Vietnamese markten, winkels en bazars

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb me werkelijk suf gekocht op de markt in Cheb. Zowel die achter de interspar in Cheb zelf als die op de weg naar Waldsassen. Sinds er geen douaneposten bezet zijn durf ik de gok wel aan. De prijzen zijn goed onderhandelbaar. Tenslotte betaal je zelf wat je er voor over hebt. Zolang ze aan je verkopen zullen ze winst maken, ook al geven ze onder veel misbaar toe aan je laatste (lees laagste) bod.
Heb vooral de boheemse sekt ingeslagen, die vind ik gewoon lekker. Verder hebben ze vooral veel van hetzelfde. Heb uitermate veel lol gehad met een vietnameze handelaar, die me na veel en hard onderhandelen 30 van die flessen verkocht. De man stond het huilen nader dan het lachen tot de handel in mijn auto zat. Hij hielp heel gedienstig mee met inladen. Na de deur gesloten te hebben hebben we nog handen geschud en toen had ie wel een bigsmile. Onderweg heb ik me ( net als nu weer) afzitten vragen of ik niet teveel betaald had. Maar ik zat al ruim 1 euro onder de supermarkt prijs die ik ook al vrij laag vond. Volgende keer toch proberen of het niet voor nog minder kan.
 
Ik heb me werkelijk suf gekocht op de markt in Cheb. Zowel die achter de interspar in Cheb zelf als die op de weg naar Waldsassen. Sinds er geen douaneposten bezet zijn durf ik de gok wel aan. De prijzen zijn goed onderhandelbaar. Tenslotte betaal je zelf wat je er voor over hebt. Zolang ze aan je verkopen zullen ze winst maken, ook al geven ze onder veel misbaar toe aan je laatste (lees laagste) bod.
Heb vooral de boheemse sekt ingeslagen, die vind ik gewoon lekker. Verder hebben ze vooral veel van hetzelfde. Heb uitermate veel lol gehad met een vietnameze handelaar, die me na veel en hard onderhandelen 30 van die flessen verkocht. De man stond het huilen nader dan het lachen tot de handel in mijn auto zat. Hij hielp heel gedienstig mee met inladen. Na de deur gesloten te hebben hebben we nog handen geschud en toen had ie wel een bigsmile. Onderweg heb ik me ( net als nu weer) afzitten vragen of ik niet teveel betaald had. Maar ik zat al ruim 1 euro onder de supermarkt prijs die ik ook al vrij laag vond. Volgende keer toch proberen of het niet voor nog minder kan.

even een vraagje maar de vietnamezen die gooien misschien spul erbij zodat het word verdund en zodat die van de supermarkt dus toch nog beter is, zie je ook in turkije enzo met de parfums, en ook bij de vietnamezen heb je dat, dus beter gewoon kopen in de supermarkt ofzo.
 
even een vraagje maar de vietnamezen die gooien misschien spul erbij zodat het word verdund en zodat die van de supermarkt dus toch nog beter is, zie je ook in turkije enzo met de parfums, en ook bij de vietnamezen heb je dat, dus beter gewoon kopen in de supermarkt ofzo.

Ik heb als zuinige hollander uiteraard eerst 1 flesje gekocht bij hun en 1 in de supermarkt. Neem van mij aan dat e rgeen verschil was in smaak of alcoholpercentage. Alleen in prijs, dus volgende dag naar de markt gescheurd en een doos ingeslagen. Heerlijk gevoel gewoon voor de tent een flesje bubbels openen. Decadent?? Ja en....... tis gewoon lekker.
 

spookycat

† In Memoriam
En of het lekker is ik ben er ook een grote fan van en koop het overal in tsjechie,zowel in de suppermarkt als bij de vietnamees,het smaakt even goed en volgens mij is het dezelfde :lekker::wow::)
 
S

sanmike

Guest
Vietnamese markt 2

Hallo

Er schijnt ook een Vietnamese markt te zijn in of in de buurt van Cheb. Dit moet een van de grootste van Tsjechie zijn. Kan iemand mij vertellen waar deze zit.

