Ventilatie houtkachel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In het Ad zag ik een artikel staan over een apparaat dat je op je houtkachel zet.
Dit ding is voorzien van een ventilator die gaat draaien als de kachel warm wordt en zo de warme lucht de kamer in verspreidt.
Zie www.tabakdesign.nl

Kennen jullie dit apparaat en werkt het?

groet.
 
Ik ken het niet, maar ik vraag me af of het veel toevoegt aan de warmte verspreiding. Bij ons is het, zonder zo'n ding, binnen de kortste keren prettig warm.
 
Geinig, die tweedehandse voor € 119,=
Nieuw € 99,=
Maar de bedoeling van mij is om dat ding op de houtkachel te zetten en dan de warme lucht richting deur te blazen en dan hup zo de gang en de keuken in.
Slim he van mij.

En bij mij is het een zeer prettige warmte dank zij de perfecte regeling, dus daar doe ik het niet voor.
Er is geen beter merk dan die van mij, denk ik.

Groet van een warmbloedige.
 
Wij hadden vroeger vaak de platte buiskachel aan met een rond bolletje dat rood werd van de warmte. Daarachter was een ventilator geplaatst en dat maakte echt verschil. De circulatie verbeterde en de warmte verspreidt zich toch net wat beter (ook op iets lager niveau van de vloer, stijgt niet meteen op). Kan me dus goed voorstellen dat het werkt en zeker om het naar een andere ruimte te blazen.
 
Een stukje ervaring van 25 jaar terug.

Het lawaai van de ventilator is gratis, want aan stroom gebruikt hij niets.

Warme lucht stijgt vanzelf en gaat vanzelf circuleren, maar ketst af op obstakels als kasten, stoelen en tafels.

Rendement is weinig, maar als je in de luchtstroom zit, kan het wel behaaglijk zijn.

Wat ecofan aanbiedt is voor mij nieuw.
 
Bovenaan