Via Praag naar Nachod?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Normaal gesproken rijden wij altijd via Zittau richting Nachod. We hebben nu het idee om via Praag te rijden. Hebben jullie daar ervaring mee? Is dit beter of juist niet?
 
Wat mij betreft een afrader. Vooral gezien de drukte rond Praag

Wij zijn de laatste jaren naar Trutnov gereden via Berlijn, Cottbus, Legnica (Polen). Dat beviel erg goed op een hobbelig 4-baans stuk van 70 km lang door Polen na.

Als je Utrecht, Enschede, Hannover, Berlijn, Cottbus, Legnica, Kamienna Gora, Náchod rijdt, heb je denk ik een prima verbinding.

Marcel heeft meer ervaring met deze route.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Vanaf (vlakbij) Nachod is Mayca pas over Praag naar huis gereden toch, dus misschien kan zij je nog tips geven.
 
wij rijden altijd over praag nachod en deze weg is na het komen van de snelweg heel goed te rijden en naar onze mening de snelste. als je via dresden komt richting praag hoef je maar een klein stukje door praag en ben je gelijk weer op de snelweg richting hradec kralove. vanaf dresden is de tijd ongeveer š uur naar nachod al je wilt kan ik je de weg wel vertellen hoe het snelste door praag
 
Oké Brno05, bedankt. Dan gaan we toch via Praag. Ik zou het heel fijn vinden als je mij zou kunnen vertellen hoe door Praag te rijden.

O Ja Brno05. Hoeveel uur is š uur?
 
martimmie schreef:
Oké Brno05, bedankt. Dan gaan we toch via Praag. Ik zou het heel fijn vinden als je mij zou kunnen vertellen hoe door Praag te rijden.
Dat is heel makkelijk hoor, gewoon de borden met "Hradec Kralove" volgen... Kan niet missen. En trouwens in Praag heb je buiten de spitsuren nauwelijks files, en ook in de spitsuren zijn de files qua lengte absoluut niet met de Randstad te vergelijken.

martimmie schreef:
O Ja Brno05. Hoeveel uur is š uur?
Van Dresden naar Praag rij je in 2 uur. Nachod is denk ik nog zo'n 1,5 uur extra.
 

Marcel

Moderator
ik zal me er ook ff mee aan bemoeien, op "verzoek" van Gorrit.
alleen is onze route wat verder door Polen.
na Legnica naar Walbrzych, door Walbrzych heen, dan naar Golinsk, de grens over naar Mezimesti, borden Nachod volgen.
nix drukte, wel een mooie route.
deze route duurt +/- 10 uur vanaf Utrecht gezien.
die 70 km hobbelen in Polen, kan je met met 90-100 km per uur wel rijden.
terug is 100% snelweg.
als ik het zo boven lees, genoeg opties !!
 
Na jaren via Praag, hebben we Trutnov geprobeerd laatste zomer, via Polen, tweemaal, verreweg de rustigste en snelste route. Praag vermijden is ons advies. Groeten,

Lucie
 
Wij zijn van Nachod, via Praag naar Dresden terug gereden. Dat is ons goed bevallen, maar we reden buiten de spits door Praag. Wij vonden het lekkerder dan door Polen hobbelen. Maar dat kwam ook omdat we de weg kwijt waren in Polen.
 
route Nachod

Mischien heb je hier iets aan. Een erg rustige Route. Ik doe er 8,5 á 9,5 uur over naar Zacler. Vanaf hier is het nog ongeveer 3 kwartier á één uur naar Nachod.


Routebeschrijving Zacler (via Polen)
Duitsland
Hannover richting
Braunsweich/Magdenburg
Magdenburg richting Berlijn E 30
Berlijn richting Frankfurt a.d Oder A10/E30/E55
Schönefelder Kreuz rechts aanhouden richting
Cottbus-Dresden A15/E 36
Polen
Grensovergang : Olszyna E 36/E 40
Steeds rechtdoor richting Wroclau aanhouden
Ongeveer 60 km. minder goed wegdek.
(De terugweg is heel goed)
Afslag Jelenia Gora, Legnica, Walbrzych rechtsaf richting Jawor
Dit is tevens de afslag van het Shell-pompstation
wordt ruim van tevoren op een groot bord aangegeven
(Dus NIET de eerste afslag Jelenia Gora)
Bij Jawor rechtsaf richting Jelenia Gora
aanhouden
Bij Bolkow RECHTSAF richting Lubawka
je gaat hier van de 3 naar de 5
(de drie stopt, zowel links als recht is de vijf, dus rechts af)
Er staat en bordje Camping 50 m. Kort hierna links aanhouden de hoofdweg dus.
Bij/in Kamienna Gora richting (verkeerslichten rechtsaf)
Lubawka aanhouden voor het hoofdstation langs.
Linksaf Lubawka /Hradec Kralove (CZ)
Grensovergang Tsjechie richting Trutnov en dan richting Nachod.

In ieder geval goede reis.

Barend
 
Bedankt allemaal. Als we terug zijn, zal ik jullie laten weten hoe we gereden zijn en wat onze bevindingen zijn.
IEDEREEN HELE FIJNE FEESTDAGEN, GOEDE REIS EN EEN FIJNE VAKANTIE!!
 
Mayca, we zijn over Praag naar Nachod gereden en terug ook weer over Praag en wat denk je....super!!! Het scheelt gewoon een uur rijden! En we reden gewoon 's middags door Praag, maar absoluut geen probleem.

We hebben er 10 uur over gedaan. Als ik de stops niet meereken, zou dat denk ik neerkomen op ruim 9 uur. Ik kan het echt iedereen aanraden.
 
Bovenaan