Mike
 
Potůčky ligt ten noorden van Karlovy Vary aan de duitse grens bij Johanngeorgenstadt.
Het is een gat van niks, het ligt aan het eind van de wereld, maar de markt is inderdaad gigagroot.
Maar zeeeer veel van hetzelfde zoals op alle Vietnamese markten.

Je komt er vanuit Karlovy Vary o.a. via Nejdek en Horní Blatná. Een leuk tripje door de bossen.
Een mooie rit erheen gaat ook vanaf Boží Dar.
 
En wat nog leuker is om met de trein er naar toe te gaan.

In de winter is het werkelijk buitengewoon moi om deze rit te maken.

Voor de rest is Potucky een prul van een dorp volgestouwd met allerhande onzin.
 
Net buiten Cheb in de richting van Waldsassen zit een hele grote vietnamese markt. Achter de interspar in Cheb zelf zit er ook eentje. Als je vanuit Cheb zelf omhoog rijd zie je de afslag naar de interspar. Een kleine 50 meter verder linksaf ga je de weg op naar waldsassen. Na ruim 1 km zie je links de markt liggen naast de benzinepomp. Succes
 
schrale troost

Hallo,

Gisteren terug gekomen van onze 4e wintersport vakantie. Elk jaar op de terug reis doen we een korte stop bij grensovergang (Petrovice geloof ik) richting Dresden. Zo ook dit jaar. We zijn wel gewend aan de agressieve manier van verkopen van deze mensen echter dit jaar sloeg toch echt wel de kroon. Mijn vriendin zag een "prachtig" namaak truitje en vroeg of ze hem kon proberen. De maat was niet voorhanden dus de verkoper rent weg en komt terug met de goede maat. Prima, echter de prijs die hij vroeg was dermate hoog dat voor ons de lol er af was en hem vertelden dat we niet meer geinteresseerd waren. Ik zelf stond bij een ander kraampje te kijken toen mijn vriendin mij liep dat deze verkoper wel erg agressief werd. Ondertussen kwam er ook een vrouw bij die ons smeekte het truitje te kopen, echter wij wilden niet meer. Op het moment dat ik mijn vriendin kom bijstaan roept de mannelijke verkoper dat ze "krank im Kopf" is. Ik probeer samen met mijn vriendin naar de auto te lopen (er kwamen steeds meer andere verkopers bij staan) toen de verkoper mij een vuistslag op mijn gezicht gaf wisten we dat we moesten maken dat we weg kwamen, waarom de man zo kwaad werd is voor ons een raadsel. Echter dit was nog niet alles, de vrouwelijke verkoopster bleef maar smeken het truitje te kopen, weer bleef ons antwoord nee (helemaal na de vuistslag). De mannelijke verkoper kwam er vervolgens met een stok aan en begon daarmee op ons in te slaan. We besloten maar snel 5 euro voor hun rommel te betalen. Het was toen nog niet over maar we konden net op tijd de auto bereiken en met een straal gas de grens over gaan. Mijn vraag is hebben meer mensen hier ervaringen mee?

Ik moet zeggen wat een afschuwelijk verhaal..vooral om dat het in min dorp is gebeurd, 5 jaar geleden toen ik hier land kochte was me verteld dat wanneer de snelweg van Usti naar Dresden klaar zou zijn de vietnamezen in petrovice zouden verdwijnen..helaas is de snelweg al meer dan een jaar af en ze zitten er nogsteeds...maar toen we na een half jaar werken in het buitenland begin aug. thuis kwamen, waren we verbaasd hoeveel kramen weg waren en hun winkeltjes te koop staan..Ik hoop dat zo'n incident hier in petrovice of waar dan ook..nooit meer zal plaats vinden.. Helaas dat er geen aangifte gedaan is, want hier in ons dorp weet iedereen alles en ze zouden het me zeker gelijk verteld hebben, aangezien de burgemeester familie is en ik nederlands ben.
Hopelijk weerhoud het je niet om volgende keer weer langs Petrovice te komen..of neem anders voor d zekerheid de snelweg.Gr Reg
 
