Verkoop van kaas, stroopwafels en/of Belgische wafels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik bestel mijn producten gewoon bij ''Holland in Prague'' rechtstreeks vanaf de AH :) Wel fijn al die Nederlandse producten en vind de prijs ook aardig ''fair'' ik krijg mijn bitterballen bijvoorbeeld niet zelf mee in mijn koffertje :)
 
Toen ik 33 jaar geleden voor het eerst in Tsjechië kwam, kon je mensen met ongeveer alles blij maken. Van toiletpapier tot vitaminetabletten. Koffie met het label 'Goudmerk' was ongeveer evenveel waard als een evengrote staaf goud. Cassettebandjes dat was een gigantisch cadeau.

Koffie bleef lange tijd een soort van tweede valuta. Door de loop van de tijd kwam daar bijvoorbeeld paracetamol bij, later allerlei computerdingetjes. Maar ook dat is toch al heel lang geleden, zo'n vijftien jaar.

Tegenwoordig heeft men alles en dat wat er niet zou zijn wordt al lang op grote schaal geïmporteerd. Door grote jongens in de handel.

Rest die typische Nederlandse cadeautjes, noem ze maar op, van drop tot eh... speculaaspasta. En dat zijn typische Nederlandse cadeautjes. En hoe vaak ga je die daarna nog kopen?
Want hoe vaak koop je nou zelf die ene worst, een plaatselijke specialiteit, die je kreeg uit Achter Oost Kalibatië die je best wel 'bijzonder en typisch' vond, die daarna nog vijf weken in de koelkast lag, eerst stinkend, daarna uitgedroogd en die de hond toen ook niet wou eten?

Als je handel wilt drijven, moet je in Nederland iets heel goedkoops vinden waar ze in Albanië naar smachten. En dat ze daar ook nog kunnen betalen.

Een lang verhaal om te zeggen: die tijd is echt voorbij in Tsjechië. Ik wil geen illusies verkopen en wil je niet met desillusies opzadelen.
 
Het is een poosje stil geweest, maar in september ga ik weer eens een poosje rondkijken. Een kraampje huren valt qua kosten te verwaarlozen, een klein pandje huren of kopen is een overweging die onderzocht gaat worden. Producten blijven nederlandse boerekaas, en evt. andere specfieke Nederlandse zaken die al eerder genoemd zijn.
 
Het is een poosje stil geweest, maar in september ga ik weer eens een poosje rondkijken. Een kraampje huren valt qua kosten te verwaarlozen, een klein pandje huren of kopen is een overweging die onderzocht gaat worden. Producten blijven nederlandse boerekaas, en evt. andere specfieke Nederlandse zaken die al eerder genoemd zijn.
Ik ben benieuwd hoe dit verder is gegaan. Wie weet dat?
 
Bovenaan