Vliegverkeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Allemaal!

Mijn schoonzus woont met haar gezin in horni becva,
Nu gaan wij 2 keer per jaar naar hun toe (mijn vriend en ik) en zijn nu al diverse keren met ns hi speed geweest, en een paar keer met eurolines.

Ns hi speed, is geweldig, alleen het duurt zo lang! Daarom zouden wij graag een keer met het vliegtuig willen, alleen dan wel zo goedkoop mogenlijk natuurlijk,
Helaas wil ons geldboompje nog niet wil groeien!

Nu kwam ik een tijdje terug op de site van wizzair, SUPER goed koop vergeleken met de rest!
Als je het een beetje goed kan boeken heb je een vlucht al voor 100 retour met z'n tweetjes!
Alleen nu heb ik ook al een paar keer gekeken wat mensen er van vinden en ect., maar je kan er bijna niks over vinden??!

Kan iemand wat over wizzair vertellen?
Hoe was de reis? is het een heel oud/ gammel vliegtuig(omdat het zo goed koop is) wat kun je verwachten voor die prijs?

Of heeft iemand nog een ander alternatief voor goed koop/ en kort reizen?

hartelijk dank!

Rianne;)
 
Prima maatschappij. Niks mis mee. Vlieg er 3-4 keer per maand mee. Er zijn wat verschillen met de non-low cost maatschappijen:
- Stoelen wat dichter op elkaar
- Geen gratis snack (wel te koop)
- Opletten dat je hun baggage policy niet overtreedt want anders moet je op het vliegveld bijbetalen: Dus 1 gratis handbaggage per passagier van beperkte afmetingen en baggage die je incheckt mag een bepaald gewicht niet overstijgen. Maar check de details op hun site!
- Opletten dat je zelf vooraf online incheckt (web check-in) en je boarding card uitprint anders moet je 10 euro pp betalen op het vliegveld.
- Alles is handig via hun site te regelen en in te zien (My Bookings)
- Houdt rekening met busrit vanaf NS Station Eindhoven of lang parkeer kosten.

Ook een optie: www.germanwings.de vanaf Keulen. Dan moet je met de trein naar Keulen en dan met de S-Bahn naar het vliegveld. Heb ik ook weleens gedaan. Ging goed met Intercity vanaf Driebergen maar het is toch wat meer geloop met die S-Bahn en wat meer kans op vertragingen. Maar zeker een optie. Ze hebben vaak goedkope aanbiedingen.

Vanaf eind mei ergens vliegt www.easyjet.com vanaf Amsterdam.

Ik zou sowieso een abonnement nemen op hun e-nieuwbrieven. Altijd handig!

Ik heb tijdens het vulkaan-gedoe ook met CityNightLine (is volgens mij zelfde trein als NS High Speed) in slaapcoupe gereisd maar dit is vaak duurder en voor mijn lange lijf minder comfortabel. www.db.de

Succes.
 
gewoon goed voor dat geld! boek minimaal 3 weken vtv en je kan voor weinig naar Praag vliegen. of naar Katowice/Krakow is misschien nog interessanter aangezien dat dichter bij is dan praag t.o.v. Horni Becva
 
Heb al een aantal keren Wizzair gevlogen. Prima, niets mis mee.

Alleen snap ik deze opmerking van Stephanovitz niet:

"Opletten dat je zelf vooraf online incheckt (web check-in) en je boarding card uitprint anders moet je 10 euro pp betalen op het vliegveld."

Volgens mij betaal je juist voor web check-in extra. Ik hoefde vorige maand echt niets op het vliegveld te betalen. Je stapt zo het vliegtuig in en zoekt zelf een stoel uit.
 
Volgens mij betaal je juist voor web check-in extra.

Da's niet correct. Web check-in is gratis, inchecken op het Airport kost 5 of 10 euro:

http://wizzair.com/useful_information/web_check-in/

As part of its commitment to reduce costs and offer cheaper fares to its passengers, Wizz Air will introduce an airport check-in fee from 1st April 2010. Airport check-in purchased at the time of booking will cost EUR 5 and EUR 10 if purchased at the airport on the day of departure. The web check-in service is completely free.
 
Dank jullie wel voor alles reacties !

Dus het is het overwegen wel waard!

Ik heb ook op www.easyjet.com gekeken,
dat is helemaal geweldig, want ik woon in Hilversum. Lekker dicht bij Amsterdam!
Eindhoven is eerst wel een uurtje rijden!

Ook had ik al gekeken voor Katowice/Krakow!!