Wij hebben het met een groep ook wel meegemaakt; Gingen ook via Dresden langs de Asia-markt en ofschoon het vroeg in de ochtend was, was er één vietnamese verkoper al straalbezopen en agressief tegen mijn man. Resultaat: Nooit meer teruggekomen met onze busreizen. Ik vind het toch al troep dat ze verkopen, maar sinds we ons huis in Senohraby hebben duiken we in Benesov nog weleens een vietnamese winkel in: Meer aanbod, leuke prijzen en vriendelijk personeel!
 
agressieve vietnamees

Heb hetzelfde dit weekend ondervonden in Zelezna Ruda, ook hier waren vele stalletjes gesloten,Vrienden van ons wilden perse langs deze markten[ondanks onze waarschuwingen] en dat hebben ze geweten ook!!!ze hadden het nodige gekocht en liepen naar de parkeerplaats. Jonge vietnamezen vroegen in het duits of ze nog wat nodig hadden en begonnen ze al in het duits te beledigen.Vervolgens werden de tassen opengescheurd en de gekochte waar werd bekritiseerd.Ze kregen vervolgens een pak slaag .Ik had de auto inmiddels gestart en de vietnamezen aangetikt om onze vrienden te ontzetten,dit werkte.De volgende dag zijn we langs de diverse vietnameze stalletjes in Klatovy gegaan en hebben we hun laten zien dat ze teveel betaald hebben
 
Inderdaad wordt het wat minder gezellig op de markt.

Vorig jaar sta ik met dochter op de markt bij Kraslice.

Ik sta verderop en zie dat mijn dochter om een truitje vraagt.

Wat er precies gezegd werd weet ik op dat moment niet maar de Vietnamezse vrouw en later de man begonen te schelden naar mijn dochter.

Grijnzend heb ik het aangekeken.

Mijn dochter is groot, mooi en met lang blond haar.

Ze is lief.

En ze kan zich uitstekend verdedigen door verdedigingssporten wat ze gedaan heeft.

En dan zie je die lange blonde neerkijken op die kleine Vietnamezen.

En ik hoor haar zeggen: En nou moet je wegwezen of ik grijp je bij je kleine lurven.

En ze doet gewoon een stap vooruit richting Vietnamezen.

En die deden een stap achteruit.

Mijn dochter is witheet weggelopen.

Ze moest van die Vietnamezen die trui kopen en daar had ze geen zin in.

En met mijn dochter gaat alles goed, is nog op wereldreis.
 
hahaha Kukel, je weet het weer erg leuk te vertellen! Prachtig toch? Zo'n dochter! Je zal wel trots op haar zijn.
Wij gaan al een paar jaar niet meer naar die markten met opdringerige verkopers. In Moravië heb je veel winkels van Vietnamezen en deze mensen zijn erg vriendelijk en alles is erg voordelig geprijsd dus je hoeft niet af te dingen. Dat vind ik veel prettiger winkelen.
 
Wij waren dit jaar in een Vietnameese winkel in Svetla nad Sazavou en kochten daar een aantal T-shirts. Toen ik ging afrekenen gaf de man aan de kassa mij ongevraagd 100 kronen korting!
 
Vietnamese winkels/markten

Tuurlijk ben ik trots op mijn dochter.

Maar langzamerhand zie je de Vietnamezen winkels openen.

De tochtige kramen zullen tot het verleden gaan behoren.

De Vietnamezen kinderen krijgen, denk ik, goed onderwijs en zullen er absoluut geen behoefte aan hebben om in zo een tentje te gaan staan.
 
Weer een ervaring rijker!
We waren op de vietnamese markt tussen Kolin en Kutná Hora. (hutjes en tentjes met plastic dak, etc.).
Zochten daar een trui voor onze zoon als cadeautje en naar een flees vest voor mij.
Beide na flink afdingen gekocht (trui: vraagprijs 300 Kc, gekocht voor 180 Kc.)
2 dagen later lopen we in de Asia Markt (redelijk nieuw!) in Kutná Hora. Hangt daar die exact zelfde(!!) trui in het rek voor 150 Kc. En dat was geen uitverkoop of zo. Gewoon normaal geprijsd.
(P.S. De zoon was er zeer blij mee!)
 
Bovenaan