Muziek Videoclips in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ter navolging van Jarin's topic 'Buitenlandse films...' tref je hier een lijst van buitenlandse videoclips.

INXS - Never Tear us Apart
Zo'n beetje de eerste videoclip die in Praag gemaakt werd door de Australische rockband INXS in december 1987. Eigenlijk wilde de band de videoclip in Venetie opnemen, maar nadat ze videobeelden van zwanen aan de Moldau zagen waren ze overtuigd: De videoclip moet in Praag opgenomen worden!
Aangezien ze toch in Praag waren namen ze nog 2 videoclips op: Guns in the sky en New Sensation. De nummers stammen van hun album Kick. Deze videoclips + footage zijn te zien op de video Kick the video flick.

In Never Tear Us Apart te zien: Joodse Wijk, Oude Stadplein, Kampa, Karelsbrug en Burcht
Guns In The Sky: Gangpad in Obecni Dum (in 20 minuten opgenomen!)
New Sensation: Balkon van Obecni Dum (zie foto bij mijn profiel
grin.gif
)

BOYZONE - Every Day I Love You
In de clip te zien: Luchthaven, Oude Stadplein en plein voor de Praagse Burcht. Boyzone reed in een Tatra.

GERI HALLIWEL - Look at me
Clip was niet echt een succes, maar het was wel in Praag opgenomen! Te zien zijn de Kasteeltrappen, een begraafplaats, een toren bij de Karelsbrug en het Centraal Station.

LASGO - Something
Op Hlavni Nadrazi opgenomen. Je ziet de hal, het perron en de kavarna Fantova. En...een pak Nederlandse Douwe Egberts koffie
grin.gif


ROMEO - Angel From Above
De Nederlandse R&B band vinden een potret van een dame (Eva Aichmajerová ) en lopen door Vysehrad en/of Praagse Burcht om de tekening aan de vrouw te geven.
Op de single staat behalve dit nummer ook een home-video van Romeo in Praag. Zeg maar soort 'making of'.

FOOLS FATAL - You Make Me Feel
Deze videoclip van de Nederlandse rockband was op tv te zien rond de tijd van de overstromingen in Praag.
Dit had wel iets, omdat het in de clip regende en de Karelsbrug en het Oude Stadsplein te zien waren.

NAKATOMI - Children of the night
Technoversie van een oude nummer.
In de videoclip te zien: Narodni Divadlo, Praagse Burcht en het Rudolfinum. Er zit in de clip ook een Tatra...
smile.gif


LIGHTHOUSE FAMILY - Wish/One
Herkenbaar beeld van mensen die in de metro zitten en maar wat voor zich uit zitten te staren. 2 mannen van Lighthouse Family en een mede-passagier lopen door de metro. Van een paar passagiers kun je in de clip zien waar ze aan denken of wat ze dwars zit. Aan het einde stappen deze mensen uit en lopen vrolijk de (rol)trappen op. Op de CD-rom gedeelte van de single staat de hele videoclip met lyrics en foto's. Het laatste stukje 'One' is een cover van U2.
In de clip te zien: Praagse metro + station

NAWAL EL ZOUGHBI - Dallouna
Heeeeel aparte videoclip van de Libanese zangeres Nawal. Arabisch muziek met afwisselend beelden van een zonnige land en Praag.
De dansers in de clip dragen traditionele Tsjechische kleding en dansen op Libenees muziek.
In de clip te zien: Kampa en Karelsbrug

LINKIN PARK - Numb
Schreeuwen dat ze kunnen! Een ongelukkige jongedame loopt over de Karelsbrug

LINKIN PARK - From the inside
De revolutie lijkt zich te herhalen...

ALEXANDER - Take Me Tonight
Een k*t song van de winnaar van de Duitse Idols (Deutschland Sucht den Superstar). Heel fout nummer en een even foute zanger. Speelde zich af op Hlavni Nadrazi. Waarschijnlijk van Lasgo afgekeken
58.gif


DJ TIGA - Hot in Herre
Speelt zich niet af in Praag. Maar die pop in de clip kom daar wel vandaan: It's Pan Spejbl!
 
Rudolf, leuke topic!!!
Praag is erg geliefd, ja, geen wonder zo'n mooie stad.
Die van DJ Tiga vond ik trouwens echt super met Spejbl.
Heel knap gedaan en leuk om Spejblik overal ter wereld te zien!!!!!
dance.gif
dance.gif
dance.gif
 
Hmmm vond de muziek wel minder (DJ Tiga) en had meteen door dat het "good old Spejbl" was. Vindt em in de originele outfit toch leuker, als ie zo dan ook nog eens kon dansen :-))
 
De titel van de REM clip is E-bow the Letter. Als ik het goed heb.

