Vissen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

is er iemand die dit jaar een visvergunning heeft gekregen in Tsjechie? Zo ja ging dat makkelijk?
Hoorde nl dat ze niet meer uitgegeven werden.
Weet iemand campings met eigen viswater??
 
Mijn moeder is me net voor! Ik ben inderdaad al de hele ochtend bezig geweest. Eerst gesproken met de Nederlandse visserijvereniging en daarna heb ik het Nederland consulaat in Tsjechië gebeld. Die vertelde mij inderdaad dat Nederlanders niet meer mogen vissen in Tsjechië; willen ze dit wel dan moeten ze examen doen. Dit is in het Tsjechisch en als je mazzel heb kan het ook in het Duits of Engels.

Ik zou inderdaad graag willen weten of er Nederlanders zijn die vanaf juni dit jaar (pas toen zijn de regels aangescherpt... en in januari 2014 wordt het waarschijnlijk weer afgeschaft) een visvergunning hebben gekregen. Voor ons zou het alleen om het Lipnomeer gaan.
 
Eerst gesproken met de Nederlandse visserijvereniging en daarna heb ik het Nederland consulaat in Tsjechië gebeld. Die vertelde mij inderdaad dat Nederlanders niet meer mogen vissen in Tsjechië; willen ze dit wel dan moeten ze examen doen. Dit is in het Tsjechisch en als je mazzel heb kan het ook in het Duits of Engels.

Ik zou inderdaad graag willen weten of er Nederlanders zijn die vanaf juni dit jaar (pas toen zijn de regels aangescherpt... en in januari 2014 wordt het waarschijnlijk weer afgeschaft) een visvergunning hebben gekregen.
Zie je Nederlandse toeristen die graag even willen vissen al zo'n examen doen?
 

Leen

† In Memoriam
Ik ben lid van de plaatselijke hengelvereniging hier in Blovice en ga ieder jaar daar mijn vergunning ophalen. Toen ik mij in 2007 aanmeldde, moest ik wel mijn lidmaatschap van de Nederlandse vereniging meebrengen en de grote vergunning. Er werd mij verteld dat ik anders een proef van bekwaamheid moest afleggen. Nu wordt aangenomen dat de NL vereniging hun leden heeft opgeleid. Het lijkt mij dat als je geen lid ben van een NL club en niet je grote vergunning bij je hebt, men er vanuit kan gaan dat je niet deskundig ben en een proef van bekwaamheid kan/mag afnemen.
 
wij moesten de nl visvergunning laten zien (zonder kon niet of werd heel groot probleem) toen kregen wij zonder veel moeite de algehele visvergunning voor een paar euro. Hierna moet je nog voor het gebied waar je wilt vissen een vergunning bij de viswinkel halen. de eerste vergunning haal je in het gemeentehuis. wel bleek dat lang niet iedereen wist hoe het werkte en dat er veel navraag gedaan moest worden en dat terwijl wij dus in het lipno gebied zaten. op het gemeentehuis gaf men wel aan dat als je geen nl vergunning had het niet ging. de bijkomende vergunning maakt het kostbaar wat ws wel aan het gebied ligt.
Arjenne kreeg dat antwoord over het examen en Nederlanders van de Tsjechische ambassade.
 

dennuzzz

Donateur
Denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn. De vraag om een vergunning te tonen lijkt me dat ze willen zien dat het iemand is die vissen kan en (waarschijnlijk) respectvol omgaat met de flora en fauna. Hetgeen van een echte sportvisser mag worden verwacht. Toch?
 
Als je hier in Vrchlabi bij de dierbenodigdhedenzaak een visvergunning haalt, kun je die krijgen bij het tonen van je Nederlandse visvergunning. Of dat nu een kleine of een andere vispas is, weet ik niet. Volgens mij heb ik tot nu toe niet iemand gehoord die problemen heeft gehad bij het krijgen van die vergunning.
 
Bovenaan