Veprova pecene

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi katus,

Graag ook even een vertaling in het Nederlands, aangezien de Gastronomie-rubriek zich in het Nederlandstalige deel van het forum bevindt. Dan kan iedereen meegenieten...

Dank u zeer! :D
 
Wilde ik weten,wat voor soort vlees jullie,vooral tsjechen (in NL) kopen voor het maken voor vepro knedlo zelo en hoe ze het klaarmaken?Nou Puck,vepro knedlo zelo is volgens mij gebraden varkensvlees met knedliky en witte kool.
 

pepo

† In Memoriam
Varkensgebraad / vepřová

De slager kent gebraden varkensvlees (vlees om te braden) onder de naam varkensgebraad en je krijgt dan eigenlijk varkensfricandeau, wat in het Tsjechisch vepřová kýta betekent. Het vlees, dat je hier bij de slager koopt, is stukken magerder, dan wat je in Tsjechie koopt en dat betekent, dat je extra voorzieningen moet treffen om het vlees niet te laten uitdrogen. Ik deed bijvoorbeeld de katenspeklapjes er om heen.
Misschien zijn er liefhebbers, die ieder zondagochtend in de keuken staan om vepro-knedlo-zelo te bereiden en hebben veel ervaring er mee.
 
Dus verder niemand????Nou dat is gek....zo lekker eten!
Ik zou dan magere spekjes inproppen in vlees,gaat misschien niet zo snel uitdrogen en blijft lekker zitten bij het draaieen.
En wat denk je van schouderrolade?
 
Bovenaan