Verloren Id kaart

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goede avond,

Ik had een vraag, ik heb nog steeds een NLse idkaart en die ben ik nu kwijt. En ik heb geen flauw idee, wat ik nu moet doen..
Iemand die het weet??
Alvast bedankt..
 
Gewoon naar de ambassade in Praag.
En wees gerust mijn nichtje werkt op de ambassade in Londen, onvoorstelbaar hoeveel daar komen voor een tijdelijke i.d / nood paspoort.
Dus je bent niet de enige.
Succes.
Egje
 
Vermissing:
Is uw paspoort of identiteitskaart gestolen of vermist?
Dan moet u daarvan zo snel mogelijk aangifte doen bij de Nederlandse politie.
Voor de aanvraag van een nieuw document heeft u namelijk een proces verbaal nodig.
Daarop moet duidelijk staan dat het gaat om vermissing van uw paspoort of ID.
In deze situatie moet uw identiteit opnieuw worden vastgesteld.
Daarvoor betaald u € 21 extra.

Bron.
Toevallig kreeg ik een brief van de gemeente om mijn ID te vernieuwen.
Een ID kaart kost (Hier) € 43,85 voor een paspoort € 52,10
 

char

† In Memoriam
Ben je nog met de lift naar boven geweest??... Misschien ligt ie daar...(beneden of boven).
Of anders in České Budějovice navraag bij de politie doen. En natuurlijk ook alle winkels, kroegen, etc. in de buurt even bezoeken.....

Ik gok op Křemže..

Succes!!..

Char.
 
Hallo Lijtje,

Zaterdag is in een bar in Praag (Infinity bar in Flora) mijn tas gestolen met daarin mijn paspoort, rijbewijs, credit card etc. Ik ben toen op maandag naar de politie in Holesovice gegaan in de veronderstelling daar aangifte te kunnen doen. Maar helaas ze vertelde me dat dit alleen mogelijk was bij de vreemdelingen Politie in Florenc (Krizikova 12). Dus ik op dinsdag ochtend (05:45) naar de politie in Florenc om aangifte te doen. Blijken er 3 politie buro's te zijn. Bij de eerste werd ik doorgestuurd naar de tweede, bij de tweede naar de derde en bij de derde wilden ze me terug sturen naar de tweede. Maar daar voelde ik weinig voor dus werd ik boos. Maar dat had ik beter niet kunnen doen. De agent heeft me toen eerst 45 minuten laten afkoelen om vervolgens de aangifte te noteren. Het heeft uiteindelijk 1,5 uur geduurd om een briefje te typen met 5 regels. (tip blijf rustig) Gister ben ik naar de ambasade geweest om een nieuw paspoort aan te vragen. (Dit kun je doen op maandag, woensdag en vrijdag tussen 9 en 12 uur) Ze vertelde me dat ik hem volgende week vrijdag op kan halen. Een nieuw paspoort kost 1560 Czk, 2 pasfoto's en het nodige geduld. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Sterkte
 
Nee hoor Char,in het nachtleven van Kremze komt Noor nooit:D.

Noor, als je een nieuwe ID in Nederland moet aanvragen kan je misschien je oma machtigen om dit te doen?:confused:

Groetjes aan je vader,moeder,zussen en Petr

André en Nel
 
Bovenaan