zich voor de volgende ronde van de Europa League.

Lille - Slavia Praag 3-1

De Franse thuisploeg schoot uit de startblokken. Bewust van de opdracht die de ploeg vooraf had wilde Lille het duel snel in zijn voordeel beslissen. Na 25 minuten werd de score geopend. Yohan Cabaye haalde doeltreffend uit namens Lille: 1-0. Gervinho maakte het feest nog voor rust compleet. Hij bleek in een één-tegen-één-situatie doelman Romanovs de baas: 2-0.

Met de ruime voorsprong in gedachten startte Lille wat laconiek aan de tweede helft. Het leverde direct de aansluitingstreffer van Slavia Praag op. Stanislav Vlcek rondde een aanval van de Tsjechische ploeg goed af: 2-1. Echt in de problemen kwam de Franse club niet. Obraniak bracht de zege tien minuten voor tijd uiteindelijk in veilige haven: 3-1.

voetbalprimeur.nl
 
Stuttgart neemt afscheid van Tsjech Simak

VfB Stuttgart zal spoedig afscheid nemen van Jan Simak. De Tsjechische middenvelder, die bij de Duitse club amper in actie komt, praat momenteel al met diverse geïnteresseerde clubs.

"Hij is met verschillende clubs in gesprek", vertelt clubbestuurder Horst Heldt tegenover DPA. "Beide partijen willen in de winter tot een oplossing komen."

Voetbalprimeur.nl
 
Hubnik derde versterking voor Hertha BSC

Hertha BSC roert zich flink op de transfermarkt. Na Levan Kobiashvili en Theofanis Gekas heeft de hekkensluiter van de Bundesliga zich voor de rest van het seizoen ook verzekerd van de diensten van Roman Hubnik.

De Tsjechische verdediger wordt tot de zomer gehuurd van Sparta Praag, meldt Hertha BSC op de eigen website. De Duitsers hebben ook een optie tot koop op de 25-jarige international, die zes keer voor zijn land uitkwam.

Voetbalprimeur.nl
 
Bovenaan