Vloeibaargasgestookte cv

Topic in 'Wonen & Werken' gestart door piet m, 03-04-2018.

1. Heeft iemand daar ervaring mee en m.n. wat betreft de regelgeving rond plaatsen gastank in de tuin.
    Een Duits bedrijf gaat dat doen maar is niet bekend met regelgeving in CR.

2. Ik weet wel, dat de regelgeving strenger is geworden, dan een aantal jaren geleden.
    Afstand tot woonhuizen bv moet groter zijn.

3. alles wat je bouwt aansluit plaatst ,heeft revisie nodig volgens de wet .
    ofwel officiële keuring voor ingebruikname en periodieke keuring.
    En is het dus zeer aan te bevelen deze man te contacteren ,voordat een duits bedrijf in cz iets gaat doen.

zapalky vindt dit leuk.
  4. Ben daar voor jaren terug al eens mee bezig geweest, een gastank in de tuin, een voorwaarde was ook dat de tankauto niet op de straat hoefde te staan bij het vullen, maar dat de tank, op een plek moest staan waarbij de tank gevuld kon worden vanaf een zijstraat.
    Ik heb er maar vanaf gezien, verwarm nu met flessen [ 33 L ] in voor en najaar, en hout, huis goed isoleren, dan kan je hier voor weinig warm zitten.

5. Ik zal de burgemeester vragen wat de regels in onze gemeente zijn.
    i.p. kan de tankwagen op eigen terrein vullen en de afstand tot andere bebouwing zal geen probleem zíjn.
    Wordt geplaatst volgens de strenge eisen vd wet in Sachsen en onderhoud ed ook, zal toch niet veel afwijken vd regelgeving aan de CZkant vd grens.
    Wordt een huurtank en dus zijn onderhoud ed voor rekening bedrijf en anders moet ik een cz bedrijf zoeken .
    Huren scheelt erg veel geld van aankoop plaatsing ed en kan voor 12 euro p/mnd.

6. In de winter kom ik niet uit met flessen, blijf slepen om de cv draaiende te houden.

7. Koop je wel de juiste flessen? :champagne::lmfao:

A.Smit, Kohout en Plantage Bohémien vinden dit leuk.
  8. kuurgast

kuurgast Donateur

dennuzzz vindt dit leuk.
  9. Vraag is, wat kost het gas, inclusief transport, zit je aan een leverings contract vast, voor jaren had een burgemeester het idéé, heel het dorp op vloeibaar gas, drie grote tanks geplaatst, leidingen aangelegd.
    Nu vele jaren later, gebruikt alleen een groot hotel nog gas, van de 3 tanks, staan er 2 permanent leeg, bewoners vonden verwarmen met gas te duur, en stoken meestal hout, soms met bruinkool briketten, stinkt vreselijk, zou in een Natuurpark verboden moeten worden.
    Iemand wilde mij al eens wijsmaken dat verwarmen met stroom, goedkoper is als gas, ik weet het niet, weet wel dat hier enkele hotels met stroom verwarmd worden, er zijn ook appartementen gebouwd waarop geen schoorsteen te zien is.
    Wat mij opvalt, is dat flessengas al meer dan 10 jaar dezelfde prijs heeft, de laatste jaren zelfs iets goedkoper, kom daar in Nederland maar eens om.

10. kuurgast

kuurgast Donateur

Ik las ergens iets over huis verwarmen per jaar 30.000CZK is en op vloeibaar gas 40.000CZK.
    Weet alleen niet meer waarmee voor 30.000 het huis verwarmt werd.

Plantage Bohémien vindt dit leuk.
  11. of een goedkope warmtepomp in serie . en als het echt koud wordt met gas bijstoken.
    zelf stook ik bioafval (50-80 ton pj.) en een warmtepomp in serie .
    goedkoper heb ik nog niet gevonden

Deel deze pagina