Verjagen van marters - hoe?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb mijn huis verhuurd.
Nu zijn er marters geconstateerd tussen het dakbeschot.

's Morgens om 5 uur is het een herrie van dat beest of beesten.

Waarkan je in de omgeving van Karlovy Vary een apparaatje kopen dat ultrasoon geluid weergeeft?????

IK ben zelf niet in Tsjechie maar de huurder is bereid het voor mij te kopen.

WIE HELPT?
 

Vodnik

† In Memoriam
Veel auto-accesoires zaken verkopen deze dingen maar of die voldoende vermogen geven voor op een zolder???
Ik heb ook marters op de zolder gehad en die personnlijk verjaagd :D!
Waar marters een hekel aan hebben is lawaai en licht, dus toe die "krengen"op zolder begonnen te "spelen" (dat was iets van 02.00H) ben ik met veel (echt VEEL) lawaai -schreeuwend als of ik het tegen mijn kinderen had toen die nog 5 jaar ware en niet luisterden :bloos2::ja: de zolder opgestormd.

We hebben sinds die tijd géén marter meer gezien of gehoord!

P.
 
Eerst eens de uitwerpselen bekijken, er worden namelijk nogal wat marters bestreden die geen marters zijn.
En dan helpt het niet.

Marters zijn momenteel erg populair. Net zoiets als bijvoorbeeld snelwegschutters: opeens zijn ze er en daarna blijken ze er nooit geweest te zijn.
Vaak is zo'n marter een (wilde) kat die bijvoorbeeld 's nachts muizen op zolder jaagt.

Er zijn een hoop aangepraatte marters en die zijn het ergste: die zijn niet te bestrijden.

Die ultrasoongeluidkastjes werken overigens op een beperkte ruimte (in een auto bijvoorbeeld).
Een manier van bestrijden die ik aanbeveel klinkt vreemd. Marters houden van auto's. En vooral van het rubberwerk van Renault Megane's.
Koop daar wat onderdelen van, plaats die in een lekker warme doos voor je huis. Lok de marters en zodra ze er allemaal inzitten zijn ze in elk geval je huis uit.
 

kuurgast

Donateur
Ondertussen weet heer Kukel nog niet waar zijn gasten in de omgeving van Karlovy Vary een apparaatje kunnen kopen dat ultrasoon geluid weergeeft.Die zitten tussen het dakbeschot en niet onderin zijn auto. ;)
 

Vodnik

† In Memoriam
het heeft ook geen zin zo'n app. te plaatsen, geeft veel te weinig geluidsvermogen. Bovendien, een probleem met ultrasoon geluid is dat het niet "om een hoek" gaat, zie het als licht waarbij een voorwerp dat in de lichtstraal staat schaduw geeft.
Er is al een oplossing gegeven, veel lawaai (zelf) maken!

(overigens die tip van gaas onder een auto is een beproefde methode en werkt. Als ik me goed herinner is dit uitgetest een aantal jaren geleden in Limburg)
 
Tja, ik ben niet zo snel in het antwoorden want ik ben afhankelijk van wifi.
Helaas, nog geen antwoord waar ik het apparaatje kan kopen in Tsjechie.
Aanstaande vrijdag vertrek ik naar Sindelova, het mooiste dorp van Tsjechie, en zal dus zelf moeten gaan avonturen.
Kunnen jullie wel een Tsjechiese zin bedenken die ik laat zien op mijn mobieltje zodat de Tsjechen kunnen zien wat ik bedoel.
Marterachtige groet van een zenuwachtige Kukel.
 
Hallo Kukel,
Je kan het natuurlijk ook hier (in NL) bestellen, via Google 'marter verjagen' vond ik er een bij shop4home, voor 30,- euro. Dekkingsgebied 50 tot 70m2. Bij Conrad zag ik iets vergelijkbaars. Dus misschien is het toch het handigst om het hier te kopen, in prijs zal het - vermoed ik - niet zo heel veel uitmaken, eventueel zelfs dat het hier goedkoper is.

Mocht je zolder nu groter zijn, zou je meerdere apparaten kunnen kopen, maar dan is de vraag of verschillende en eventueel gelijk lopende ultrasonesignalen elkaar niet storen. Het lijkt me niet, maar ik ben er niet zo in thuis (reken er ook maar niet op dat ze dat in de winkel weten).

Of zit je nu in CZ (gezien wifi?)

Succes!
 
.... Kunnen jullie wel een Tsjechiese zin bedenken die ik laat zien op mijn mobieltje zodat de Tsjechen kunnen zien wat ik bedoel.
Ultrazvukový odpuzovač-plašič proti kunám

Deramax is Tsjechisch bedrijf die dat soort apparaatjes fabriceert. Ik kan echter geen winkel vinden waar ze het verkopen. Alleen diverse webshops en Deramax zelf.

Maar misschien weten je buren wel waar het te koop is in een gewone winkel als je de Tsjechische benaming laat zien.
 
Conrad, beste Dieter, heb ik gezien, helaas ik ben net weer thuis en overmorgen ben ik weer weg.
Vandaar dat ik probeer iets in Tsjechie te vinden.
Vasek, dank, ik laat de tekst aan elke Tsjech zien en wie weet.................
 
Net terug uit Tsjechie.
De marter verblijft op een zolder die niet in gebruik is.
Hij heeft zich door de houten vloer heen gevreten en in een hoek lagen de uitwerpselen.
We hebben de gaten dicht gemaakt.
Gaan een apparaat bestellen met ultrasoon geluid.
Plus een pantykousje gevuld met hondenharen ophangen en een citroenblokje neerleggen.
Allemaal tips gevonden op het net.
Als dt niet helpt leg ik een foto van Kukelin neer, wedden datie nooit meer terug komt.
Ik hoop dat ze dit niet leest anders word ik verjaagd!

Maar wat was Sindelova weer heerlijk!

Groet van een blije Kukel.
 
Wegens het met succes verdrijven van onze marters hebben we het kastje met "zeer hoge" tonen, niet meer nodig.
Indien iemand geinteresseerd is, tegen een 2e handsprijs, kan hij mij contacten.

Groet
Jan
 
Ze zijn al een jaar weg Gorrit.
Ook omdat er daarna nog diverse andere maatregelen zijn genomen.
Dus je kunt wel stoppen met medicijnen, als daarna de operatie maar succesvol is.
En dat is gebleken, volgens mijn Tsjechische MarterExperts.
Groetjes vanuit een zeer zonnig Vrchova.
Jan
 
De marter is definitief verdwenen.
Het kastje geeft hoge tonen weer.
Mijn dochters hebben een scherp gehoor.
Toen we twee weken geleden aankwamen sloegen ze gelijk de handen tegen de oren.
Ik had ze niet verteld van het kastje.

Bijkomend voordeel: ook de vliegen op zolder zijn verdwenen.

Voor de rest: alles in huis in perfecte staat.

groet.
 
Bovenaan