Vlucht Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dat hangt soms van een aantal factoren af.
Wil ik grote zekerheid hebben om die dag in Praag aan te komen, dan boek ik KLM. In geval van een geannuleerde vlucht dan biedt KLM de meeste vluchten per dag aan en zou een vlucht overgeboekt kunnen worden. Overigens zijn zowel CSA als KLM Skyteamleden, overboeken zou in de regel tegen bijbetaling mogelijk moeten zijn. Met Easyjet, die ook vanaf AMS naar PRG vliegt heb ik geen negatieve ervaringen.

Dan is ook het vertrekpunt van belang. Vanaf Eindhoven gaan zowel Transavia als Ryanair, beide lowcost. Ik vind zelf Transavia fijner qua incheckbeleid/bagage etc. En mocht je dicht bij de Duitse grens wonen dan is Düsseldorf ook nog een optie.
 

dennuzzz

Donateur
Heb wel wat tegenvallende ervaringen met easyjet....zeker later op de dag vaak meer vertragingen omdat ze teveel vluchten op 1 dag uitvoeren....loopt 1 vertraging op halen ze dat nooit meer in en wordt alleen maar erger.....
 
KLM vliegt vier maal daags tussen Amsterdam en Praag, CSA 2 maal, Easyjet soms twee en soms eenmaal per dag. Dan heb je ook nog Transavia vanaf Eindhoven naar Praag.

Zelf vlieg ik wekelijks tussen Praag en Amsterdam en vrijwel altijd met KLM, soms met CSA als dit qua tijd beter past. Beiden bieden goede service, zijn meestal prima op tijd (behoudens een storm hier en daar) en zijn niet duurder dan Easyjet.
Easyjet en intussen Transavia ook, vind ik echt veevervoer. Geen beenruimte, geen economy comfortmogelijkheid of Business Class, geen Frequent Flyer opties. Hangen in de aviobrug in Praag als je terug moet of hangen op die vervloekte M/H-pier op Schiphol. Vreselijk.

Daarbij zijn KLM en CSA niet duurder dan Easyjet. Boek je tijdig ben je evenveel kwijt.
 
Hahahaha, jij hebt helemaal gelijk. Aan die extra voordelen komt deze dame nog lang niet.

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb gekeken naar de verschillen en heb gezien dat KLM toch een stukje duurder is en wij hebben daarom gekozen voor een 'veevervoer' maatschappij, namelijk Transavia. Ik zal zeker rekening houden met iets eetbaars in de handbagage hebben. Op 1,5 uur vliegen zal drinken niet geheel nodig zijn..... ;)
 
Aan die extra voordelen komt deze dame nog lang niet.


Oeps!
Dacht ik toch echt dat Timon een jongensnaam was.
Mijn excuus daarvoor:beleefd:.

Maar om de verwarring nog wat groter te maken; er bestaat ook een hagedis: Timon lepidus met deze naam.
Bron:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parelhagedis
En die heb je niet in Tsjechié.

Hoe dan ook, veel plezier straks en wie weet, lezen we hier nog eens de verhalen.
 
Bovenaan