Vissen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Ijsselg als je kijkt op mapy dan zie je die camping bij de meertjes en op hun website staat ook dat je daar een visvergunning kan kopen. Verder zie je iets verder op mapy bij Hostinné de Labe/Elbe waarover je hier meer info kan vinden. (Oost Bohemen en verder....)

ps kan je niet al jouw vragen over vissen bij die link/topic van Baan kunnen plaatsen? ;)
 
Hallo
In de eerste plaats alemaal vriendelijke groeten uit het belgenlandje.
Daar ik hier nieuw ben op jullie prachtige forum en dus een beetje onwennig wil ik jullie honderden vragen stellen...ik was nog nooit in cz.....maar als gebeten vliegvisser zou ik nu eindelijk wel eens willen een vakantie daar doorbrengen.
Zijn der hier mensen die tips hebben hierover....ook over huurhuisjes in de buurt liefst direkt tegen het water....meer en liefst ook stromend riviertje.
wij zouden vertrekken half augustus...ouders en 2 kids van 16 jaar.
mvg jan
 

dennuzzz

Donateur
Ik heb ze zien vliegvissen in de moldau vlakbij vyssi brod. Dat is niet ver van het lipnomeer. Ik vis weleens een dagje op het lipnomeer bij Lipno Nad vltavou. Accomodaties genoeg daar, o.a. Hotels, pensions maar ook appartementen. O.a. Landal heeft daar een park zitten. Vliegvissers heb ik overigens bij Budejovice nooit gezien....

Vergunningen zijn naar NL Maatstaven duur. In nederland ben je bijna een jaar lid voor de prijs van een vergunning voor 1 dag...Ongeveer 25 euro...Vis mag je overigens wel meenemen maar moet je registreren...

grt,
dennis
 
vergunning

wie nog geen tjechische licentie heeft stopt beter tijdens het oprijden naar het lipnomeer in horni plana ,identietijdskaart,nederlandse of belgische visvergunning(vragen en moeten ze echt zien) en ff het gemeentehuis binnengaan.
anders moet je daarvoor nog eens terugrijden en je passeert er toch.
koste mij voor 3 jaar 200 kronen....8euro.
plaatselijke vergunningen kun je overal krijgen waar een I staat...info
ps:op het lipnomeer is het niet echt gemakkelijk vissen......wie het toch probeert hier is nu nekeer nen tip van die domme belgen:stout:
de jagende vissen die je hier overal ziet zijn...........roofblei....dus zie maar eens naar de technieken hiervoor.
Ik ondenkte ze vandaag via internet......zeer vlug binnenvissen......maar echt zeer vlug he',werkt echt.
Ik ving ze vandaag zo.ale' groetjes vanuit tsjechie
byeeeeeeeeeeeeeeee
 
frymbruk

hey
vakantie tjechie zit erop.
gevist op het lipnomeer en rivier de vlatva .
op het lipnomeer 2snoekjes en verschillene roofblei gevangen met spinner.
op de vlatva sectie 27..28..29...veel forelletjes met droge vlieg gevangen,ligt het aan mij of zitten er geen grote meer?
kopvoorn was ook van de partij maar vlagzalm kon ik niet aan de haak krijgen.
al bij al wel leuke vakantie maar ik had grotere vis verwacht.
mvg belgje......
 
Hallo,

Ik heb even een vraagje over vissen in Tsjechie en dan voornamelijk het Lipnomeer.
De mogelijkheid bestaat dat wij in september die kant op gaan en man lief wil dan graag vissen in het Lipnomeer. Een beetje google wijst al snel op een dure vergunning á 1500 kronen, voor 1 week, want de gewone jaarpas van Tsjechie is niet geldig. Bestaan er ook dagpassen?

Zijn er mensen bekend met deze vergunning en met het vissen op zich?
En zijn er nog andere plaatsen in Tsjechie waar je leuk kan vissen?

Al vast bedankt voor de info.

Groetjes,
Arjenne
 

dennuzzz

Donateur
Ik heb weleens een dagpas gekocht a 25 €. Dure hobby is het in tsjechie.
Mijn vergunning kocht ik in frymburk. Een paar kleine snoekjes en een roofblei
Waren het resultaat bij lipno nad vltavou.
 
Bovenaan