Verkopen ze (composiet) vlonderplanken in Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn ons aan het oriënteren op materiaal voor ons terras. Een soort "Loekieterras" eigenlijk.

tatajubadec.jpg


Hiervoor willen gaag we vlonderplanken met een zgn "trapeziumprofiel" gebruiken.

Tuinhout%20geimpregneerd%20geschaafd%20trapeziumprofiel.jpg


Hout is natuurlijk mooi maar onderhoudsintensief. In Nederland wordt steeds meer gewerkt met composietmateriaal. Dat lijkt op hout, maar is onderhoudsarm en duurzaam.

Concrete vragen:

Zijn er in Tsjechië zgn vlonderplanken te koop (ik heb ze nog niet gezien) en is het composietmateriaal daar in de handel?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Deceuninck heeft ze op zijn Tsjechische website staan deceunick.cz. Ze staan ook uitvoerig op de Belgische en Nederlandse site beschreven en met de nodige video's erbij.

Groot voordeel ze moeten niet gebeitst worden. ;)
 

char

† In Memoriam
Ik wil mij er niet mee bemoeien,..maar doe het toch..

Als die boel nat wordt door regen of bladval, dan wordt het een heel gladde bedoening!!... Mét of zonder groeven, dat maakt niet uit!!...

Char.
 
Een prima tip Char!!

Maar in tijden van bladval en regen gaan we waarschijnlijk toch niet op ons toekomstige terras zitten. En uit ervaring kunnen we zeggen dat ook echt hout en zelfs de klinkers hier achter huis daar op den duur last van hebben.

Op de site van de verkoper stond ook nog dit:
De vlonderplanken hebben een antislipwerking

Morgen gaan we naar een beurs om eens te kijken hoe e.e.a. er in het echt uit ziet

Inmiddels heb ik de Tsjechische naam van de planken te pakken:
"Terasové prkno"
 
Mijn ervaring is dat de "groenbestrijder" die je over tegels e.d. kunt sproeien ook goed op die planken werkt. Althans, ik heb de houten versie.
 
De composietversie is vrijwel ongevoelig voor aangroei wordt beweerd maar desalniettenin weer een tip erbij!!
 
Na wat wikken en wegen en het bekijken van (kleur)monsters is de composietversie alsnog afgevallen.

We concentreren ons nu op verkooppunten van Terasové prkno rond Vysoké nad Jizerou.

Tips welkom!! >> ;) <<
 

Vodnik

† In Memoriam
composiet in de vorm van de foto die je hebt bijgevoegd is verkrijgbaar bij OBI (ook in Duitsland OBI) en bij Bauhaus (maar die zit niet bij je in de buurt.
Maar, ik heb een vlonder van de planken op de foto en die zijn nu naijf jaar nog steeds uitstekend, en niet extra behandeld! ('t is douglas hout). Onderhouds vrij gebleken en niet glad.

P.
 
Heb onder de schommelbank in de tuin ,ook zo,n vlonder met obi-hout.Ziet er nog steeds super uit ondanks de mechanische belasting die het te verduren krijgt.
 
Bovenaan