Vloeibaargasgestookte cv

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wel een beetje erg vaag hoor, maar ik snap wat je probeert te vertellen. De mensen die ik ken met een CV systeem op vloeibaar gas (inderdaad duur) hebben toch vaak een extra verwarming erbij in de vorm van een tegelkachel of een ketel op hout (houtvergasser) welke binnen het cv systeem is geplaatst. Wij kunnen bijvoorbeeld ook onze kolenketel zo weer activeren (6 emmers kolen per dag in trechter) door 2 handels in het leidingsysteem om te draaien en dan is het weer de kolenketel in plaats van de elektra ketel. Je kunt er dus altijd nog een andere verwarmingsketel tussen zetten en dat kan natuurlijk ook een bio afvalketel zijn. Maar ik ken de prijzen niet van een kleine bio ketel zoals die noemt in je verhaal en dat had ik dus nou net erg interessant gevonden om te weten voor mezelf (en de lezer).
 
complete installatie Tsjechische professionele 30 kw afh van de brandstof . ongeveer 200000/250000 kc
wel erg gevoelig welke brandstof je erin doet.
niet echt een aanrader,voor iedereen.
rotation burner alternatief ander land 70 kw ong. 1500 euro ga ik dit jaar testen.
pellet kachel ander land met automatische as verwijdering ongeveer 1500 euro 9-12 kw.
uitstekende werking ,terugbetaald in 1 a 2 stook seizoenen.
extra kosten ignitors,reken op 1-2 stuks kosten 15 euro per stuk.


rest is moeilijk te calculeren .
ik test alle systemen en dan zien we wel.
 
Ongeveer dezelfde prijs als van een elektra ketel met 3 spiralen. Alleen de brandstof (mits je die gemakkelijk kunt krijgen) is natuurlijk aanzienlijk goedkoper. Bedankt voor het antwoord!
 
Bovenaan