Vliegticket en huurauto voor bezoeken huurwoningen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hey,

Ik wist niet of ik het hier moest zetten, maar mijn man en ik plannen toch al voor juli naar Tsjechie te gaan ivm het op het oog hebben van twee interessante panden.

Nu, wij willen het liefst 3 dagen gaan. 2 om te reizen (en zelf wat te genieten) en 1 om de twee panden te bezoeken.
Wat is volgens jullie de beste vliegmaatschappij met huurauto? Of is het goedkoper om met een eigen wagen te gaan? (volgens mij niet, plus dan hebben we nog meer dagen nodig e is met werk niet echt haalbaar).

Heb er al een aantal gevonden en dan zouden we rond de 400 euro kwijt zijn...zonder slaapplek ed.

Bedankt voor alle tips!
 
De prijs van een vliegticket is heel verschillend. Ligt ook aan de maatschappij, er zijn vaak aktie's.
Wij gaan zelf liever met de auto, ga je vliegen dan ben ben je ook vaak een dag kwijt en met de auto ben je ook binnen een dag in Tsjechie. De kosten van een auto huren en vliegticket spaar je dan uit. Wij rijden voor ongeveer 225-250 euro heen en weer naar Nederland. Zou zeker proberen om een dag langer in Tsjechie te zijn, 1 dag is wel erg weinig.
 
Ik geef wereldreiziger gelijk.
Met de eigen auto is het makkelijk aan te rijden.
Een dag voor 2 panden is goed te doen, maar weinig keuze.
Wij hadden 5 panden uitgezocht en toen de keuze gemaakt.
Het leukste pand was het minst na de bezoeking.

Afijn, geniet van het dromen.

Groet.
 
Als je vandaag zou boeken voor een vlucht van Eindhoven naar Brno op 6 juli heen en op 10 juli terug, dan kost dat bij Wizz air vandaag voor 2 personen 170 euro heen en terug. Wizz air vliegt alleen op maandag en vrijdag op deze route. Van vrijdag tot maandag kan natuurlijk ook.

Het goedkoopste autootje kost in Brno voor 4 dagen 2331,98 kronen. Met de huidige koers ongeveer 87 euro. Daar komt dan uiteraard de benzine nog bij.
De tarieven voor de vluchten kunnen per dag verschillen.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Vanuit België is vliegen van Brussel naar Praag met Ryanair vergelijkbaar met Eindhoven > Brno.
Kijk zeker ook enkele dagen/weken later, want dat kan veel goedkoper zijn.
...goedkoopste autootje....Brno voor 4 dagen 2331,98 kronen....
Kan in Praag goedkoper, zie links in topic Auto huren, houd rekening met borgsom.
Als je ziet hoeveel tijd je al kwijt bent naar vliegveld rijden, wachten etc en de prijs, dan zou ik kiezen voor de auto.
Je bent flexibeler, geen onverwachte kosten en alle tijd om zelf te bepalen wat je wil doen.
Overnachten kan héél goedkoop in klein trekkershutje, vanaf 1 mei open.
 
Bedankt allemaal voor de tips. Eigenlijk is met de eigen auto dus makkelijker. Maar het kost uiteraard ook meer tijd.
Dat is toch ook iets wat wij in de gaten moeten houden. Het was namelijk niet direct de bedoeling om alle vijf de kinderen mee te nemen om "zaken" te gaan doen....
En probleem wat wij dan krijgen is oppas voor hen. Mijn schoonmoeder vindt 2 nachten nog ok, maar als ik die enkel al kwijt ben aan reizen....dan wordt het helemaal kort dag. (het vignet is sowieso geen probleem die moest ik toch al hebben :p)
Wizz heb ik eens bekeken en dan valt de prijs eigenlijk goed mee. Had nog nooit van die maatschappij gehoord, sterker nog, ik heb nog nooit gevlogen ;)
 

kuurgast

Donateur
....kost uiteraard ook meer tijd.....
Ligt er aan waar je precies heen wil. Een uur rijden naar Eindhoven ,uur voor vertrek aanwezig zijn ,anderhalf uur vliegen Brno ,auto huren ,rijden naar.....mapy...gauw zo'n 2 á 3 uur =minimaal 6 uur.
Met auto naar Praag = 8 uur + pauze.
Let op Wizzair heeft extra kosten voor bagage.
 
Ik ben een paar keer met Wizz air naar Nederland gevlogen. Het voordeel vind ik, dat het minder vermoeiend is dan met de auto. Voor een paar dagen neem ik alleen handbagage mee. Dat is gratis en je kan zo doorlopen, wat weer tijd scheelt. Ik vlieg meestal rond de 40 euro heen en weer. Het treinkaartje in Nederland is altijd het duurste van de reis. ;)
 
Bovenaan