Vietnamese markten, winkels en bazars

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ja i ben het er ook helemaal mee eens dat de winkeltjes veel leuker zijn dan de markten. en als je naar de kraampjes wil ga ik liever naar de kraampjes die met 3en ofzo bij elkaar staan, want daar kan je meestal ook al rustig rond kijken. ik hou er niet zo van dat al die mensen je steeds gaan roepen.
 
razzia politie en douane

We zijn de laatste dag in de meivakantie door de politie aangesproken op zo,n markt in Zelezna Ruda. Ze wilden weten wat we gekocht hadden, bij vertrek op moederdag was er bij de grensovergang voorbij pilsen een razzia aan de gang van douane en politie. In Klatovy hebben enkele vietnamezen zich in normale winkels gevestigd,zag er bijna geen merkkleding maar heb de jongens wel goedkoop in trendy kleding kunnen stoppen:) Joep
 
vietnamese markten

hallo

ik ga dit jaar voor het eerst naar tsjechie vlakbij trutnov in juli ik heb gehoord dat daar vietnamese markten zijn is dat nog steeds zo en kan iemand mij anders vertellen waar ze anders zijn want wil dat graag met mijn dochters gaan bezoeken

gr :zwaai:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Voor 189 miljoen kronen beslagname op Dragon markt bij Cheb

Illegale waren ter waarde van 189 miljoen kronen zijn vandaag in beslag genomen op de Dragon markt bij Cheb. Opnieuw betreft het niet gemerkte sigaretten, vervalste kledij, Cd's en DVD's. Bij de groots opgezette razzia werden 670 beamten ingezet.

radio.cz

idnes.cz

novinky.cz

Het is dus ook voor de kopers opletten geblazen bij de huidige veelvuldige acties. Ook bij wegcontroles, zelfs nog in Duitsland, gaat men niet vrijuit als dergelijke waren worden aangetroffen.
 
Hallo trudy,

In Trutnov is een kleine Vietnamese martk, verkoopt alleen maar "troep" en is duur; je moet veel afdingen. Echter de Vietnamezen zitten ook in winkeltjes in Trutnov en daar kun je rustig, leuk en goedkoop winkelen, maar afdingen kan daar niet meer. Maar ja ze zijn al erg goedkoop (en veel vriendelijker). Deze tendens zie je in heel Tsjechie gebeuren.
 

Vodnik

† In Memoriam
ja, de vietnamese markten zijn er nog in grote aantallen, zeker aan de grenzen, maar het is aan het veranderen! Er valt nog steeds met deze markten veel geld te verdienen maar de vietnamese mafia veranderd en gaat in hasj teelt. Er worden oude grote panden opgekocht en wietplantages in aangelegd, uiteraard wordt electriciteit afgetapt vóór de de electrameter en niet erachter!

(info uit tv journal afgelopen week)
 
Bij grens Zelezna Rudaakelig stil

De razzia,s hebben aardig huisgehouden .Voorheen waren hier complete straten met hutjes en heel veel kraampjes.Nu is een enkeling nog open en zit het meeste dicht met plastic:slik: .Je ziet hier ook niemand.Ben er even wezen kijken ,de vietnamezen hebben weinig omzet ,zijn duur en opdringerig.In Klatovy ff verderop zitten vietnamezen in normale winkels met veel lagere prijzen .Voor illegale merken moet je echter spitten,is er wel maar ze hebben wel ander leuks,Joep:wow:
 
ok, die markten vond ik al nooit zo leuk veel te opdringerig die winkeltjes zijn veel leuker ja, of anders de kraampjes die apart staan, daar mag je meestal ook wel rustig rond kijken.
 
De grens bij Rozany in het noordwesten is één lang lint van Vietnamezen aan beide kanten. Er zijn ook leuke restaurantjes langs het water maar in het weekeinde is het een toeristisch uitje voor de Duitse buren en behoorlijk druk.
 
Asiamarkten rond Cheb/Autocamping Drenice

Nieuw op de site en "nieuw" in Tsjechië. Vorig jaar voor het eerst naar Autocamping Drenice geweest. Erg leuk helaas slecht weer. Volgende week gaan we weer om het dunnetjes over te doen hopend op mooi weer. Ik zit overal de forums een beetje te lezen over de Asiamarkten rond Cheb. Vorig jaar zijn we niet geweest, bepaalde verhalen over gehoord. Nu twijfel ik nog steeds; is het verstandig om als gezinnetje met 2 kinderen van 10 en 8 over deze markten te struinen? Iemand ervaring of waar we op moeten letten?
Bedankt alvast en als er mensen met kids naar deze camping gaan misschien tot volgende week...
 

Vodnik

† In Memoriam
Je kan rustig naar die markten gaan,tenzij je niet wilt dat je kindertjes verwend worden. Mijn ervaring is dat ze graag kleine kinderen wat lekkers toestoppen, rustig laten doen, over het algemeen erg vriendelijke mensen!

P
 

Freddy2005

† In Memoriam
Speurders nemen opnieuw vervalsingen in beslag

Bij een tweede razzia binnen 24 uur hebben controleurs van de wareninspectie (ČOI) en de vreemdelingenpolitie vrijdag op de vietnamezenmarkt in Hate-Chvalovice bij Znojmo valse waren voor een bedrag van zeven miljoen kronen (ca. 300.000 Euro) in beslag genomen. Het betrof 6000 paar schoenen en kledingstukken. De onderzoekers waren op donderdag reeds langs geweest en toen troffen ze er voor 11,4 miljoen kronen (ca. 485.000 Euro) aan vervalsingen aan.

Dit jaar hebben de speurders reeds voor meer dan 77 miljoen kronen aan vervalsingen aangeslagen, dit in Hate alleen. Dit is voor de producenten van de merkproducten een verlies van 3,3 miljoen euro.

radio.cz
 
Bovenaan