Hier nog een paar clips (er komt geen eind aan
grin.gif
)

Blue - Breathe easy
Meest recente videoclip filmed in Prague (of andere stad). Te zien: Klooster en station. Onlangs nog op TMF gezien.

Before four - I'll be there
Cover (van Jacksons?) gezongen door een Deutsche boyband
tongue.gif
Schijnt in Praag te zijn opgenomen. Via internet zag ik de videoclip van slecht kwaliteit, dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen.

Celine Dion - It's all coming back
Opgenomen op kasteel Ploskovice in Litoměřice
 
Nog een paar:

lambretta - Bimbo
band uit Zweden. Opnames bij het beeld van Jan Zizka op Zizka Heuvel en in het mausuleum achter het beeld.

HIM - The sacrament
Meest recente videoclip. Opgenomen in Praag en in kasteel Ploskovice bij Praag.


Onderste 3 videoclips zouden volgens een enkele bron in Praag opgenomen moeten zijn. Maar voor mij een twijfelgeval:


Dee Dee - The one
Belgische zangeres. De clip is opgenomen op een kasteel in/bij Praag. Ik heb de clip gezien (Op Kazaalite).
Van CZ kan ik niks herkennen.

Bro 'sis - V.I.P.
Duitse band, die in Duitsland erg populair is. Ik denk dat deze band voortgekomen is uit de Duitse versie van 'starmaker'.

Jeannete Biederman - No More Tears (geen Ozzy Osbourne cover
grin.gif
)
Duitse zangeres. Clip schijnt deels opgenomen te zijn in een oude theater in Praag. Ik heb de clip vaker gezien, maar het kon net zo goed in Duitsland geweest zijn.
Een stukje van de clip is hier te zien
 
Velvet Revolver - Slither
nieuwe band van een paar ex-Guns&Roses leden.

Alleen de buitenopnames zijn in Praag gemaakt. Een vrouw rijdt in een Tatra (?) langs de Moldau en door de straat Novy Svet op Hradcany.

Voor de rest zijn het opnames van de band die in een ondergrondse ruimte spelen. Eerst dacht ik dat die opnames in een ketelhuis in CZ waren gemaakt, omdat af en toe een zooitje skelletten te zien waren. Maar die binnenopnames zijn schijnbaar in LA opgenomen.
crazy.gif


Hier kun je de videoclip zien.
 
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien.
Ergens half jaren '90 las ik in een klein artikeltje in de Telegraaf (!), dat de Tsjechische zangeres Ilona Csáková een liedje over Amsterdam zong. Titel: Amsterdam
blush.gif


Sinds kort heb ik een DVD waar de bijbehorende videoclip opstaat. Het enige wat je van Nederland kunt zien zijn een paar molens en een brug in Amsterdam waar Ilona Csáková staat.

Hier kun je een stukje van het nummer AMSTERDAM beluisteren.
 

Bijlagen

  • 29111-Amsterdam.JPG
    29111-Amsterdam.JPG
    26,7 KB · Bekeken: 4
Een aantal bands/zangers die ooit in Praag een videoclip hebben opgenomen hebben de video op hun officiële website staan.

Daarvan plaats ik hieronder de links. Via de meeste links kom je op dat deel van de website terecht waar nog meer videoclips van desbetreffende artiest staan. Zoek dan gewoon de titel op. Rest gaat vanzelf. Meer info over de videoclips in mijn 1e bericht van dit topic.

INXS: Never Tear us apart/New Sensation
Locatie: verschillende locaties in Praag/Obecni Dum
Klik hier

Celine Dion: It’s al coming back to me now
Locatie: Kasteel Ploskovice in Litomerice
Klik hier

Lambretta: Bimbo
Locatie: standbeeld van Jan Zizka en het Mausoleum
Klik hier

Nawal Al Zoghbi: Dalo Onah
Locatie: Kampa bij Karelsbrug
Klik hier

Lighthouse Family Wish/One
Locatie: Praagse metro
Klik hier en vervolgens op ‘enter’ , ‘music’ en ‘video’. Het is video nr. 3

Laso: Something
Te zien: Hlavni nadrazi
Klik hier

Pan Spejbl in DJ Tiga’s videoclip Hot in Herre. Klik 'Herre'
 

Bijlagen

  • 56484-apart2.gif
    56484-apart2.gif
    24,7 KB · Bekeken: 65
Bovenaan