Verhuizing naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hello allemal
had paar vragen
kom zelf uit tsjechie en woon al ruim 10 jaar in nederland
heb besloten om terug te gaan
datum staat al vast 15.januari
heb al me dingen al opgezegt in Nederland maar ben nog steeds op zoek naar een leuke 2 kamer huurhuisje in Praag
wil ook me hond graag meenemen
kan me iemand vertellen hoe zit het met belasting als ik in tsjechie ga wonen en met werk vergunning
en nog iets moet ik voor me hond nog speciale papieren regelen?
eigelijk best veel vragen
bedankt voor jullie antwoord
 
Hoi Kacka,

Ik ben 3 maanden geleden met mijn Tsjechische vriendin ( ben zelf hollander) naar Praag vertrokken. Ik heb inmiddels hier vernomen dat ik geen werkvergunning nodig heb. Sinds de toetreding is werken hier vrij toegestaan voor een ieder uit de andere EU lidstaten. Op je andere vragen kan ik je helaas niet antwoorden.

groet Piet
 
Kacka,

Heb je nog je Tsjechische paspoort, obcanka en zo, stond je nog ergens in Praag ingeschreven? En als je NL paspoort hebt, wil je die dan houden, of terugwisselen? Dat soort dingen bepalen voor bijv. belasting welke regels van toepassing zullen zijn.
 
een eenvoudig dokument van de dierenarts volstaat als men (vanuit België) een hond wil meenemen. Veel sukses.
 
Weet je dat wel zeker, is er zo een groot verschil tussen nl en Be wat betreft je hond over de grens mee te nemen?

Wij moeten onze hond inenten tegen Rabies, ze moet een chip hebben, en paspoort.
 
Bovenaan