Vitkovice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Een collega van mij heeft er vorig jaar met haar gezin geskied. En ze hebben het er prima naar hun zin gehad. Aardige pistes.
Vanuit Vitkovice kan je ook heel snel naar Herlokovice bij Vrchlabi om eens een andere piste te proberen.
 
Wij zijn in de kerstvakantie 2009 2 weken in Vitkovice geweest. De pistes zijn prima en niet te druk. In het dorp zelf is verder niet veel te beleven, maar er zijn genoeg mogelijkheden in de omgeving.
Voor boodschappen moet je naar Jilemnice of Vrchlabi. Er is wel een heel klein dorpswinkeltje waar je 's morgens vers brood kunt kopen. Het is ons zo goed bevallen dat we dit jaar met Kerst weer 2 weken gaan.
 
Heeft er iemand ervaring met het skigebied in Vitkovice? Is er wat te zien of te beleven? Hoe zijn de pistes?
Beste Sandy,

Vitkovice is de eerste piste die open gaat en de laatste die sluit.
je kunt er skiën tot begin mei.
er is genoeg te zien ....... een prachtig uitzicht als je dat bedoelt, :lmfao:maar wil je er iets beleven, ehhh nee, nada noppes.
de pistes, tja de pistes die zijn matig.

groet Loek
 
Gezamenlijke skipas

Wij skieden daar ook wel eens, want Vitkovice en Jablonec en Paséky hebben gezamenlijk een skipas, als je dat wilt dan kun je nog wat afwisselen. Jablonec en Paséky zijn ook mooi.
 
Het ligt eerder dicht bij Jilemnice. wel enigszins de bergen in. Op de kaart lijkt Rokytnice dichtbij. Maar over de weg moet je een flinke omweg maken. Wel een mooie rit overigens.
 

kuurgast

Donateur
Er zijn meer plaatsen met de naam Jestřabí in Tsjechië, bij Víkovice is dat Jestřabí v Krkonoších. ;)
De route naar de skigebieden van Víkovice en Rokytnice nad Jizerou kan je hier zien.
Alleen weet ik niet of de weg van Jestřabí richting Vítkovice in de winter begaanbaar is, want hij gaat hoog over een heuvel.:confused:
Vítkovice heeft 2 skigebieden, Skiareál Vurmovka en Aldrov.
Andere kant uit ligt Skiareál Homole Poniklá.
Je kan alvast de menukaart vertalen met googel van een pension/restaurant in Jestřabí v Krkonoších.
 
Bedankt voor de tips . Ik ben er ondertussen achter dat het dichtbij is maar dat de weg in de winter niet goed begaanbaar is. Waarschijnlijk kunnen we ons ook prima vermaken in Aldrov.
 
Bovenaan