Villa Drag in Andelska Hora

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie is er weleens in ANDELSKA HORA geweest en wat zijn jullie ervaringen en wie is er in het huisje Villa DRAG van happy home geweest? ben wel een beetje benieuwd waar wij dadelijk terecht komen.

groeten

Eric
 
Ik neem aan dat je Andělská Hora bij Karlovy Vary bedoelt Eric?? Er zijn nl. minstens drie plaatsen met deze naam
 
hoi eric,

andelska hora is een heel klein dorpje dicht bij karlovy vary. het ligt in een mooie omgeving aan de weg nummer 6 tussen karlovy vary en praag. over deze stad en omgeving kun je veel vinden op het forum door middel van de zoekfunctie. als je gerichte vragen hebt zal ik mijn best doen om die te beantwoorden!

in andelska hora is een ruïne te bezichtigen. met heel veel fantasie kun je zien dat het ooit een bouwwerk is geweest :-). vanaf de heuvel waarop de ruïne staat heb je een prachtig uitzicht over de omgeving, vooral een aanrader bij zonsondergang (of opkomst, voor de vroege vogels). ik heb daar in ieder geval romantische uurtjes doorgebracht met mijn toen nog aanstaande man.

in het dorp zelf vind je twee kroegen en een klein winkeltje. (ahoewel, ik ben afgelopen jaar niet in andelska hora geweest en dit soort winkeltjes verdwijnen nog al eens.)

deze villa is pas een paar jaar oud en ziet er van buiten heel mooi uit (ook in het echt dus). ik ben er zelf niet in geweest maar we zijn er wel wezen kijken omdat er toendertijd een half gebouwd huis te koop zou staan.

groetjes
judith
 
Bovenaan