Nog meer tips zijn welkom!
:)
Bedankt!

Groetjes,
Rianne
 
Van Katowice/Krakow naar horni becvá is net iets korter dan van praag naar horni becva!

Maar dan moet je door Polen, iemand daar wel eens met de trein geweest?

Ik heb gehoord dat dat niet zo heel goed is.

Groetjes!:yawn:

Rianne
 
Ook wij hebben wel eens met Wizzair gevlogen, prima te doen en vanuit Eindhoven heb je ook goed ov. Het schijnt ook niet zo duur te zijn om lang te parkeren.

A3.
 
Wizzair of andere goedkope vliegmaatschappijen

Ook mijn ervaring met Wizzair is top. Niks mis mee alleen het online boeken ging wat lastig maar na al de tips hier op het forum te lezen en volgen ging ook dat uiteindelijk prima. :top: Wizzair vloog netjes op tijd en ook de terug weg ging goed op tijd. :ja:
 

Ad Verschoor

Donateur
Op vakantie vanaf Eindhoven Airport

Ryanair gaat vanaf Eindhoven ook vliegen op Praag. Deze stad was vanaf Eindhoven echter al te bereiken.

Ryanair vliegt nu in totaal naar 42 steden vanaf Eindhoven.
 

Ad Verschoor

Donateur
Ryanair annuleert vluchten op vrijdag vanwege pilotenstaking

Ryanair heeft alsnog twaalf vluchten van en naar Eindhoven Airport geannuleerd vanwege een pilotenstaking op vrijdag. Volgens het vluchtschema van de luchthaven gaan vluchten van en naar Faro, Pisa, Marseille, Porto, Catania en Praag niet door.

Ryanair liet eerder aan Eindhoven Airport weten vrijdag gewoon te kunnen vliegen vanaf de luchthaven, ondanks de aangekondigde staking van piloten.

Pilotenvakbond VNV trok die bewering van Ryanair al in twijfel, omdat de rechter eerder heeft bepaald dat de luchtvaartmaatschappij vluchten moet schrappen bij een nieuwe staking.

Piloten van Ryanair uit verschillende landen gaan op vrijdag staken. De luchtvaartmaatschappij gaat ervan uit dat ongeveer 150 vluchten in Europa vervallen. Volgens Ryanair zal het overgrote deel van het personeel op de stakingsdag wel werken.

In totaal zijn er op die dag 2.400 vluchten van de Ierse prijsvechter gepland. Het conflict van de piloten met Ryanair draait vooral om de arbeidsvoorwaarden die de budgetmaatschappij hanteert.

Bron: nu.nl
 
Prima, bedrijf betaalt geen belasting, niet op brandstof en niet op winst in een land met een beschaafd belastingklimaat en behandelt personeel slecht. Mensen die gebruik maken van hun diensten, zouden meer moeten nadenken over de gevolgen van hun vliegerij voor het klimaat. Allemaal wat bijdragen, minder kan ook, in Parijs heeft de wereld elkaar van alles beloofd, nu nog omzetten !
 

Ad Verschoor

Donateur
Het is dubbel riskant met Ryanair te vliegen

Wie met Ryanair vliegt loopt twee risico’s, die groter zijn dan bij andere maatschappijen. Niet het risico om neer te storten. Ryanair heeft een veilige staat van dienst. Maar wel het risico om niet aan te komen op de plaats van bestemming. Er wordt bij Ryanair veel meer gestaakt dan bij de gemiddelde andere maatschappij in Europa. Dat is geen toeval. Een van de manieren waarop Ryanair de tarieven laag houdt en de winst toch hoog is door het personeel zo min mogelijk te betalen voor zoveel mogelijk uren werk. Dat leidt steeds vaker tot ruzie met dat personeel. Dat is risico 1.

Risico 2 gaat over de financiële afhandeling van de schade. Je denkt dat je simpel je geld terug krijgt, omdat je niet hebt gevlogen, maar zo is het niet. Ryanair probeert zo lang mogelijk uit te komen onder terugbetaling. Het bedrijf stelt dat het er niets aan kan doen dat het personeel werk weigert en dat het dus ook niet verantwoordelijk is voor de schade. Er zal een rechterlijke uitspraak nodig zijn om vast te stellen of Ryanair zich mag beroepen op overmacht. En het bedrijf hoopt uiteraard dat veel claims niet opnieuw worden ingediend als ooit die rechterlijke uitspraak komt.

Kortom: Ryanair is goedkoop zolang er gevlogen wordt.

Bron: Trouw
 
Bovenaan